Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 28. Marec, , Dnes oslavuje Sona
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Nova vlada<<Späť
lucy, 22.1.2020 13:48 reakcii: 63   nove: 63  
sa zacne vytvarat asi o 6 tyzdnov. Aka asi bude a ktore rezorty by mala riesit prioritne? Zdravotnictvo? Sudnictvo? Skolstvo? Nieco ine?   <reaguj>

1)  boba.., 22.1.2020 15:49
vsetky rezorty z uvedenych treba riesit prioritne (aj dopravu by som pridala) ... len dufajme, ze v prospech nas vsetkych a nie iba v prospech zopar mocnych a ich prisluhovacov ... v kazdom pripade si myslim, ze nech uz sa vlada posklada tak alebo naopak, asi nebude velmi stabila a asi budu aj predcasne volby    <reaguj>
2)  com, 22.1.2020 22:01
Neviem este, koho budem volit, ale citala som plany viacerych stran a velmi sa mi paci, ze PS planuje nieco robit pre vylucenu komunitu, mozno sa pohnu lady. Nieco na tento sposob - obec Rankovce nedaleko Kosic ma 3/4 obyvatelstva Romov a asi pred 7 rokmi rozbehli zaujimavy projekt vystavby. Obec najskor vysporiada a odkupi pozemok, rodina sa zaviaze, ze zacne setrit - su povinni odkladat si v banke 50 € mesacne. Nasledujuci rok dostanu material a zacnu si svojpomocne /aj v ramci VPP/ stavat. Celkova investicna hodnota domcekov je cca 13-tis. eur - dostanu mikropozicku, ktoru maju v priebehu 8 rokov splatit /Romovia si domy stavaju svojpomocne - teraz.sk./
Nie je to priklad hodny naasledovania? Konecne nieco uzitocne, to hovorim ako neromka.    <reaguj>
3)  kávomatka, 22.1.2020 22:49
2 Novinka to nie je, nájdi si niečo o tom, ako dopadol podobný projekt v Letanovciach.    <reaguj>
4)  nancy, 23.1.2020 08:51
Masírka už beží v plnom prúde, najvýraznejšia je v najsilnejších liberálnych stranách - u kiskovcov a trubanovcov a my - majorita by sme si maali zvyknúť, že tohtoročné voľby budú i o nových právach a poriadkoch pre minoritu, čiže o Rómmoch, genderi, homosexuálnej agende.

Irena Biháriová (PS) má na FB zaujímavý príspevok o tom, že nastáva fenomén, o ktorom roky snívala - že sa Rómovia uvedomia, vzoprú a vyjdú do ulíc na protest proti extrémizmu, predpojatosti majoty atd - z ohlasov je zjavné, že sa aktivistom podarilo túto menšinu osloviť a zburcovať.    <reaguj>
6)  nancy, 23.1.2020 08:52
majoty - majority    <reaguj>
5)  nancy, 23.1.2020 08:52
majoty - majority    <reaguj>
7)  com, 26.1.2020 23:08
3) to nic neznamena, ze to nevyslo, Romovia su ako deti, treba ku nim pristupovat pomaly a postupne. Deti su tiez destrukcni nicitelia a vyrastu z toho.    <reaguj>
8)  lienka bodkovaná, 27.1.2020 19:31
Mam troch kolegov z vychodu /Trebisov, Michalovce/ a ti po kazdej navsteve doma uvazuju, preco prave vychod ma ten pech, ze tam zije tolko romov. Ze je to nespravodlive. Ze to s nimi bolo ako-tak unosne, kym sa nerozrodili mlade rocniky. Ze ked je ich viac pokope, stavaju sa smelsimi a bezocivejsimi, agresivnejsimi. A kym fet nebol medzi nimi natolko rozsireny...3*

Jedina mozna cesta k ich asimilacii je asi ich rozptyl smerom na zapad, nadviazat na praktiky za socializmu , vtedy ich rozpyl priniesol aspon ake-take ovocie. A ako som citala v nejakom blogu, asi najucinnejsie by bola rozsiahla vystavba nizkostandardnych bytov v Btatislave, a ich prestahovanie v pocetnom mnozstve - tam je mozne najlahsie sa zamestnat.    <reaguj>
9)  mato, 28.1.2020 04:07
som za nadrbat tam romov mafosov a vsetkych tych co jazdia na lux. autach a postavit okolo nich vysoky mur ako v izraeli    <reaguj>
10)  mato, 28.1.2020 05:07
problem v skutocnosti je ten, ze ziaden velky problem okrem vydrbavania neexistuje ... a tak pretlacaju ... rovnako ako ked sa zobrala nenavist sns a madarom, rovnako aj nasa milovana blava plava v pseudoproblemoch, co je zvlastne pretoze podla trhovej ekonomiky by mali taketo subjekty vlastne zaniknut ... nakoniec nehucali do nas prave to?    <reaguj>
11)  mato, 28.1.2020 05:09
problem v skutocnosti je ten, ze ziaden velky problem okrem vydrbavania neexistuje ... a tak pretlacaju ... rovnako ako ked sa zobrala nenavist sns a madarom, rovnako aj nasa milovana blava plava v pseudoproblemoch, co je zvlastne pretoze podla trhovej ekonomiky by mali taketo subjekty vlastne zaniknut ... nakoniec nehucali do nas prave to?    <reaguj>
12)  mato, 28.1.2020 05:09
problem v skutocnosti je ten, ze ziaden velky problem okrem vydrbavania neexistuje ... a tak pretlacaju ... rovnako ako ked sa zobrala nenavist sns a madarom, rovnako aj nasa milovana blava plava v pseudoproblemoch, co je zvlastne pretoze podla trhovej ekonomiky by mali taketo subjekty vlastne zaniknut ... nakoniec nehucali do nas prave to?    <reaguj>
13)  mato, 28.1.2020 05:09
problem v skutocnosti je ten, ze ziaden velky problem okrem vydrbavania neexistuje ... a tak pretlacaju ... rovnako ako ked sa zobrala nenavist sns a madarom, rovnako aj nasa milovana blava plava v pseudoproblemoch, co je zvlastne pretoze podla trhovej ekonomiky by mali taketo subjekty vlastne zaniknut ... nakoniec nehucali do nas prave to?    <reaguj>
14)  mato, 28.1.2020 07:18
a tak, ak uz nejaky motiv, tak to mala byt ochrana prav jednotlivca ... vzhladom na to ale, ze sa tocia v kruhu ako vyflasnuti z filmovej domacej only eye-candy ponuky, nacim asi pokracovat v 10rocnom nezasahujucom spanku nach sa vidi ako paskvil dalej buduju    <reaguj>
15)  trinity, 28.1.2020 08:51
hlavny problem je ten, ze liberali, ktori pravdepodobne budu tvorit novu vladu, su este vacsia verbez, nez terajsia vlada    <reaguj>
16)  mato, 28.1.2020 09:49
nebude to tym, ze su spoluziaci?
ved infikuju kazdu jednu snahu ...    <reaguj>
17)  Adriana, 28.1.2020 13:09
Niet s kým sympatizovať, tak ani žiadnej strane či politikovi nefandím, ale politiku sledujem aspoň pre zábavu a myslím, že nakoniec to dopadne inak, ako prognózujú prieskumné agentúry. Je pravdepodobné, že Danko, Hlina a možno aj Kollár cez 5 % neprelezú, Maďari sú otázni, Sulík tiež. Na druhej strane je dosť možné, že sa do parlamentu dostane Harabin... toto povedal v nedeľu na TA3, skrátim : V nedeľu som prišiel z mítingu v Žiline, ktorý začal o 17-tej, mal končiť o 19 a skončil až o pol desiatej, a nechceli ma pustiť.
Pozrite sa FB strany Vlasť a Youtube a kanál strany. Posledných 10 videí má priemernú sledovanosť 150 tisíc pozretí. To je údaj, ktorý nikto nemôže sfalšovať.

Čo sa na to dá povedať?
Len - Môjtybože...    <reaguj>
18)  Nessian, 30.1.2020 14:04
len tupe hlavy mozu volit liberalov
ludia spamatajte sa !
   <reaguj>
19)  Nessian, 30.1.2020 14:05
17) Harabin je presny opak liberalnych prasiat ... sledujem jeho videa a nebudem sa vobec cudovat ze bude v parlamente    <reaguj>
20)  pegaska, 1.2.2020 21:52
Viete, co by ma zaujimalo?
Preco sa pred tohtorocnymi volbami nakotilo (pokojne pouzijem vulgarizmus) tolko liberalnych - pravicovych ci stredopravych stran? Teoreticku sancu dostat sa do parlamentu ich ma (ak ratame aj pricucnute stranicky k vacsim stranam) asi 12, mozno i viac.
Preco tolko pravice (za pravicu pokladam aj PS, kvoli ekonom. programu), ked spolocensky dopyt medzi obyvatelstvom je viac o seriozne, priebojne a ferove lavicove strany?    <reaguj>
21)  nikola, 3.2.2020 18:52
K vyssie spomenutemu Harabinovi: Mne je sice nesympaticky /rovnako ako napr. Kiska/ - ale asi by sme mali byt vdacni za kazdeho politika, ktory bude vyvazovat presilu liberalov.

/ak mate iny nazor, je mi to fuk/.    <reaguj>
22)  dracena, 5.2.2020 07:50
tak ja dufam, ze nam liberali vladnut nebudu. Neverim im ani nos medzi ocami.    <reaguj>
23)  suzi, 5.2.2020 08:33
Kúščok odbočím   .
Kolega začiatkom roka doniesol tabuľky o majetkových daniach v Európe (bolo to vlani v HN) a medzi nami sa rozvinula vášnivá debata o tom, či je pre obyvateľstvo výhodnejší terajší systém s pomerne vysokým daňovo-odvodovým zaťažením - alebo či by bol lepší systém s zvýšenými majetkovými daňami a znížením daňovo-odvodovými povinnosťami povedzme o tretinu, ako to chce presadiť strana PS

Najvyššie majetkové dane - 11.3 % majú v Belgicku, iné štáty EÚ ich majú viac či menej nižšie. Spadajú sem všetky dane z prevodu nehnuteľností (dedenie, predaj, darovanie), každoročné dane z nehnuteľností (v EÚ je ich priem. výška 1,7 % tržnej ceny), plus rôzne ekologické dane ( daň z motorových vozidiel, palív, mýto, daň z energií (plyn, elektrina). parkovné a rôzne správne poplatky.

Asi každý si vie vypočítať, čo by pre neho bolo výhodnejšie.    <reaguj>
25)  Nina, 5.2.2020 08:59
23/ co ked ma clovek hypoteku? myslim tu dan z nehnutelnosti    <reaguj>
24)  Nina, 5.2.2020 08:59
23/ co ked ma clovek hypoteku? myslim tu dan z nehnutelnosti    <reaguj>
26)  Nina, 5.2.2020 09:01
vtedy by ju scasti mala platit banka. si myslim.    <reaguj>
27)  Hiro, 6.2.2020 22:46
23) Ja radsej zaplatim 1,7% z trznej ceny nehnutelnosti aj keby to bolo par tisic eur na vymenu za kazdomesacne strhavanie polovice vyplaty na dane a odvody...
A ohladom stran - dufam ze ti vrahovia, zlocinci a dalsi co su v LSNS ci Vlast atd budu mat pod 5%. Jediny ich plan do buducnosti je postavit znovu splynovacie tabory pre tych ktori maju iny nazor.    <reaguj>
28)  Beva, 7.2.2020 07:41
https://volbydoparlamentu.sk/?fbclid=IwAR03LNQ4DB2yvR0EHqO_wzAXmCYYVigKKGo_QgVgaejOG_oHlHhljziXsUw    <reaguj>
29)  fiala, 7.2.2020 13:36
23) Poďme si to prepočítať:

Terajší variant daňovo-odvodového zaťaženia - pre zjednodušenie používam skratku D+O, čiže dane a odvody.

Pracovník A má plat 700 €, mes. D+O = 140 €, ročne D+0 = 1680 €.

Pracovník B má plat 1000 €, mes. D+O 230 € = ročne D+0 2760 €

Pracovník C má plat 2000 €, mes. zaplatí D+O 520 €, ročne 6240 €.

Okrem toho zaplatíme dane z nehnuteľností, ak - u nás to robí niekoľko desiatok eur.
Daň z prevodu nehnuteľností, čiže predaj, dedenie, kúpa bola zrušená, platí sa len niekoľko desiatok eur za zmenu v katastri a v prípade dedenia poplatok notárovi.

Správne poplatky, DzMV sú podľa mňa ešte v únosnej výške.    <reaguj>
30)  fiala, 7.2.2020 14:01
Druhý variant, navrhovaný stranou PS + SPOLU:

D+O sa znížia o tretinu
Pracovník A ušetrí 560 € ročne
Pracovník B ušetrí 920 € ročne
Pracovník C ušetrí 2080 € ročne.

Okrem toho zaplatia daň z nehnuteľností, povedzme že v spomínanej výške 1,7¨¨% ¨tržnej ceny.
Stačí sa podívať na ceny na real. portáloch, u nás je bežná cena malometrážnych bytov nad 80tis. eur, lepší trojizbák nad 100tisíc +. Ceny zachovalejších domov so záhradou v našej lokalite sú nad 120tis.

Čiže ročne na dani z nehnuteľností by sme odviedli povedzme od 560 € vyššie.

Okrem toho - znovuzavedenie dane z prevodu nehnuteľností - aj keď jej výška by spočiatku nebola taká brutálna ako v niekt. záp. štátoch - i tak by veľmi prevetrala naše peňaženky.

A okrem toho, samozrejme, sľubované ekologické dane, či zvýšené správne poplatky.

Sumár - na vyšších majetkových daniach by sme zaplatili oveľa viac, než pri terajšom modeli dane zo závislej činnosti.    <reaguj>
31)  fiala, 7.2.2020 14:19
Ešte treba doplniť jeden významný faktor, nech to berieme komplexne - kvôli zníženiu odvodov ( variant strany PS) by nám následne logicky pokleslo aj plnenie zo strany SP - čiže by sme dostali nižší dôchodok, invalidné, nemocenskú, podporu v nezamestnanosti.
Ako by sa odrazil znížený prísun poistného do zdrav. poisťovní je otázne, pravdepodobne by došlo k nejakým obmedzeniam v poskytovanej zdrav. starostlivosti.    <reaguj>
32)  Hiro, 7.2.2020 14:27
29)    Mas to zle. Co to je za hlupost ze odvody sa virtualne delia na dve casti? Tie peniaze idu rovnako z mojej mzdy.
Napriklad Pracovnik A:
Cista mzda 553€ + Odvody 94€+246€ + Dan 53€ = 946€
To je skoro polovica, dostanes na ucet nieco cez 500 a zoberu ti nieco pod 500 mesacne. Rocne to je na odvodoch a daniach 4716€.
Podobne pracovnik B - Dostane na ucet €763 a 588€ da na dane a odvody to je 7056€.
Pracovnika C zbytocne uvadzat.
A to neratam ze dalsich 20% ide z kazdeho nakupu. Takze je to pre stat daleko viac ako polovica mzdy.    <reaguj>
33)  Hiro, 7.2.2020 14:30
Ak platim ako pracovnik B povedzme 7000€ rocne na dane a odvody tak z nehnutelnosti za 200000€ pri 1,7% by som zaplatil 3400€ - co zaplatim radsej ako tych 7000.    <reaguj>
34)  fiala, 7.2.2020 15:36
Čísla podľa mzdovej kalkulačky:

Pracovník A - hrubá mzda 700 €, D+O 139,08 €, čistá mzda 560,92 €

Pracovník B - hrubá mzda 1000 €, D+O 229,36 €, čistá mzda 771,36 €

Tu sa na chvíľu pristavím - pracovník B zaplatí podľa teba na dani a odvodoch 7000 €? No neborák, z čoho potom žije? A to kde máme takých vykorisťovateľov?    Hráš sa na generátor náhodných čísel?

K DPH - nejestvuje v EÚ štát bez depeháčky, u 80 % štátov sa pohybuje v rozpätí 18-22 %, sme v priemere, neviem, čo riešiš. Väčšina štátov má okrem toho aj nižšiu sadzbu hlavne na potraviny.

Ak si myslíš, že inde by ti bolo lepšie, dvere sú otvorené.

Ešte poznámka - dane a odvody sa samozrejme celkom logicky vyčleňujú, každé z nich odvádzame inému subjektu.    <reaguj>
35)  fiala, 7.2.2020 15:46
A ešte jedna poznámka k dani z nehnuteľnosti - ty možno ľavou zadnou zaplatíš DzN vo výške 3000€, ale pre dôchodcu, zvlášť ak žije sám, by už polovičná suma znamenala vzdanie sa 4-5 dôchodkov. Každý rok. Z čoho by potom žil? (neberiem argument, že má dom predať a ísť trebárs do DD, či k deťom.Prečo by až takú obeť mal položiť na oltár liberalizmu?)       <reaguj>
36)  Hiro, 7.2.2020 15:49
34) Ta tvoja mzdova kalkulacka je nejaka pokazena ked neuvadza celkovu vysku odvodov ale len ciastocnu.
Ano, pracovnik B dostane na ucet €763 a na odvodoch odvedie 134+352=486€ + na daniach 102€ - spolu odvody a dane 588€ mesacne = 7056€ rocne.    <reaguj>
37)  Hiro, 7.2.2020 15:56
35) Ak ma dochodca majetky za statisice a nema ich zatazene hypotekou tak to asi nie je chudobny dochodca, nemyslis? Ty len narazas na to ze jeho prijem je nizky k jeho velkym majetkom. Podobne su na tom vlastne vsetci milionari. Vlastnia podniky, vily, jachty ale tvrdia ze nemaju ziadny prijem ci zisk. Myslim ze na toto sa niekde pisalo ze vyssim zdanenim nehnutelnosti by sa danili len nehnutelnosti kde nemas trvaly pobyt.    <reaguj>
38)  dracena, 7.2.2020 17:01
37) ake majetky za statisice? Okolo mna je napr. plno dôchodcov, ktorí si ziju vo svojich bytoch cely zivot, hodnota stareho bytu na sidlisku 150 000 - podla teba je teda dochodca dost bohaty a ma z coho zaplatit 2500 rocne na dani z nehnutelnosti? Nehovoriac, ak nejaky dochodca zije v rodinnom dome v Bratislave, v ktorom takisto zije cely zivot, teda ho nepostavil za miliony, asi sa ma odstahovat do garsonky alebo niekde do Hornej dolnej potom, ci ako? Keby moji rodicia zili v BA, na tuto dan by im padli dochodky za 2 mesiace, co je brutál podla mna.    <reaguj>
39)  fiala, 7.2.2020 17:12
Mám dojem, že tie cifry pri odvodoch náhodne vyťahuješ z klobúka, tak ešte raz:
Zamestnanec má 1000 brutto,
odvedie:
zdrav. poistenie 40 €
nem. poistenie 14 €
invalidné 30 €
dôch. 40 €
Poist. v nezam. 10 €

+ daň z príjmu 94,65 €,

čiže na účet mu ide presne 771,35 €.

Mohol by si rozpísať odvodové cifry, ktoré spomínaš, pobavíme sa.
   <reaguj>
40)  fiala, 7.2.2020 17:40
Ty proste žiješ mimo reality, vo svojej bubline, nemáš potuchy, ako by to slabšie soc. vrstvy zaťažilo, tam sú aj dve stovky veľký peniaz.

Preto je z môjho pohľadu oveľa humánnejší terajší model, keď štátnu kasu plnia hlavne ľudia v produktívnom veku.

DzN podľa modelu PS by prichádzala do úvahy v prípade, ak by bola zavedená odpočitateľná položka na základný štandard, povedzme vo výške 100tisíc - zdaňovali by sa len nehnuteľnosti nad touto sumou, ovšem to je nereálne, a tak by bolo najlepšie, ak by budúca vláda lento nápad zavrhla adblok.

38 dobrý argument       <reaguj>
41)  Hiro, 7.2.2020 20:50
39) Mas to napriklad tu vsetko rozpisane: https://openiazoch.zoznam.sk/kalkulacky/vypocet-cistej-mzdy
Vypisujes len jednu cast odvodov a nie cele.
38)40) Ako som pisal, tieto argumenty su bezpredmetne keby zvysena majetkova dan bola len na nehnutelnosti kde nema ten clovek trvaly pobyt.    <reaguj>
42)  fiala, 8.2.2020 10:57
Ty stále miešaš zemiaky s jablkami, a nechápeš.

1. Odvody z hľadiska zamestnanca sú presne také, ako som rozpísala. Hrubá mzda mínus odvody mínus daň = čistá mzda. A šmytec, koniec, nič iné tam nevstupuje, je to suma, ktorú ti zamestnávateľ pošle na účet, môžeš s ňou disponovať, trebárs i zaplatiť VzN či deťom obedy.

Odvody, ktoré odvedie zamestnávateľ, sú už mimo, samostatná veličina, putujú priamo na účet SP, ZP, FS

2. Nemáš pravdu - ak by DzN bola vyberaná selektívne, čiže len z nehnuteľností, ktoré nie sú trvale obývané, tak by nesplnila účel, kvôli ktorému by bola zavedená - vykompenzovať nižší príjem do kasy kvôli zníženej dani a odvodom. Minulo by sa to účinkom. Okrem toho - množstvo prechodne obývaných nehnuteľností sú rôzne staré vidiecke chalúpky, s nízkou tržnou hodnotou - čo myslíš, koľko by štát na tom získal?



3. Aký by podľa teba bol dopad znážených odvodov do SP a tým znížené aj plnenie dôchodkov, nemocenskej, čiže aj MD, podpory v nezamestnanosti, invalidného? Myslíš, že by ľudia s tým boli spokojní?    <reaguj>
43)  izabela, 12.2.2020 14:24
fi, nediskutuj tu s čajom a poď ku nám, vieš kde    <reaguj>
44)  lucy, 13.2.2020 14:45
Vcera v case od 7.00 - 22,00 prebehli na pravda.sk virtualne voľby. Zahlasovalo v nich vyse 25000 volicov, z jednej IP adresy bolo umoznene volit len raz.

Vysledky: 14,94 %, 28 kresiel/ OLaNO 14,01 %, 26 kresiel/, VLAST 13,45 % , 25 kresiel/, SaS 8,66 %, 16 kresiel/. PS+SPOLU 7,76 %, 15 kresiel/. LSNS 7,72 %, 14 kresiel/, Socialisti 7,37 %. 14 kresiel/, Za ludi 6,51 %, 12 kresiel.

Ostatne strany by sa do parlamentu nedostali.

Strany OLaNO, SaS, PS a Za ludi by spolu ziskali 69 kresiel.

SMER, VLAST, LSNS a Socialisti by spolu ziskali 81 kresiel.

Dennik Pravda podobne virtualne volby zorganizoval aj pred prezidentskymi volbami. Vysledky, ktore ziskali, sa od skutocnych lisili len nepatrne.    <reaguj>
45)  lucy, 13.2.2020 14:49
Prve su vysledky Smeru, nejako mi odskocili       <reaguj>
46)  doboška, 13.2.2020 16:16
44) Dnes zverejnili aj prieskum Focusu, a dosť sa od toho z pravdy líši. Podľa neho by Smer spolu s Kotlebovcami mali 33+23 kresiel. Oľano + PS + Kiskovci + Kollárovci + KDH + SaS by mali spolu 94 kresiel (25+18+16+15+19+10) .

Mám výhrady voči obom prieskumom - v prvom podľa mňa až také vysoké číslo Harabinovci nevytiahnu, môj odhad je 10-12 %. Kotlebovci zas budú mať viac, podľa mňa nad 10 %,
V druhom prieskume si myslím, že je úlet pri KDH (neprejde do parlamentu, Kollárovci asi taktiež.)

A vôbec, nech idú všetci politici do... kamsi   



   <reaguj>
47)  etna, 13.2.2020 18:11
Neverim politikom, podla mna su velmi zriedkavo hodni dovery, ktoru do nich (naivne) obyvatelstvo vklada. Volit budem niekoho z tych stran, ktore sa najmenej vnucuju.

A mam dnes fajn den, predcasom som sem pisala, ze mi zmizla poda (administrativne) z urbaru. Dnes sa to konecne doriesilo, stalo ma to dve navstevy na katastri a tri sedenia s predsedom urbariatu, pricom prve dve hadky boli vyhrazne (z mojej strany    ) a dnes sa to konecne doriesilo a pan dolezity prisiel ospravedlnujuco s flaskou a bonbonierou.

Hadajte sa, ked to inak nejde. Oplati sa to   
   <reaguj>
48)  moon_, 18.2.2020 22:10
47/S uradnikmi treba jednat razne, ostrejsim tonom, ziadna pokora a submisivita, pochopila som to, ked som chodila na stavebny odbor takmer kazdy tyzden. Osvedcilo sa mi to, aj ked bezne takyto odmerany pristup k nikomu nemam, bolo mi to spociatku cudzie. Ale ucel to plni.

Co myslite, kto bude premier? Volby su uz pred dverami.    <reaguj>
49)  one, 19.2.2020 10:28
Realita: sme slováci, tak kradneme a budeme kradnúť a podvádzať. Každý v rámci svojich možností. Je to v nás roku budovaným spoločenským zriadením, kde platilo "kto nekradne, okráda vlastnú rodinu".
Takže neverím politikom. Ale budem preferovať tých, čo budú hlásať menej štátu a väčšiu transparetntnosť.
A aby sme sa rozumeli - menej štátu pre mňa znamená, že považujem za nesprávny prístup, ak štát najskôr berie a potom rozdáva (viď prídavky na deti). Oveľa viac sa mi páči, ak štát radšej v rámci podpory nezoberie, teda konkrétne radšej zvýšiť daňový bonus ako rozdávať prídavky (=lebo to sú peniaze, ktoré štát musí najskôr niekomu zobrať, aby ich vedel rozdať).

...takže nemajme ilúzie, že Ficovia, Dankovia, Matovičovia, Sulíkovia, Trubanovia, Kiskovia a podobne + ľudia okolo nich budú svätí...
Niekde vo svete (škandiávia) možno funguje sociálny štát v zmysle vysoké dane, silný štát, garancie sociálnych istôt. Ale u nás to tak skoro fungovať nebude. Preto je možné zlepšiť stav vecí verejný najmä tým, že štát prestane brať (a následne rozkrádať).    <reaguj>
50)  rukola, 19.2.2020 18:46
Hlúpe... infantilné... nedôstojné... ako ináč nazvať to, čo poslanci v posledných dňoch predvádzajú v parlamente? Inšpirovali sa videom zo zasadania v Južnej kórei? Už len stoličky nad hlavu a potajomky tasané nožíky im chýbajú.

Prečo ctení poslanci nepovedia obyvateľstvu pravdu? - že sme povinní do r. 2024 navýšiť výdavky na obranu na 2 % HDP - nariadenie NATO, či sa nám to páči, alebo nie, aj napriek nevôli obyvateľstva. Oni sú spoľahliví a lojálni gestori toho, že sa táto požiadavka NATO u nás splní. Momentálne na obranu dávame 1,3 miliardy /ročne, záväzok máme splnený cca na 24 %, treba zrýchliť tempo a investovať...

Prečo demonštrujúci poslanci priamo nevyhlásia, že po vyhraných voľbách Klus (SaS), Naď (OLaNO), Valášek (Za ľudí) a Šimečka (PS) budú rezolútne žiadať navýšenie výdavkov na obranu?

Jááj, ale to teraz nejde, všakže, páni. Ešte by sa občania zľakli, veď ostatné výdavky budú musieť byť priškrtené, a nedali by vám dosť hlasov...    <reaguj>
51)  alena, 23.2.2020 17:15
Nova vlada by mala predovsetkym zrusit alebo upravit vysku roznych davok, ide o sprostu smeracku propagandu a nase rodiny sa bez toho zaobidu, bude lepsie zacat s vycistenym stolom.
Treba
-prispevok pri narod. dietata dat na uroven roka 2006 + prislusne rocne valorizacie. Robilo by to nejakych 400 eur, postaci to
- zrusit zvyseny RD z terajsich 270, 370 e tiez na uroven r. 2006 plus valorko, bude to nejakych 200 a 300 e
- zrusit moznost poberat RD otcom, ktori popritom robia
- zrusit platenie zdr. a dochodk. poistenia pre matky, ktore su doma so zdravym deckom do 6 rokov

- zrusit mladomanz. pozicky
- zrusit 5 tyzdnovu dovolenku pre mladych rodicov do 33 rokov, naco taka volovina.
Smeracke dedicstvo treba zrusit, zamiest a zacat nanovo bez kupovania si mladych rodicov, nic z vymenovaneho nepotrebuju.    <reaguj>
52)  alena, 23.2.2020 17:33
Ja jednoducho nechapem, preco by mali zostat v platnosti taketo rozne davky, zbytocne to deformuje ocakavania ludi.    <reaguj>
53)  alena, 23.2.2020 17:35
A za dalsie, ked bude liberalna vlada chciet, predsa zavedie nove davky, ale mala by sa pritom drzat na uzde.    <reaguj>
54)  gantila, 23.2.2020 17:45
51 suhlas az na
- zrusit 5 tyzdnovu dovolenku pre mladych rodicov do 33 rokov, naco taka volovina.

co je na tom volovina, vela firiem to dava automaticky vsetkym zamestnancom    <reaguj>
55)  alena, 23.2.2020 17:52
Volovina je to, nech si to davaju firmy v dobrej ekonomickej situacii, nie ze stat to stanovi plosne pre vsetkych. A treba zrusit aj stoeurovy prispevok pre rodicov prvakov, snad tolko este dokazu naskrabat penazi, aby decku kupili aktovku a ostatne propriety. Ak nedokazu, nemali si decko urobit. Zbytocne hyckanie ludi toto.    <reaguj>
56)  milla, 25.2.2020 16:11
42) máš nepriestreľné argumenty
51) Vážne? Aká radikálka, zrušiť a zrušiť... tie dávky sú určené na vykompenzovanie istých situácií. ak plnia svoj účel. Súhlasím s tebou v jedine v tom, že socializmus a vlastne aj SMER (kto iný z vlád ešte nejaké dávky zaviedol či zvýšil?) bol na ľudí dosť mäkký. Nespokojencom by som dávky odobrala.    <reaguj>
57)  soletka, 25.2.2020 17:53
S tou rozmaznanonostou suhlasim, evidentne je to hlavne u mladych. Co by vsak povedali na prorodinnu politiku v inych statoch? Co by tie maminy, ktorym vadi, ze stat schvalil povinnu predskolsku MS,povedali na povinnu "skolu" od 3 rokov vo Fr.? Co by povedali na to, ze Francuzky supajdia od 4 mesiacov dietata do prace?

Alebo priklad znamej, ktora zije v Katalansku, muza ma Spaniela, jednu dceru. Stahuju sa kazde 4-5 rokov, z podnajmu do podnajmu, na vlastne sa mozno zmozu okolo 50-ky. A ako by sa nasim zenam pacil takyto rezim - o osmej odchadza s dcerou, cestou si daju ranajky, len tak na ulici, potom hodinova preprava, odniest dceru do skoly, odchod do prace. Na pol jednu musi dceru povinne vyzdvihnut, obedy im v skole nevaria, idu sa spolu najest, potom oddychnut do parku. Fakticky ani nemaju kam zajst, obchody, kniznice, kino su pocas siesty pozatvarane. Na pol tretiu zanesie dceru do skoly, ide do prace, o pol piatej treba dceru vyzdvihnut, skola konci, (na to ma platenu silu, staru Portugalku). O pol siedmej konci aj ona, s dcerou idu do restiky na veceru, prida sa k nim tam muz. Domov sa vracaju po pol deviatej - ako by sa nasim damam, ktore su chronicky nespokojne, pacil takyto rozhadzany rodinny zivot?

Myslim, ze v mnohych veciach sa mame lepsie, nez v zapadnych krajinach.    <reaguj>
58)  nikola, 27.2.2020 14:28
48 no kto by bol premierom, matovic predsa. samozrejme, vhodnejsi by bol kiska, kvoli maslu, aj truban by nebol na zahodenie. ale najvacsi testrukcny potencial ma jednoznacne matovic, takze moze byt, je to nadejne.    <reaguj>
59)  reneta, 28.2.2020 20:37
Kazdopadne sa aspon vyjasni, aka je vlastne podpora jednotlivych stran - aj ked vlani boli eurovolby a prezidentske volby, ucast na nich bola taka nizka, ze tazko z toho robit nejake zavery.

Syn aj obaja krstni idu zajtra robit exit poll, kazdy ma prideleny iny okrsok, chystam sa ich poobede pozriet s kolacmi, pretoze im istotne tam bude dlho, a kedze hlasy maju odosielat priebezne, zistim aspon, ako to predbezne vyzera. Ale takyto zly pocit z volieb som nemala uz davno.    <reaguj>
60)  labka, 28.2.2020 21:40
Ja neviem pochopiť, ako môže byť niekto taký naivný a dôverčivý, že verí v pozitívny vývoj po voľbách. Stačí sa podívať na zoznam lídrov strán, ktorí podľa prieskumov majú šancu dostať sa do parlamentu - od nich si niečo sľubujete? Samí nedôveryhodní prešpekulovanci, ktorým by som mala problém ruku podať. To budeme mať za trest?    <reaguj>
61)  Hiro, 29.2.2020 12:52
42) "Odvody, ktoré odvedie zamestnávateľ, sú už mimo"? Ake mimo? Suma urcena na moju vyplatu ktoru dava zamestnavatel je jedna. Polovica ide statu a polovica mne na ucet. Nejake virtualne rozdelovanie na "odvody ktore odvedie zamestnavatel" je hlupost. A tie druhe odvody kto odvedie? A tie dane? Ja? Zase len zamestnavatel z penazi urcenych na moju mzdu.
A to ci zmena danoveho systemu by bola aka bola je na politikoch. Od skoly pracujem, nikdy som nebol na PN ani na urade prace a ani tam do dochodku neplanujem byt. Znizene odvody by sa niekoho dotkli a niekoho nie. Jedni chcu vysoke davky a druhi zase vyssie mzdy pre nizsie dane a odvody.    <reaguj>
62)  Nina, 29.2.2020 23:57
Tak sa daj vysvatit, ked si taky dokonaly   . Tie odvody vyssie su uvedene dobre, tvoja chyba, ze to chapes inak.

Volila som Matovica, bude liberalna vlada, Matovic aj vyhra, vzdy lepsie, ako keby mal vyhrat Sulik. Ale mam blby tyzden z celeho tyzdna, pohadala som sa s kadernickou, poslem na nu soiku, aj s kurierom a dnes aj s chlapom, pretoze som volila M., a podla neho je to blb. Co uz. Ale horsie bolo, ze som rano ked som sa vracala z nakupov presla susedovu macku. Nevsimla som si ju pri cuvani, nejako sa tam primotalama bolo. No a najhorsie bolo, ze susedove dievca bolo na ulici, cakalo na kamaratku a videla to. Cupla si k tej zdochynajucej macke a nariekala, nechcela ist prec. Macka mala vonku creva, veto by jej nepomohol.
Proste pech, cica uz je v smetiaku, prikryta kartonmi, potkany na smetisku ju zozeru, ale ja mam zly pocit, ze to nejaku mizeriu signalizuje.    <reaguj>
63)  lucy, 1.3.2020 07:19
Mame vysledky, ake asi nik necakal.
Najviac ma tesi, ze druhou najsilnejsou vladnou stranou sa stanu kollarovci - vyznamne po pozdvihne kredit novej liberalnej vlady.    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!