Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Sobota, 20. Apríl, , Dnes oslavuje Marcel
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
dieťa si vyberá jedlo<<Späť
biela mačka3, 22.10.2017 13:19 reakcii: 101   nove: 101  
Chcem sa opýtať, ked mi dvojročné dieťa odmieta jesť obed - kačacie maso, zemiaky, krkvu a praťenicu, čo mám robit? Keby som mu ponukla keksik, banám, pribináčik, tie by zjedol na kilá. Ked ho v tyzdni krmi mojamama, ked mi chodí vypomáhať a nechce jej jesť, dá mu do rukynejakú hračku a ako sa s nou hrá, tak jej sa vždy podarí ho nakrmiť. Mne nechcel jesť ani tak. Jeho obed som vyšmarila do koša, lebo už bol raz prihrievyný a neviem, či sa to smie dva razy. Skúsim mu znova spraviť praženicu na olovrant aked to nebude jesť, tak potom neviem. Včera bol viac prechladnutý ajedol aspon niečo. Dnes manžel vysával. ASlebo to ho vyrušovalo? Ved aj prestal vysávať a dieťa ani potom necchelo jesť.A fakt sa staví, že kekse, chrumky, pribináčiky by zjedol aj kilo. 5ročné dieť, ked neche obredovať, može človek nechať hladovať a dať mu to na večeru, ale dvojročné? Ked necche dojesť obed a dovolim si takú drzosť, že mu nedám keks, bude sa hádtaž o zem. A je necchcdm mať z neho rozmatznaného, lebo o pár rokov sa bude rozčuľovať, že má iphone iba za tsic euro a nie za 6tisíc. Alebo mu mám dívať iba nechutné výživy? Ani ja nemám chuť obedovať, tak som rzčarovaná. Som si naivne myslela, že pre dvojročné dieťasú rodočia bohovia a že aj od puberty začne to, že rdšej zje aj pripálenú pizzu s kamarátmi, ako hoci aj pravú sviečkovú doma. Ale keď svojročný odmieta moje jedlo, tal ma veľmo z toho srdco bolí a aj som sa rozplakala.   <reaguj>

1)  biela mačka3, 22.10.2017 13:31
vonku sme neboli, ale s malým sme sa spon hrali, ja som mu na tvrdý papier prionievali tými spinakmu listy na tvrdý papiera potm sme kreslili, takže nemohol sa citiť odstrečný, pol hodinu pred obedom zjedol trochu hrušky, ale to ho predsa neholo až tak zasytit? Ja toberiem tak, že ked mojej mame jedáva a mne nechce, tak ma á uplne u prdele afakt premyšľam, že prestanem brať tabletky proti rakovi, nech má matku,ktorú si bude vážiť, mna nenávidí. Plakala som kvôli tomu. na kiereho oného pozná 16 písmenok a dve cčislice a rozmie jednoduché príkaty nemecky, ked nechápe, že ma vždy rozľutosti, ked nechce jesť?    <reaguj>
2)  biela mačka3, 22.10.2017 13:40
mám v texte plno preklepov, ale predpokladám, že sem chodia inteligentné ľudia    odhadujem to podľa pravopisu, že ma porozumejú - a ak niekto napíše, že som neschopná mater, ešte ho aj pochválim za rovnaký názor    <reaguj>
3)  diskogula, 22.10.2017 13:42

prosim ta vrat ho do porodnice radsej....

   <reaguj>
4)  Chica, 22.10.2017 14:06
Kačacie mi odmieta aj 20 ročné. Viac som nedokázala čítať. Si asi naozaj hyena.    <reaguj>
5)  LemNiSkala, 22.10.2017 14:15
prestan sa tym zaoberat, nechaj ho tak, nic sa mu nestane a hlavne mu nic nedaj, nedoprosuj sa mu, chod sa s nim prejst, citaj mu alebo si sadni na zem a stavaj z jeho kociek sama pre seba a velmi si ho nevsimaj, mozno sa prida

pevna ruka je OK, ale laskavo a bez ustupkov, ale ty hned histercis, prestan    <reaguj>
6)  LemNiSkala, 22.10.2017 14:16
inak mne kacica smrdi, nejedla by som ju nikdy    <reaguj>
7)  biela mačka3, 22.10.2017 14:26
včera to ale jedol a je divné a to, že inokedy vajička miluje, či už varenéalebo miešané, dnes nechcel ani tie - ja sa ale bojím toho, že keď príde do puberty a náhodou s rakom dožijem, tak fakt bude rozmaznaný a robiť scény, ked bude mať lacnejší iphone alebo lacnejšie botasky ako spolužiaci...alebo poviem mame mojjm nechc sem chodieva až po jeho obede, možno nie je zvyyknutý, že ho krmi ona a nie ja - alebo varím otrasne a kedže manžel je slušný, tak mi to nepovie? inak tomu nerozumiem    <reaguj>
8)  biela mačka3, 22.10.2017 14:27
oprava - možno jie je zvyknutý, že ho krmim ja, aleona    <reaguj>
9)  biela mačka3, 22.10.2017 14:28
a nchcem ho krmiť tak, čo sa bude hrať a ja mu dám sústo, lebosa chce naje, ale nenaučí sa stolovať...a rozhodne ho nemienim ho nahánať lyžičkoi po celom byte    <reaguj>
10)  biela mačka3, 22.10.2017 14:30
3 ..tebe ho odnesiem, ty si tak milá osoba, že ti z ruky bude zobať a ked máš partnera a dieťa, normálne im závidím, že s tebou žijú, tak príjemného človeka asi nepoznám       <reaguj>
11)  Tiffany, 22.10.2017 14:37
za prve iphone stoji par stovak nie 1 ci 6 tisic
za druhe- ty jes vsetko, vzdy a za kazdych okolnosti?
dieta ma tiez chute a cas kedy je- mozno ho boli brusko, potreboval ist na wc, alebo mu zrovna prihrievane kacacie prislo tvrde
prazenicu s kacacim? co mu nedas nieco lahsie- zeleninovu polievku a trebars suchu ryzu
vyberave obdobie ta este len caka       <reaguj>
12)  bacula a Riško, 22.10.2017 14:53
Určite ho nerozrusil vysávač, píšeš, že bol prechladnutý mozno nemá chuť jesť, možno ho hruška zasytila píšeš, že pol hodinu pred tým jedol
Prosím Ťa nič sa mu nestane, keď nebude jesť presne akoby mal
Neprezivat tak všetko a neplač pred ním prestaň ho psychicky vydierať
A nech Ta nenapadne dať mu ten pribinak či keksik len, aby nebol hladný
Možno nebol vybehany nebol hladný načo si mu dala ovocie?a hneď chces nech obeduje?
Každé dieťa vyberá môj zjedol kačicu len s pyre zemiakovým
Nič sa mu nestane, keď bude mať obed neskôr či niečo iné
Mama ho vie zabaviť tak zje to neznamená, že tebe to robí na truc a nemá Tá rád


   <reaguj>
13)  bacula a Riško, 22.10.2017 15:03
Načo rozmýšľaš čo bude v puberte len sa z toho vystrašis.Skus zit tu a teraz max plánovať čo bude zajtra mne to pomáha  
Ty si myslíš, že on tak rozmýšľam nebudem jesť mama bude smutná?ak mu to budeš otrieskavat o hlavu bude robiť veci aj do buducnosti len preto, aby boli druhí spokojní, že splnil ich zelanie.A to snáď nechceš nevydieraj neplač.On má svoju hlavu, chute.das mu praženicu a uvidíš veď ho nekrm ako kačicu každú chvíľku
Tes sa zo zdravého dieťaťa,muža, rodičov z každého dňa a ber ten život trocha ľahšie
Ja tiež hodne prežívam blbosti chápem tvoje zmýšľanie, ale toto je už moc zbytočne si robíš hlavu z nepodstatných veci
A na margo toho, že mama Tá zneisťuje a chodí často a chces možno menej to je presne tá medvedia služba, že potom si pripadas ako, že nič nevieš.Moja mama bývala blízko nás do roku môjho syna a mala tiež občas poznámky to mu nedáš teplejšie pyžamo, toto by mohol jesť pripadala som si ako neschopná tiež hneď beriem všetko osobna  ako sa odsťahovali mne sa uľavilo, lebo celá zodpovednosť a všetko bolo na mne a stúplo mi sebavedomie
Mama k tebe bude chodiť denne, lebo jej to srdce nedá, že ona bude pozerať TV a ty si chorá a nemá Ti kto pomôcť.Ak chces, aby chodila menej povedz jej to...

   <reaguj>
14)  bacula a Riško, 22.10.2017 15:06
Ty všetko vidis čierne alebo biele nič medzi tým.Od hladu nezomrie sú deti čo štrajkujú s jedlom denne máš dobrého spáča, jedaka čo viac chces?
Zas vyrábas zbytočný problém s jedlom

   <reaguj>
15)  bacula a Riško, 22.10.2017 15:13
Ty si aká rýchla už si to stihla aj na koníka napísať  
Počuj to, čo tam píšeš, že mama mu dá kúsok keksa a medzi to do pusy obed by som zatrhla okamžite začni ty určovať ako bude malý jesť, žiť ty si jeho mama!
Ak nechce dostane o hodinu, dve a žiadny keks chrumky a hlúposti potom jasné, že nie je hladný
A prestaň byť taká neistá otázkami typu, keď mu nedám keks hodí sa mi o zem tak sa hodí a bude vrieskať,vezmeš ho von či zabavis ho nech zabudne.Len s tebou bude manipulovať a rokmi viac a viac....ty urcujes akou cestou pôjdete prestaň mu ustupovať!!    <reaguj>
16)  biela mačka3, 22.10.2017 18:39
vieš baculka, len ja neznášam to škriekanie, pokiaľ škrieka kvôli manipulácii a hlavne NECHCEM vyzerať ako neschopáčka, ktorá si nevie poradiť s dvojročným dieťatkom...a okrem toho, ked sa nenaje na obed, bude mať krátky popoludnajší spánok a pravdepodobne sa zobudí mrzutý, ked sa naje dobre, dobre si pospinká a bude spokojný, ja by som sa aj išla, ked malý trucuje, len kde je napísané, či by ten keksík nedostal od tatu...    <reaguj>
17)  tetuska lieta na metle, 22.10.2017 19:58
ja som 2rocneho uz davno nekrmila. dala som pred neho nejake maso, zeleninu, prilohu a zjedol, na kolko mal chut. ked ani nezacal jest, ponukla som neskor    <reaguj>
18)  mili, 22.10.2017 19:58
Toto nemôže byť pravda..systematicky krok za krokom si ničíš dieťa a možno si to neuvedomuješ, ale riešiš stále to, čo si o tebe myslí okolie. Vykašli sa na to, vykašli sa na vypisovanie na fóra a venuj sa svojmu dieťaťu. Ale srdcom, bez všelijakých poučiek, tabuliek čo by ako malo byť a podľa teba nie je.    <reaguj>
19)  bacula a Riško, 22.10.2017 20:23
Takže on vie, že stačí skriekat a mama mi dá keks a potom sa motas v bludnom kruhu.Co keď....nebude tak dlho spať a bude mrzuty...už zase dedukujes dopredu.Tak bude spať kratšie a nebude dupať a susedia sa nebudú sťažovať a pôjde o to spať večer skôr.
Veď už nie je kojenec, aby ho zobudil po chvíľke hlad.Praveze vyzeráš ako neschopná, že mu dás keks a chrumky nech je pokoj.Muz mu nedá keks, lebo mu povieš, že nechceš, aby jedol také veci.
Keď Ti za 4 roky bude plakať, že nejde do škôly ustupis??veď už buď konečne zasadova a začni ho vychovávať.neviem načo ste vôbec začali s keksami
Daj mu sušené ovocie či čerstvé


   <reaguj>
20)  bacula a Riško, 22.10.2017 20:32
Namiesto vypisovanie na fóra si kúp knihu rešpektuj a budeš rešpektovaný do budúcnosti sa Ti hodí asi jediná kniha o výchove, ktorá sa mi páčila a niečo mi dala.    <reaguj>
21)  tetuska lieta na metle, 22.10.2017 22:41
a este jedna vec. ty k nemu pristupujes ako k teroristovi pripravenemu na utok. ze musis s nim bojovat. ze robi veci naschval. tebe naschval. ale nie. je to len male dieta. ktore si ide sebecky    <reaguj>
22)  Tiffany, 22.10.2017 22:50
21) tetuska si to dokonale pomenovala, presne terorista jeden z tej neuveritelnej vacsiny ludi okolo macky co sa jej vzdy a vo vsetkom snazia robit napriek
vobec si neuvedomuje ze to dieta je ciste a nevinne a uci sa reagovat, je zvedave a hrave

   <reaguj>
23)  biela mačka3, 22.10.2017 23:18
tak dnes sa mi ten moj "terorista" hádzal asi desať minút po zrmi kvoli tomu, že som mu po 21:15 nedovolila pozerat duck.tv - to je ale drzosťodo odo mna    <reaguj>
24)  marcova2017, 23.10.2017 02:04
nemam slov....a preco mate v dome vobec keksiky ? tie su plne najhorsich tukov ++++++Cukor ! to naco to kupujes ???    <reaguj>
25)  Chica, 23.10.2017 07:18
Marcie, opatrne. Keď som to isté napísala o chrumkách dostala som od nežnej milujúcej matky krásne tituly a v jednej téme mám doslovný zákaz.    <reaguj>
26)  Trillian, 23.10.2017 07:22
Janka, nebojuj s tym malym cloviecikom... skus sa na neho pozriet s laskou... ty si pre neho jedina a jedinecna bytost... MAMA... ty si jeho cely vesmir... skus k nemu zmenit pristup... komunikuj s nim velmi vela tonom hlasu, z ktoreho bude citit tvoju lasku... venuj mu kazdu sekundu tvojho bytia... deti su mimozemstania... on citi vsetky tvoje negativne postoje voci nemu a on nevie, co ma robit. Je strateny v tvojom nepochopitelnom postoji voci nemu... skus sa na neho pozriet tak, ze ty si jedina bytost, ktora ho na tomto svete miluje bezpodmienecne... netrestaj, vysvetluj... nebojuj, miluj... to nie je terorista, to je stratene dieta v tvojom svete...       <reaguj>
27)  Trillian, 23.10.2017 07:35
Milovat dieta - to nie je rozmaznavanie    on ti nechce prvoplanovo ublizit... on nie    on netusi, preco k nemu zaujimas postoj, aky zaujimas... on nevie, preco ta hneva... taketo male dieta kopiruje spravanie a uci sa spravat ... tvojim prikladom... tvojim, nie svokrinym nie otcovym... ak uvidi z tvojej strany trpezlivost a komunikaciu, pochopi, ze toto je cesta ako vychadzat s okolim... musis mu dat pocit, ze ste jeden tim, ze ty si ta, ktora je tu vzdy pre neho, aby pomohla, vysvetlila, ochranila, lubila... potom ti on ukaze, aky vie byt uzasny a dokonaly... je to dieta...       <reaguj>
28)  tetuska lieta na metle, 23.10.2017 12:15
23) je v poriadku, ze mu nepustis tv. je v poriadku aj to ,ze sa hadze o zem.    <reaguj>
29)  vrcharka, 23.10.2017 12:55
no jasne z e s ahadze o zem.. to jej eho alternativa tovjho placvu a vydierania..to tovje dieta je presne tak eaok milion inych.. robi presn eto co vidi na jeho najblizsom clovku..
tovj syn je tovj obraz..

v jeho dovjhornom vimani.. v tom co jeho rozum vhape..

a ke dnebude jest a bude kratsei spat bud eto mat len pozitivum, z epojde vecer skor spat..kludne moz espat aj hladny a da si obed po dennom spanku..    <reaguj>
30)  vrcharka, 23.10.2017 13:33
nezvyknem citat vselijake blogy a mamickovske fora..tot sa minejako priplietlo do cesty..

apresne to hovotri o prepatom uzkosti a panike teajsich mamiciek..
nase babaky neriesili aboli ovea zdravsi.. https://najmama.aktuality.sk/clanok/256784/co-mi-o-materstve-prezradila-moja-babicka-neverila-co-za-banality-riesime/?utm_source=aktuality.sk&utm_medium=zona-hp&utm_content=box-zena-hp&utm_campaign=cross    <reaguj>
31)  squirelka, 23.10.2017 16:49
To ako myslis vazne toto??? Myslis ze on odmieta jest preto lebo ta nema rad a nechce jest z trucu? Ze akoze puberta?
U deti je celkovo problem ze jest nechcu, je to skor rarita ked zaradom jedia co im das. Keby si videla ako je resp neje moj 4 rocny zaplakala by si. A co teraz? Nechce neje, nebude ani sladkost. Moze sa hadzat o zem. Ked ti jest nechce, nech neje, ale ziaden keksik, od hladu neumrie ked bude jest az veceru aspon poriadne vyhladne.    <reaguj>
32)  bacula a Riško, 23.10.2017 17:35
Ešte ma napadlo a čo robíš, keď sa Ti hodí o zem?už dostal aj slabú po zadku a vynadala si mu, že sa to nerobí či poslala ho vedľa?
Mne sa syn nehádzal o zem, ale zvykol si podupat nohami či začal ma udierať rukou
Možno som hyena, ale ja by som netolerovala denne hádzanie sa o zem
   <reaguj>
33)  mili, 23.10.2017 18:11
26,27 - Kiež by sa autorka nad tvojimi slovami zamyslela, ale obávam sa, že to bude zas len hrach na stenu
28 - nie je v poriadku, ak sa decko hádže o zem. Jednu po zadku a vyhrešiť, vysvetliť, že tadiaľto cesta nevedie.. nehovorím o mlátení    <reaguj>
34)  tetuska lieta na metle, 23.10.2017 19:46
32) haha, netolerovala? a co ho das na adopciu?
33)       <reaguj>
35)  Chica, 23.10.2017 20:04
Hádzanie sa o zem je donucovací prostriedok na rodiča. Ak dieťa zistí, že si ním niečo vynúti, rado použije znovu. Nereakcia je najlepšia reakcia.    <reaguj>
36)  biela mačka3, 23.10.2017 22:39
nepomáha nič - ani po dobrom, ani po zlom, ani krik, ani po zadku, ani prosba, ani hladkanie - to ho dokonca naštve ešte viac, keď chce napríklad pozerať youtube a ja hohladkám, tak neeee, iba to pomože, keď sa pred ním rozplačem - ale fakt sa to inak nedá - a ja sa nesmiem stresovať pri rtakovine a ako sa nemám stresovať, keď mi toto robi???dens chcrel isť spať o pol deviatej, tak sme ho dali, doteraz stále vrieskal, lebo nechcel byť v postielke, aj mlieko sme mu ešte dali, aj večeral, jednoducho si zmyslel, že on spať nebude a ja som v stave prestať jesť tie lieky, lebo načo mu je tak neschopná matka ... a ešte som aj žehliť chcela a teraz už možem piču žehliť, alebo zase mám isť spať po dvanastej v noci?    <reaguj>
37)  biela mačka3, 23.10.2017 22:40
lieky proti rakovine som mala na mylsdi ... fakt najradšej by som umrela, keď ma dieťa NENÁVIDÍ    <reaguj>
38)  Chica, 23.10.2017 22:45
Tak malé dieťa nenávisť cítiť nevie    <reaguj>
39)  biela mačka3, 23.10.2017 23:10
hej, hádže sa na zem, lebo ma miluje hehhe...alebo miesto rozčuľovania sa, lebo dnes aj manžel dostal hubovú polievku - musim začať inu taktiku - ked začne sa hádzať o zem a vrešťať kvôli sprostosti, tak s ním budem jednať ako s malým, zdrobneliny, šušlanie - vrcholne to neznášam, ked niektotak rozpráva aj s jednodnovým dieťaťom, ale ked sa syn správa ako malý, tak s ním tak budem jednať...lebo doteraz fakt pomohol len moj plač a to je velice zlý priklad pre neho - ale ked ani to nepomože....inak keksiky mu ddávam napriklad na desiatu k ovociu, ked sama mu chcem dať...rozhodne nie vtedy, ked si ich on vynucuje    <reaguj>
40)  diskogula, 23.10.2017 23:16

este si zabudla napisat ako ta svokra nema rada a opovrhuje tebou....
ako ti vypadava maternica a ze mas 4.stadium...

no tak. ved posnaz sa nabuduce...

   <reaguj>
41)  Chica, 23.10.2017 23:32
Ak by sme akceptovali málo pravdepodobný fakt, že ťa nenávidí, popíš, čo cítiš ty. Nerozumiem tiež tvojmu problému s žehlením, ak máš čas písať sem.    <reaguj>
42)  vrcharka, 24.10.2017 01:41
dvojrocne dieta nenaucis jendympokusom ani jaendymzakazom..opakovane v klude vyzdrzat a spokojomostata.. rrsp, si jeho krik vobe cnevsimat..

cim vioac v takom stave riesis a hystercis v tomono pokracuje lebo... je to jehoalternativa tovjho hnevu..

nech s ahodi o zem..zasmejem sa,,idme dlaje robims i sovje,...ja by som si kludne zehlila..    <reaguj>
43)  bacula a Riško, 24.10.2017 07:35
34 nie, ale také denne afekty nie sú normálne.najprv sa bude hádzať o zem,lebo to patri k veku o rok trucovat, že nejde do škôlky, o pár rokov nadávať rodičom, lebo mu nedovolia to, čo on chce.nikto nemôže všetko a čím skôr to pochopí, tým lepšie.Malokedy som syna udrela, ale, ak sa mi ma hádzať o zem už by som mu dala na zadok či vysmiala, dala ho vedľa do izby neviem som šťastná, že som to nemusela riešiť.
Zase odtiaľ potiaľ dieťa nie je hlava rodiny, aby sa všetko točilo okolo jeho rozmarov
Iste sú deti tvrdohlavé, osobnosti,svojhlave, ktoré si idú za svojim hlava nehlava, ale....
Veď to je potom denný boj kto z koho.
Mačka uz som Ti písala plakať pred dieťaťom je to najhoršie čo mozes spraviť zľakne sa zneistie nemám slov k desiate ovociu mu dáš keks potom on nevie kedy môže kedy nie.Zarabas si na obrovský problém ani sa nečudujem, že malý sa tak správa.Si slabá stále o sebe pochybujes dieťa to cíti a kmita s tebou nemáš žiadne pravidlá v ničom.Co chces o polnoci žehliť?dieťa Ti poobede 3hod spí a polku dňa presedis na koniku a lady.Len vydieras všetkých a nič si zo všetkých rád čo Ti baby píšu nevezmes k srdcu.    <reaguj>
44)  bacula a Riško, 24.10.2017 07:43
On skrieka, lebo ty hucis.je tvoje zrkadlo a to Tá najviac štve.Ty nevieš byť pritulna, milá rozprávať s dieťaťom zdrobnelinami čo chces od neho objatie,lásku.Videl tvoj syn niekedy, že muža objimes, pohladkas?nejaký cit?či len zlá nálada príkazy zákazy bojovanie
Jasné, že Ti kašle na objatie, keď chce, aby si mu pustila rozprávku v TV
Celý Váš model rodiny s tvojou mamou, ktorá Ti podkopáva nohy je zlý vieš aspoň mame oponovať či aj tej sa bojíš a si ticho?
Veď, aby žena po 40 tke riešila na fóre este aj takú banalitu ako je vetranie to je nonsens si vecné dieťa a už si ma fakt nasrala plakať pred dieťaťom od bezmocnosti dávaš mu pekný príklad ako sa riešia problemy

   <reaguj>
45)  Chica, 24.10.2017 08:03
Práve, neviem zabudnúť na verboten.    <reaguj>
46)  lipa, 24.10.2017 08:04
ja som si navyse do toho predstavila tu strohu nemcinu, ktorou sa s nim macka bavi..
   <reaguj>
47)  Chica, 24.10.2017 08:06
Ak by sa mi mama starala do mojej domácnosti, radšej si s tou vypadnutou maternicou v hrsti sanitku zavolám. Ale nejde o maternicu.    <reaguj>
48)  lipa, 24.10.2017 08:10
mozno ta mama je jedina laskava zena v okoli maleho. kto iny ho prituli a pomojka? pre maleho je dobre, ze tam chodi. aspon nejaky kontakt pre neho.    <reaguj>
49)  bacula a Riško, 24.10.2017 08:17
48 ale áno bolo by škoda, keď býva blízko, aby nemali vzťah, ale mňa zarazilo čo písala na modrom koniku o tom ako ho mama kŕmi pomedzi keks mu dáva do úst obed.
Zas, ked sa mám povzniesť mačka je furt v krci vedľa svokra, ktorá počúva či malý neplače, príde mama tá ju určite skritizuje, a malý jej trucuje a je na nervy zo všetkého
   <reaguj>
50)  lipa, 24.10.2017 08:28
49)keby mal maly normalny rezim tak nejaky keks od babky ho nepokazi.
problem nie je ani v keksoch, ani v babke, ani v malom.
jana ma neliecenu a mozno aj nediagnostikovanu diagnozu. ci uz to rodicia v jej detstve nevideli alebo neccheli vidiet a mysleli si, ze z toho vyrastie. nevyrastla.
ty ju stale porovnavas so sebou a svojou uzkostlivou povahou. ale je to o niecom uplne inom ako o uzkosti.    <reaguj>
51)  bacula a Riško, 24.10.2017 08:29
Dieťa by malo vidieť, že moji rodičia sú silní a sú mi oporou a s ich pomocou zvládnem všetko.Mozno ten malý je ešte príliš malý, aby to takto vnímal, ale príde škola úlohy, konflikty so spolužiakmi učiteľmi a mama čo spraví sadne si a začne rumazgat, lebo....
A ešte mu nezabudne povedať aký je svet zlý, lebo mňa šikanovali a potom bude taký zatrpknuty ako ona a vidieť vo všetkých nepriatelov
Keď jej rodičia videli, že má v škole problém mali to riesit a život ide ďalej a tie zlé návyky a postoje v rodine sa posúvajú ďalej.
Keď chcem vetrať tak budem a nebudem sa zneistovat, že či to nie je veľa, ak chcem, aby dieťa jedlo nedám mu keks načo??má cukor v ovocí ryži zemiakoch
Ale veď načo to riešiť malý v 8 m pozeral rozprávky z YouTube a pýtal si chrumky zo skrinky škoda reci
   <reaguj>
52)  bacula a Riško, 24.10.2017 08:36
50 áno máš pravdu
Ale buď sama či okolie musí vidieť, že jej zmýšľanie neistota nie je bežná a treba to riešiť.Ja sama by som sa na jej mieste chcela posunúť dalej.
Ale ona je úzkostliva nevie sa rozhodovať či tak či tak potom sa zneistie a všetko mu povolí len, aby ma náhodou nenávidel.Zostala v režime dieťa svojich rodičov.Kazdy má možnosť ísť k psychiatrovi psychológovi a povedať necítim sa dobre neviem ako reagovať som plačlivá neistá.Zije vo svojom vákuu za 2 roky materskej už mohla mať aspoň jednu kamarátku s ktorou by prišla na iné myšlienky a občas vypadla z domu.
Svojím spôsobom má všetko vysnívané dieťa, byt bez hypotéky a 2 babky po ruke a asi fajn muža, ktorý občas robí z domu
Chorobu znáša statočne to je super, lebo všetok svoj strach preniesla na malého a to moc preziva    <reaguj>
53)  Chica, 24.10.2017 08:37
Práve tá koncepčnosť. Ak nechcem niečo v 2 rokoch, tak mu to predtým nedovolím. Lenže to sú úvahu pre zrelú hlavu a tú ona teda nemá.    <reaguj>
54)  Chica, 24.10.2017 08:39
Bacul, tvoje okuliare sú príliš ružové.    <reaguj>
55)  Beva, 24.10.2017 08:46
51.. ale keby to neriesila..o com by pisala na lady a koniku... to je jej zivotny ciel..spisovatelka..    <reaguj>
56)  lipa, 24.10.2017 08:48
52)ona to nevnima tak, ze ona potrebuje lekara. z jej pohladu vsetci ti okolo ho potrebuju. nemyslim ze vie nadviazat kamaratsky vztah. jedinou zahadou mi je jej manzel. preco..    <reaguj>
57)  bacula a Riško, 24.10.2017 08:54
56 áno máš pravdu ona svoje prežívanie nepovažuje za problém veď aj prečo žije takto xy rokov podľa zaužívaných vzorcov a pravidiel
Je taká... len mi je ľúto chlapca končím už mi to nerobí dobre
   <reaguj>
58)  vecna optimistka, 24.10.2017 09:52
poznam dvoch rovnakych ludi, s podobnou socialnou chybou okolo 40 r..ani jeden nevidi, ze je iny, dokonca su obaja strasne sebavedomi..daco podobne..nastastie, ani jeden nema rodinu..
vsak, este raz poviem, ze takto to vyzera, ked mam dieta preto, lebo aj ini maju..
  
revat pred dietatom, davat mu na zadok..akoze..dieta ma cerstve dva roky..mam to doma..a ano, reve aj nas..
co je uplne normalne a zdrave..
a nebijem ho, nerevem pred nim, lubim ho

a nevyhovaraj sa na matkua chorobu..mama chodila k tebe a starala sa o maleho este ked si bola zdrava..ty si s nim nesla von, lebo ta boli nieco, lebo je zima, lebo sa nezmestis do vytahu, lebo padaju hviezdy, lebo bla bla..vsetko je problem...

NA CO SI MALA DIEZA?    <reaguj>
59)  biela mačka3, 24.10.2017 09:54
dobre, tak priklad - čo mám robit, ked dieťa chce robit to, čo mu nedovolim, hadze sa oo zem? čitala som, že ho treba nechat tak, ale aj to, že ho treba pritulit,
podla jedneho psychologa človek moze aj skriknut, lebo aj rodič je len človek, ini hovoria, že treba zachovat pokoj...proste ako mám reagovat...ked nechcem zinfarktovat a nechcem, aby bol neskor vo vyssom veku utláčaný a ani tyranský ... ideme von, snád nezmoknem - inak už som žehlila dnes, malý sa hral pri mne, počuvala som hudbu a snažil sa tancovat na Metallicu a to ma tak pobavilo, že ani vaša kritika ma nenaštve - a Baculka má pravdu, som zo všetkého posratá, možno aj preto mám raka, ale važim si to, ze napriek 4. štadiu vladzem a asi som šiši, lebo vzdor maleho ma trápi viac ako moja choroba    <reaguj>
60)  Trillian, 24.10.2017 11:20
Odviest pozornost... ? Niecim inym ho zaujat? Vysvetlit v klude, preco to nemoze robit? Nechat ho, nech si to predsa len vyskusa, co mu nedovolis? Sposobov je vela...    <reaguj>
61)  biela mačka3, 24.10.2017 13:37
A ked chce o 21:15 pozerať duck.tv? Alebo ked chce keks miesto chleba a ja mu keks nechcem dať, kým nezje aspon trochu večere? A ked mu nedám keksík, tak robi sceny?    <reaguj>
62)  biela mačka3, 24.10.2017 13:54
alebo ked už musím zuriť, tak sa zavrem v nejakej miestnosti, tam pohádžem predmetmi, ktoré sú nerozbitné a potom sa vrátim k malému? ja nie som typ Švejka ani Ander z Košic a deti napodobnuju, tak nechcem, aby bol aj malý taký, ale jednoducho musím tú zlosť dostať zo seba ... pár razy som sa bola aj prejst, ked bol muž doma, ale mám ísť von o desiatej v noci?    <reaguj>
63)  lipa, 24.10.2017 13:56
61)nezapnut tv, nedat keks. aj keby mal od jedu na tej zemi zaspat

uz ti to tu napisali asi tak 500x

ale ja este nie   
   <reaguj>
64)  lipa, 24.10.2017 13:58
62)akoze jemu vycitas, ze sa slahne na zem ked ma nervy a ty chodis od nervov vedla do izby trieskat veci o zem?

nechapem co ti na nom vadi a co mu vycitas, ved je cely ty. vlastne by si mala byt spokojna.    <reaguj>
65)  bacula a Riško, 24.10.2017 14:22
Ale prečo sa všetkého bojíš a riadis sa tým čo píšu na internete?každé dieťa a rodič je iné.Terapia objatím je podľa mňa blbosť, ak začne plakať, že chce keks začni robiť niečo zaujímavé on sa pridá.Daj mu veľkú cestovinu do misky a nech vari.sprav mu lietadiel koľko z papiera a hrajte sa.Cas na relax máš, keď spí čítaj si knihu, lúšti krížovky len nečítaj zase kraviny o vzdore a blbosti.
Tyran bude, ak mu budeš vo všetkom vyhovovať nech neplače.nepozeraj dopredu prečo by mal byť utláčaných?čo najviac s ním chodievaj medzi deti nech sa otuka a on si neskôr v škôlke škole nájde svoju cestu
Ty si ustráchana, lebo máš takú povahu asi Tá malo v detstve chválili podporovali, ale všetko sa dá zmeniť aspoň trocha
Chlapec je zdravý, hravý nehľadaj stále na nom chyby!    <reaguj>
66)  bacula a Riško, 24.10.2017 14:25
A prečo by si sa nemohla prejsť o 22 už zase sa bojíš?napusti si vaňu a tam vypni hlavu.Vsetko dopredu znegujes čo ak...
Ak budeš malého strašiť, že v detskom kútiku sú choroby a človek sa tam potkne o hračky a môže si ublížiť čo tým dosiahnes?
Zase len strach.aj tak do kútika s ním časom pôjdeš a bude to fajn.    <reaguj>
68)  Tiffany, 24.10.2017 19:45
62) cize ty dospela zena mas sceny dovolene, trieskat a hadzat veci ale dieta co sa uci co su emocie a ako ma reagovat sa na zem hodit nesmie?
na to maju byt rodicia naucit dieta emocie spravne ovladat a ked u teba vidi vrieskanie, trieskanie, slzy pre kazdu blbost a psychicke vydieranie ze sa zabijes, tak sa ma asi usmievat a sladko spavat, dobre papat
male deti su uzasne, ze sa dokazu rychlo prisposobit novym podmienkam cize mas este aku taku sancu napravit co si doteraz systematicky posierala, ale to by si sa musela velmi spamatat a najma zacat svoje dieta milovat
   <reaguj>
69)  squirelka, 25.10.2017 00:36
Mna by uprimne zaujimalo naco sem prispievas???? Aj tak si robis po svojom, mozu ti tu vsetci dookola pisat a vysvetlovat, ty stale svoje
Ty aj tie reakcie citas? Aj sa nad nimi zamyslis?
Mme pride ze nie ale stale nove a nove prispevky zakladas, naco ker aj tak si robis po svojom

A na otazku co mas.robit ked sa ti dieta hadze o zem (je to bezne a sprava sa tak vacsina deti) - nevsimat si ho, nechat tak, jeho to prejde co myslis ze sa bude 2 hodiny hadzat o zem. Aj keby mal dalsiu hodinu trucovat, nech trucuje
Ale ked ty uz po minute jeho amoku dostavas infarkt a ides sa zrutit, to tazko, mala si si kupit psa a nie mat dieta    <reaguj>
70)  tetuska lieta na metle, 25.10.2017 10:33
43) podla mna si stastna, ze si to nemusela riesit. je to nesmierne vycerpavajuce a hlucne    ale nielen moj, vacsina deti v okoli to robili. a ne ze zaplace a ustupim. dat po zadku dietatu, co citi zufalstvo mi pride odveci. u nas neskor zacalo zaberat uznavanie emocii. ano , chces keksik. nemozes ho mat. ale velmi by is chcel. to nahneva atd
a ked vidim janinu povahu, ona proste nemoze mat dieta, ktore je "poslusne"    <reaguj>
72)  bacula a Riško, 25.10.2017 11:15
70 to je dobrý prístup tak je to popisovane aj v knihe rešpektuj a budeš rešpektovaný
Ale aj u nás to bolo ťažké len bez hodenia sa na zem, chcel vyberať všetko čo nemohol, chytať káble od TV ja som skoro celé dni bola radšej vonku len nech nebojujeme    <reaguj>
73)  Mia von Haluschkova, 25.10.2017 11:34
Pokial nepochopis, ze tvoje dieta ta bezmezne miluje a NIC ti nerobi naschval....budete obidvaja nestastni.
   <reaguj>
74)  Beva, 25.10.2017 13:29
https://spuntik.zoznam.sk/cl/1000720/1665053/Mentalne-silni-rodicia-robia-tychto-13-veci    <reaguj>
75)  tetuska lieta na metle, 25.10.2017 14:17
https://spuntik.zoznam.sk/cl/1000720/1648125/Vychovna-na-zadok--Taketo-vazne-nasledky-moze-mat-    <reaguj>
76)  VandaBB, 25.10.2017 14:37
75 neblbni. Nase stare mamy, nasi rodicia a dokonca aj nasa generacia dostavala obcas na zadok aj na tvar a co? Stale sme tu. Pozname hranice, uznavame autority

dokazu to aj dnesne deti? N I E a to je velmi velky problem. Nie je nic horsieho ako liberalna vychova dietata. Je to cesta do pekla vid. 8r. deti v Amerika sa rozhoduju o tom, ci sa citia byt chlapcami alebo dievcatami.

Hnus.    <reaguj>
77)  biela mačka3, 25.10.2017 14:57
Keď nechcem syna vziať do cirkusu, konkrétne pozrieť sa na zvieratá v klietkach, som sebecká? Podľa mňa nie je dobré podporovať týranie zvierat. A 76 záleží kedy na zadok - keď dieťa zúri už dlho, alebo by si mohlo ublížiť (napríklad si búcha hlavu o podlahu), tak na zadok dostať je lepšie.    <reaguj>
78)  mili, 25.10.2017 17:15
Capnúť po zadku a dieťa biť je rozdiel. Mlátiť decko dokáže len kretén, ale aby malo dieťa nejaké následky z capnutia po zadku..no neviem. Priznám sa dobrovoľne, že naše deti odo mňa občas schytali na zadok, ale po tvári v živote nie. Sú dospelé, chvalabohu, bez následkov a vzťahy máme nadštandartné    <reaguj>
79)  Trillian, 25.10.2017 17:37
77) dvojrocne dieta vie, co je to cirkus? Zaujali ho zvieratka asi len a chce ich vidiet... hadam nechces dvojrocnemu vysvetlovat svoj postoj voci cirkusu ale voci zoo... ked bude starsi a ty mu pojdes prikladom, tak pochopi alebo sa s nim mozes o tom porozpravat... ale aj ked ja sa divam na cirkus ako na utrpenie zvierat ( a nemusim to verejne prezentovat na webe aby ma niekto virtualne potlapkal po pleci) svoje deti som do cirkusu brala, ked boli malinke... lebo im sa to paci... az neskor sme sa o tom rozpravali a teraz obe zvieratka miluju ( napriek navsteve cirkusu v batolivom a predskolskom veku)

Bucha si hlavkou o zem???    boze, Janka, chod na yt a najdi si dokument o detoch v sirotcincoch na ukrajine a pozri si ho ...

Prosim ta, citaj, co ti piseme...    <reaguj>
80)  Chica, 25.10.2017 17:59
Škoda, že len hrach na stenu    <reaguj>
81)  Tiffany, 25.10.2017 19:15
79) problem je ze macku netrapi preco dieta trepe hlavou o zem ale to ze JU to rusi
preto si o tom neprecita- ved to nemoze pouzit ani ako argument voci svokre
https://www.babycenter.com/0_head-banging-why-it-happens-and-what-to-do-about-it_63575.bc
mas nieco konkretne o tej ukrajine? zrejme sa to deje vo vacsine sirotincov na svete    <reaguj>
82)  Beva, 25.10.2017 19:28
Tak tak .. Netrapi ju dusicka dietata    <reaguj>
83)  biela mačka3, 25.10.2017 19:28
presnme tak, ... keby pri mne sa hádzalo o zem czudzie, kludne aj hodinu - ale to, že to robí moj syn sposobuje, že sa cítim totálne neschopná - pokiaľ ma vidí žena, ktorá má deti, tak to pochopí...ale keď to vidí človek, ktorý deti nemal, tak si iste pomyslí, že som riadne sprostá, ked si neviem poradiť s malým človiečikom - takže hlavne mi vadí MOJA NESCHOPNOSŤ    <reaguj>
84)  lipa, 25.10.2017 19:33
83)schopna zacnes byt vtedy, ked pojdes so sebou psychologovi a po par sedeniach uvidis zmenu.
zatial si proti svojej neschopnosti nespravila vobec nic. citanie internetovych navodov na vychovu dietata nie je odstranovanie neschopnosti.    <reaguj>
85)  mili, 25.10.2017 19:59
83) Neprekáža ti tvoja neschopnosť, riešiš stále to, čo si o tebe myslia iní. Je pravda, že si neschopná, že ubližuješ svojmu dieťaťu, no najhoršie na tom je, že to odmietaš riešiť. To, ako sa správa tvoj syn je z veľkej časti tvoja vizitka a ak to urýchlene nezačneš riešiť bude horšie. Je mi toho chlapca ľúto    <reaguj>
86)  tetuska lieta na metle, 25.10.2017 20:08
76) ano, niektori uznavaju autority aj na vlastny ukor a nerozhoduju sa podla toho, co je pre nich dobre, ale zo strachu..a ano, su aj silne osobnosti, ktorych sa to nedotklo
kazdopadne riesit nasilie nasilym este nic dobre nesplodilo. najviac ma pobavi, ked na ihrisku dieta udrie druhe dieta. a to dieta udrie mama so slovami ,ze bit sa nesmie
83) skus sa niekedy zamysliet ako sa citi ON, nie ako sa citis TY    <reaguj>
87)  Tiffany, 25.10.2017 20:08
83) asi nerobis nic preto aby si svojmu synovi pomohla a tak ten pocit neschponosti nemala
co napr spravis ked sa syn hodi o zem v obchode?
ako reagujes vtedy?
a ako reagujes ked to spravi doma kde vas ini ludia nevidia?    <reaguj>
88)  biela mačka3, 25.10.2017 20:17
A ty to ako riešiš? A pojdem do psychologickej poradne, už aj chodievam, ale ked vrieska kvôli tomu, že mu pustím cd v inej miestnosti ako chce on, tak vtedy mi nestačia anidvadsiati psychologovia - dnes som musela od neho odisť písať sem, tak ma naštval - tak neviem, ked mu to pustím tam,kde chce on, či nie je aj to ustupok a či potom dalej nebude so mnou mávať, alebo mám mávnuť rukou - neviem, čo mu smiem dovoliť a čo nie - rozhodne ducka a youtube po deviatej večer nie    <reaguj>
89)  biela mačka3, 25.10.2017 20:42
zatiaľ mi pomáha to, keď mám niečo na robotu a nevšímam si ho.... inak kúpila som mu nejaké detské cdčká, chcel sa s nimi hrať, keď som mu ich nedala, robil scény, tak som ustúpila a teraz sú celé doškriabané ... tak mi treba    <reaguj>
90)  pacholicek, 25.10.2017 20:44
Uz s tebou mava, vychovavas si maleho tyrana. A bude horsie.    <reaguj>
91)  pacholicek, 25.10.2017 20:47
Macka, este raz a pomaly: dieta ti robi sceny, lebo VIE, ze o scene povolis. Stacilo par krat vydrzat a keby si neustupila, prestane so scenami. A cim viac toto bude trvat, cim viac budes ustupovat, tym horsie a horsie to bude a tym horsie a horsie sa od toho bude dat odnaucit a raz pridete do stadia, ked si s nim neporadis.    <reaguj>
92)  diskogula, 25.10.2017 21:25

pomaha jej ked si svojho syna nevšima....

matka storocia fakt...
este ju fakt nik nenahlasil socialke?

   <reaguj>
93)  biela mačka3, 25.10.2017 21:46
vidím, že piča sa ozvala - si kukni články, keď dieťa má záchvat zlosti, Určite nejaké miesto, kam môžete svoje dieťa poslať, keď ho chytí záchvat zlosti. Povedzte mu, že sa odtiaľ môže vrátiť, až keď sa upokojí.
Určite nejaké miesto, kam môžete svoje dieťa poslať, keď ho chytí záchvat zlosti. Povedzte mu, že sa odtiaľ môže vrátiť, až keď sa upokojí. a ty sk***ená diskogula neprovokkuj, mňa možno rakovina do roka položí a dieťa si ma ani nebude pamätať, lebo deti si do troch rokov veľa nepamätajú, tak si zapni robertka a upokoj sa, lebo takú chuderu asi žiadny nechce    <reaguj>
94)  Chica, 25.10.2017 21:48
Hlavne, že tvoj vzťah a rodina sú plné lásky    <reaguj>
95)  biela mačka3, 25.10.2017 21:48
https://www.jw.org/sk/publikacie/casopisy/g201307/ked-ma-dieta-zachvaty-zlosti/ pacholiček súhlas a niektoré by som fakt chcela vidieť ajko matky, ak má diskogula dieťa, tak určite šikanuje inédeti, lebo má príklad v sprostej materi    <reaguj>
96)  Chica, 25.10.2017 21:49
Je na celom svete iba šikana?    <reaguj>
97)  Chica, 25.10.2017 21:52
Dieťa chytá záchvaty zlosti z bezmocnosti. Tú cíti, ak je pri ňom namiesto autority prerastené, hoc aj 45 ročné dieťa    <reaguj>
98)  Chica, 25.10.2017 21:56
Vynadaj nám, chrstni do očí 4. Stupeň, ale nikto ti tu nikdy nič zlé neprial. Kiež by si si to aj ty mohla povedať. A tie tituly od teba nikoho neurazia, škoda námahy    <reaguj>
99)  vecna optimistka, 25.10.2017 22:24
si truba, nic ine neviem povedat..strasne mi je luto toho chlapciatka..velmi..
ze ho enchas tak, ignorujes a ides radsej vylievat zlost nanho na internet? prepac, cele zle..tvoje dieta ma CERSTVE dva roky, to, co pises, plati pre vacsie deti, MOZNO

nas npr. dnes plakal 10 minut, lebo chcel dat dole plachtu z postele...a co, s laskou som mu vysvetlila, preco je plachta pod nami, a potom upriamila pozronost inde..
trvalo, kym sa ukludnil, ale ani vo svet by mi nenapadlo ist k pocitacu a nechat ho..

cele zle

a naco to pisem?
aj tak je to zbytocne..
NIKDY nepochopis, ze chyba je v tebe, nie v ludoch okolo
a stale budes zahlcovat internet svojimi imaginarnymi problemami, vid modry konik..    <reaguj>
100)  tetuska lieta na metle, 25.10.2017 22:58
88) nechces cd tu? tak nebude nikde. bodka. nevyjednavam. on sa vyvrieska. uznam pocit. ked skonci, objimem. bodka.    <reaguj>
101)  Tiffany, 25.10.2017 23:25
macka, ja som sa pytala prva tak by som rada vedela odpoved

mne sa mala o zem nehadzala a vacsie emocie prisli az okolo 3 rokoch
vtedy uz vedela velmi presne co chce a ked som jej dala rano miesto siat nohavice napriek tomu ze ona si vypytala saty, alebo som nieco spravila za nu co ona chcela sama tak spustila rev a potom nedokazala prestat
skusala som rozne metody ale najviac mi pomohlo zistit co spusta jej zachvaty placu
vacsinou za tym bola unava (napr dobre nespala v noci) alebo to ze mala pocit ze ignorujem jej potreby- priklad tie saty- ona chce saty, citi sa v nich dobre a mama jej nasilu strka nohavice
tak sme ju raz zobrali na prechadzku do lesa a ked sa chcela skrabat na zablateny svah sme jej oznamili ze ma saty preto nemoze- keby mala nohavice tak dovolime. odvtedy sme nemali problem ani raz
tskto je to aj s inymi vecami. hlavne si treba rozdelit tie vystupy na take ze neustupit lebo si moze napr ublizit s takymi kde rodic povie nie bezdovodne zo zvyku a potom sa boji ustupit
okrem toho takisto ako vyzadujem od malej ospravedlnit sa tak sa dokazem ospravedlnit sj ja ked si to situacia vyzaduje
len tolko ze ziadna z nas nema zazracnu metodu ale kombinacia snahy a lasky dokaze velmi vela ulahcit pri prvych rokoch kym dieta nevie slovami opisat svoje pocity tak sa hodi na zem
   <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!