Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Utorok, 19. Marec, , Dnes oslavuje Jozef
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
???<<Späť
aliena, 30.6.2020 10:17 reakcii: 49   nove: 49  
Aky postoj by ste mali k praci /absolventska prax/, v ktorej by ste za 80 odprac. hodin dostali 136 €? Vycitaju nam, ze sa malo angazujeme /s dalsou absolventkou/. Celkove denne mi prax s cestou zaberie kvoli prestupovaniu 5,5 hod. Do riadnej prace nastupujem od sept.   <reaguj>

1)  aliena, 30.6.2020 10:22
Este som zabudla napisat, ze zamestnavatel zamestnava trvalo len rodinu a znamych, cize nejde o moznost dlhobejsej naslednej prace. Ani by som tam robit nechcela.    <reaguj>
2)  Nanami, 30.6.2020 10:30
môj postoj je - strata drahocenného času za smiešny peniaz. Brala by som to jedine v prípade, ak by to bola relevantná prax, ktorá mi výrazne pomôže v budúcom zamestnaní, inak sa to neoplatí, polku platu prevezieš, zabiješ kopu času a budeš niekomu robiť poskoka skoro zadarmo.
Vedela by som ten čas využiť omnoho lepšie a produktívnejšie (alebo si ešte užila prázdniny, ak si po škole - toľko voľného času už pravdepodobne nikdy mať pokope nebudeš a teda volila by som aktivity, ktoré by som už možno potom nemala šancu zažiť)    <reaguj>
3)  aliena, 30.6.2020 10:31
Vycitaju mi trebars, preco idem k zubarovi doobeda pocas prace. Ze preco sa neobjednam na poobedie. No preto, lebo sa za objednanie na poobedie u zubara plati.    <reaguj>
4)  Nanami, 30.6.2020 10:32
3/ tak nech Ti to zaplatia oni poobede, ak s tým majú problém. V tomto prípade by mi vlastné zdravie bolo prednejšie ako takáto práca    <reaguj>
5)  sachsia, 30.6.2020 10:36
Ak túto prax nepotrebuješ tak tam nechoď. Problém sú napr koncipienti ktorí tu prax musia absolvovať v podstate zadarmo alebo si dokonca za to platia. Na druhej strane prehnané očakávania absolventov pri nástupe na pracovný trh sú tiež dosť úsmevné.    <reaguj>
6)  aliena, 30.6.2020 10:36
2/ vzala som to preto, aby ma nevyhodili z evidencie, ze skusim... poucila som sa.    <reaguj>
7)  Nanami, 30.6.2020 10:42
6/aj ja som to skúsila a po pár dňoch aj odišla, nemalo to pre mňa žiaden význam, prospech a nič mi to nedalo, ani prínos k ďalšiemu rastu, zamestnaniu, nič...pre nich to prínos samozrejme má, majú poskoka skoro zadarmo
Je to istá forma "vydierania" udržania človeka v evidencii...druhýkrát som odmietla, ale nevyhodili ma, ale bolo to už dávnejšie    <reaguj>
8)  ivka, 30.6.2020 10:45
Praca ako praca, ku kazdej treba pristupovat zodpovedne,
z toho sa da totiz lahko odovodit aj tvoj pripadny postoj k riadnej praci
Absolventska prax je o tom, nadobudnut nejake pracovne skusenosti, pravidelnost vo vstavani, dochadzani do prace, vykonavani nejakych cinnosti a pod.
136 eur nie je mzda, je to statna socialna davka, ktoru dostavas preto, ze si na absolventskej praxi.

Mozes AP ukoncit, ukoncit tym aj evidenciu na UP a mat 2 mesiace prazdnin - ak ta ma kto zivit. Staci si platit do nastupu do prace zdravotne poistenie a mozes prazdninovat.

alebo si najdi aspon brigadu na leto a pracuj ako dalsi ludia

A co je 5,5 hodiny s dochadzkou? nic oproti 10 hodinam, co dochadza do prace x dalsich ludi
Mas snad nieco ine aktualne na pracu?
Preco nenastupis do riadnej prace uz od jula? preco az september?    <reaguj>
9)  Nanami, 30.6.2020 10:45
Treba mať reálne očakávania na trhu práce, ale na druhej strane ani sa prehnane nepodceňovať. Ak odvedieš poctivú prácu, dochádzaš načas, plníš si povinnosti, venuješ tomu svoj čas, máš právo aj na dôstojné ohodnotenie.
Čas je tá najcennejšia položka - stratený čas venovaný blbosti sa nedá už vrátiť, treba investovať do seba, svojho vzdelania, záujmov - to sa Ti časom vráti omnoho viac    <reaguj>
10)  Hana, 30.6.2020 10:53
Ako píše Ivka, práca je práca. Je to hlavne o postoji k nej, k akejkoľvek. Zo skúseností viem, že tieto typy podobne dosť skoro začnú vidieť aj riadnu prácu. Je to strašné s takýmto človekom robiť.    <reaguj>
11)  pegaska, 30.6.2020 11:12
"Radosť robiť" je aj u prešpekulovaného zamestnávateľa, ktorý si predsavzal, že zminimalizuje mzdové náklady na najnižšiu možnú hranicu, a tak permanentne uzatvárara dohody s UP a berie absolventov na prax.

Nech ich štát platí - má on na nich mrhať peniazmi?

   <reaguj>
12)  Hana, 30.6.2020 11:43
Na druhej strane pustiť si do firmy niekoho neskúseného, nezapracovaného je dosť riziko niekedy, ja by som to brala ako príležitosť. Dostať šancu býva občas cennejšie ako peniaze. Pre mňa určite. Je pravda, že môj pohľad sa už dnes nenosí.

Z okruhu mojich známych boli ľudia takto v štátnej správe, u polície a podobne. Poznanie ako tam veci chodia zúročili    <reaguj>
13)  milla, 30.6.2020 11:56
11) AP v terajsej podobe mala byt davno prepracovana. Mala by byt na baze dobrovolnosti (ziadne vyhrazky pracovnikov UP, ze v pripade odmietnutia absolventa vyrazia z evidencie), a hlavne, mala by byt zaplatena vzhladom k narocnosti prace, dat im 1,70 €/hod je vysmech.    <reaguj>
14)  sachsia, 30.6.2020 12:10
Ono nie je AP ako AP, to je tak vo filmoch že skvelá firma a geniálny absolvent. Ja mám skôr skúsenosť že absolvent si myslí že je šéf a riadných zamestnancov ignoruje a nie je tam predsa na to "aby dvíhal telefóny"       <reaguj>
15)  nancy, 30.6.2020 12:55
Samozrejme, nasli by sa ludia, ktori by lojalne/odovzdane/horlivo pracovali u takehoto zamestnavatela do roztrhania tela a takmer zadarmo - a to je presne pricina, preco mnohi zamestnavatelia zamestnancami vyslovene zametaju.

Statom dotovane " odmenovanie" (ta ironia    pracovnikov v sukromnych firmach by malo skoncit, zbytocne to krivi podnikatelske prostredie (mzdove naklady, ako je vyssie spomenute).    <reaguj>
16)  Hana, 30.6.2020 13:56
To je tak málo hodín, že je to skôr zapracovávanie sa, ako práca. Neviem, či z toho má zamestnávateľ nejakú výhodu, ale stretla som sa skôr s tým, že praktikanti a podobné pozície boli skôr na obtiaž.    <reaguj>
17)  Honey, 30.6.2020 14:51
Nasa firma berie absolventov na prax do lisovne a kompresorovne. Tam je najvacsia fluktuacia nasich zamestnancov, tazka manualka, celu dobu v stoji, hluk, vibracie. Absolventi firmu nic nestoja, brala by aj trojnasobok chalanov, z hocijakych SS, je to nevdacna drina, ten prispevok, ktory dostavaju, je smiesny a este sa nestalo, aby niektory z chalanov odrobil celych 6 mesiacov, ako ma na zmluve. Nedivim sa im, je to zderstvo, ocakavat. ze tak namahavu pracu budu robit za symbolicky peniaz. Neraz, ked im robim vystupne papiere, povedia, ze u nas by dobrovolne nerobili, ani keby mali vyse tisicovy plat...

Nas Talian /konatel/ urcil nastupny plat v lisovni na 820, to len tak mimochodom. K tomu priplatky za hluk, ale aj tak mu tie platy pripadaju prilis velkodusne.    <reaguj>
18)  Honey, 30.6.2020 14:51
Nasa firma berie absolventov na prax do lisovne a kompresorovne. Tam je najvacsia fluktuacia nasich zamestnancov, tazka manualka, celu dobu v stoji, hluk, vibracie. Absolventi firmu nic nestoja, brala by aj trojnasobok chalanov, z hocijakych SS, je to nevdacna drina, ten prispevok, ktory dostavaju, je smiesny a este sa nestalo, aby niektory z chalanov odrobil celych 6 mesiacov, ako ma na zmluve. Nedivim sa im, je to zderstvo, ocakavat. ze tak namahavu pracu budu robit za symbolicky peniaz. Neraz, ked im robim vystupne papiere, povedia, ze u nas by dobrovolne nerobili, ani keby mali vyse tisicovy plat...

Nas Talian /konatel/ urcil nastupny plat v lisovni na 820, to len tak mimochodom. K tomu priplatky za hluk, ale aj tak mu tie platy pripadaju prilis velkodusne.    <reaguj>
19)  Honey, 30.6.2020 14:51
Nasa firma berie absolventov na prax do lisovne a kompresorovne. Tam je najvacsia fluktuacia nasich zamestnancov, tazka manualka, celu dobu v stoji, hluk, vibracie. Absolventi firmu nic nestoja, brala by aj trojnasobok chalanov, z hocijakych SS, je to nevdacna drina, ten prispevok, ktory dostavaju, je smiesny a este sa nestalo, aby niektory z chalanov odrobil celych 6 mesiacov, ako ma na zmluve. Nedivim sa im, je to zderstvo, ocakavat. ze tak namahavu pracu budu robit za symbolicky peniaz. Neraz, ked im robim vystupne papiere, povedia, ze u nas by dobrovolne nerobili, ani keby mali vyse tisicovy plat...

Nas Talian /konatel/ urcil nastupny plat v lisovni na 820, to len tak mimochodom. K tomu priplatky za hluk, ale aj tak mu tie platy pripadaju prilis velkodusne.    <reaguj>
20)  Honey, 30.6.2020 14:51
Nasa firma berie absolventov na prax do lisovne a kompresorovne. Tam je najvacsia fluktuacia nasich zamestnancov, tazka manualka, celu dobu v stoji, hluk, vibracie. Absolventi firmu nic nestoja, brala by aj trojnasobok chalanov, z hocijakych SS, je to nevdacna drina, ten prispevok, ktory dostavaju, je smiesny a este sa nestalo, aby niektory z chalanov odrobil celych 6 mesiacov, ako ma na zmluve. Nedivim sa im, je to zderstvo, ocakavat. ze tak namahavu pracu budu robit za symbolicky peniaz. Neraz, ked im robim vystupne papiere, povedia, ze u nas by dobrovolne nerobili, ani keby mali vyse tisicovy plat...

Nas Talian /konatel/ urcil nastupny plat v lisovni na 820, to len tak mimochodom. K tomu priplatky za hluk, ale aj tak mu tie platy pripadaju prilis velkodusne.    <reaguj>
21)  Honey, 30.6.2020 15:11
Momentalne maju v halach nad 35 stupnov, tazke prilby celu dobu na hlavach...aj taka je AP, ale v predstavach niektorych ladyniek ide mozno len o nenarocne prace.    <reaguj>
22)  ivka, 30.6.2020 15:15
21) poviem ti, ze to je chyba uradu prace, lebo za takych podmienok nemal zmluvu na AP ani podpisat
Alebo podpisal nieco ine a nekontroluje dodrziavanie podmienok ....

to, co popisuje zadavatelka je ale uplne iny pripad    <reaguj>
23)  Honey, 30.6.2020 15:20
22-Ty vies, aku pracu zadavatelka konkretne vykonava?    <reaguj>
24)  Hana, 30.6.2020 15:27
Honey, perfektný spôsob, ako odplašiť prípadných uchádzačov. Niektorí zamestnávatelia veľmi nemyslia dopredu. Nie je lepšia reklama na trhu práce ako rozšíriť o sebe zlú povesť.    <reaguj>
25)  ivka, 30.6.2020 15:29
23) to nie, len dedukujem, opis vela naznaci    <reaguj>
26)  Honey, 30.6.2020 15:33
25 - taketo zavery maju nulovu vypovednu hodnotu. Varis z hmly.    <reaguj>
27)  Hana, 30.6.2020 16:59
Aj na mňa to tak podobne pôsobilo ako na Ivku.

Ale však, keď sa chceš pohádať, vždy sa niečo nájde.    <reaguj>
28)  lienka bodkovaná, 30.6.2020 18:57
26) Takyto "talent"dedukovat by bola skoda nevyuzit, ze? Mala by sa pridat k Romkam, ktore vestia na jarmokoch. Vypovednu hodnotu by to malo rovnaku       <reaguj>
29)  Nina, 30.6.2020 21:14
Nemohli by ludia aspon v tejto pohnutej dobe pracovat zadarmo? Alebo takmer zadarmo?

Len tak- z ohladuplnosti voci zamestnavatelom, z lasky k vlasti...?
Mohli by zit z rezervy, skromne.

Nech sa ekonomika pozviecha...

Tusim som dnes dostala upal. Idem si dat studenu sprchu a odporucam ju aj dvom z vas  .    <reaguj>
30)  Beva, 30.6.2020 21:29
A este aj nejake roboty odniest..hmmm    <reaguj>
31)  Beva, 1.7.2020 06:37
Peniaze do roboty odniest..mi to vypadlo    <reaguj>
32)  ivka, 1.7.2020 09:29
Zaujimava diskusia, zadavatelka tu nebola, odkedy zadala prispevok, ale budeme sa tu navzajom hadat, ci si niekto jej otazku vysvetlil dobre alebo nie.

Keby mala zaujem, tak sa prihlasi a ozrejmi, kde je problem a co je vlastne obsahom jej AP.

Mne to pripada, ze 2 absolventky sa dostavia nikam do kancelarie a potichucky 4 hodiny cakaju, ze od nich nikto nebude nic chciet.
A este chce polutovat, ze za to dostane len 136 eur podpory.

Kludne sa do mna pustite, ale s prilbou 4 hodiny vo vyrobe pri vysokej tepote urcite nechodia.       <reaguj>
33)  aliena, 1.7.2020 09:59
nevidim dovod akcne reagovat, s vacsinovym nazorom tuna suhlasim a dakujem zan  . Pracu blizsie konkretizovat nebudem, ale nejde o administrativu, ci obchod.

To, ze tu zo dve mate iny nazor, je mi jedno.    <reaguj>
34)  Hana, 1.7.2020 10:05
Podľa môjho osobného názoru prax je skôr súčasťou vzdelávania, ako práca ako taká. Nikdy by som od nej neočakávala finančný profit. Pár ľudí z môjho okolia ju absolvovalo. Mohli sedieť doma a nadávať, ako zle sa hľadá práca bez praxe, ale ony chodili na tých pár hodín do reálneho pracovného prostredia. Získali skúsenosti. O tom by mala byť prax, podľa môjho laického úsudku. Ak nechce praxovať, nech ide pracovať.

Na druhej strane tu zmieňovaný Talian si to vysvetlil inak, myslím, že toho bude oveľa viac, nie iba vykorisťovanie praktikantov. Žiaľ, sú aj takí vychcálkovia, na druhej strane by sa na ich základe nemal celý systém absolventskej praxe ako nástroja pre lepšiu uplatniteľnosť absolventov znevažovať.    <reaguj>
35)  etna, 1.7.2020 10:25
33

Ak sa na praxi od absolventa ocakava pracovny vykon, mala by byt adekvatne zaplatena. Ak zamestnavatel potrebuje absolventa otestovat, mal by ho prijat hoci na skrateny prac.cas a mzdu mu samozrejme uhradit. Ale casokrat zamestnavatelovi ide len o ziskanie bezplatnej pracovnej sily, na riadny PP nemieni ludiprijat, pises to aj ty.
Dnesne podmienky AP su skor o vyzadovani charity pre zamestnavatelov.    <reaguj>
36)  ivka, 1.7.2020 11:32
33) z toho je uplne jasne, ze ti islo len o polutovanie, nie o nejaky seriozny nazor
a ziadny iny nazor ako tvoj nie je podstatny   


uplne zbytocna tema ....    <reaguj>
37)  Beva, 1.7.2020 11:36
u nas absolventska prax bola zadarmooo.. boli radi ze dostanu zapis ze ju absolvovali..
36..ale nie zbytocna.. aspon sa tu nieco deje..a nieco sme sa dozvedeli...mne sa paci ked su rozdielne nazory a iny pohlad na vec...    <reaguj>
38)  Hana, 1.7.2020 12:19
Bev, to asi bola študentská, nie absolventská prax?

Pri tej býva problém, málokde berú. Moja dcéra tak potrebovala, všade všetkých odmietali. Až sa im podarilo dostať sa na jeden úrad, tam im dali kopu nejakých výkazov do tabuliek nahadzovať. Na inom úrade čakali až bude obed a budú môcť ísť domov, potom mala nervy, čo dať do správy z praxe. Vymýšľať si musela, dlhú pasáž venovala poučeniu z BOZP. Na tretej praxi na inom úrade dreli ako koni, skartovali asi celý archív. Boli však radi, že niečo zohnali. Poučenie si odniesla okrem iného aj také, že polovica študentov, dpolužiakov je schopných aj na 4 dni ničnerobenia nevstať.    <reaguj>
39)  lucy, 1.7.2020 12:35
36) Ten seriozny nazor mas akoze ty? Ostatni nie???

Nevies sa zmierit s tym, ze o tvoj nazor nie je zaujem? Citit z teba akurat tak zatrpknutost.    <reaguj>
40)  Beva, 1.7.2020 12:51
38..anoo....    <reaguj>
41)  ivka, 1.7.2020 14:33
39) jasne, to si si kde precitala?
ci podla seba sudim teba?    <reaguj>
42)  Hana, 1.7.2020 14:51
Klasika, uz sa zlietajú zatrpknuté. K téme ako vždy nič, len analyzujú.    <reaguj>
43)  fiala, 1.7.2020 15:26
Súhlasím s názorom hore, že dotovanie miezd/odmien štátom kriví podnikateľské prostredie, je opodstatnené len v prípade krízových situácií, ako trebárs korona /riadne PP/, či v prípade chránených dielní.

   <reaguj>
44)  fiala, 1.7.2020 15:34
41, 42 urazená ješitnosť. Takmer nik na vás nereaguje, možno preto.    <reaguj>
45)  andrea, 1.7.2020 15:56
fiala, presne. Tiez som si vsimla, ze reaguju az na nejake vynimky len na seba navzajom    <reaguj>
46)  andrea, 1.7.2020 15:58
ini nemaju potrebu sa s nimi bavit.    <reaguj>
47)  Hana, 1.7.2020 16:00
Prax je však niečo iné, to nie dotovaná mzda, to je nástroj pre lepšie uplatnenie na trhu práce.    <reaguj>
48)  Hana, 1.7.2020 16:04
No, čo dodať? Presne podľa očakávania    <reaguj>
49)  andrea, 1.7.2020 16:14
V konsolidovanom podnikatelskom prostredi nie je dovod na takmer nezaplatenu pracu. Pokial viem, UP ma v podmienkach AP sucasne zakaz akejkolvek subeznej dohody zamestnanca, cize si nemoze k zobrackej odmene ani pocas 6 mesiacov privyrobit, mal by sa uspokojit s tymi 135 eurami. Absurdne.    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!