lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Slovenské deti sú v čitateľskej gramotnosti jemne pod priemerom EU.

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 5.1.2013
späť
Späť

Poslať
 

Riešením je  nový  projekt spoločné čítanie. „ Je dokázané, že človek sa najlepšie učí v spolupráci s niekým iným, najlepšie vekovo blízkym. Preto medzi technikami efektívneho vyučovania nájdete také pojmy ako Tútor alebo Tandem, ktoré vyjadrujú spoluprácu žiakov pri nadobúdaní vedomostí a schopností.

Spolupráca medzi triedami má hlbší rozmer. Zmazáva sa pocit izolovanosti jednotlivých žiakov v triedach, podstatne sa obohacuje možnosť tvoriť priateľstvá. Nezanedbateľná je aj podpora nadobúdania kognitívnych schopností. V každej triede sa nájdu lepší a slabší čitatelia, ktorí sa môžu skvelo navzájom podnietiť“ hovorí o novej aktivite riaditeľka školy Slávka Šebová. 

 

Ako prví začali čítať šiestaci spolu so štvrtákmi. Neskôr sa zapoja aj tretiaci s piatakmi. Ako spoločné čítanie funguje?

Raz do týždňa sa polovica šiesteho a štvrtého ročníka vymení. Lavice sa zaplnia zmiešanými dvojicami a trojicami. Veľkí šiestaci si text knižky, ktorú čítajú na pokračovanie (Narnia) prečítali vopred, preto, aby mohli "nalákať" svojich štvrtáckych kamarátov na to, o čo v tomto úseku pôjde. Potom sa pustia do čítania. Niektoré dvojice ten istý text čítajú viackrát, najmä preto, aby si mohli štvrtáci lepšie osvojiť techniku čítania. Na záver býva diskusia o tom, ako sa im čítalo, čo by ešte potrebovali zmeniť a pravdaže sa treba aj pochváliť, koľko sa im podarilo prečítať.“Tento projekt sme paradoxne nezačali kvôli mladším žiakom. A naozaj sa naša hypotéza potvrdila. Šiestaci sa veľmi snažia byť perfektní pri vedení svojich mladších kamarátov. Hoci spočiatku mali námietky a obavy, pri práci by ste nič také nevideli. Sú trpezliví  a často aj iniciatívne navrhujú zmeny, keď sa im zdá, že niečo by mohlo ísť inak. U štvrtákov by ste vždy po čítaní počuli, ako sa im páči, že veľa prečítali. A aj najväčší výmyselníci majú pred svojimi staršími kamarátmi rešpekt.

Technika, ktorou žiaci čítajú je diferencovaná podľa ich čitateľskej úrovne. Tí najslabší čitatelia majú prezentovaný rovnaký text 2x pred vlastným výkonom. Najskôr im číta text šiestak, potom spoločne a až na tretí krát číta rovnaký úsek štvrták. Následne odpovedá na šiestakovu otázku z obsahu prečítaného textu. Stredná skupinka čitateľov vynecháva spoločné čítanie a najrýchlejší, čítajú striedavo - raz šiestak a potom ďalší, nový úsek štvrták.“

 www.waldorfskaskola.sk

V prípade potreby doplňujúcich informácií kontakt: Andrea Stoklasová, stoklasova@primetime.sk, 0918 367 806


Diskusia k článku:

ja nejak nerozumiem pointe... mna ucili citat v prvej triede...
Neregistrovaný - o com?, 5.1.2013 22:04
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!