lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 19. Apríl, , Dnes oslavuje Jela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Na Slovensku štartuje projekt na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov „Biele plus“

  Spracoval(a) : Gabika
Dátum : 11.5.2014
späť
Späť

Poslať
 

Podporiť konzumáciu mlieka a mliečnych výrobkov u slovenskej a českej populácie, to je cieľ projektu Agrárnej komory Českej republiky „Biele plus“. Program, na ktorom sa finančne podieľa Európska únia a Česká republika, sa na Slovensku realizuje v spolupráci so Slovenskou poľnohospodárskom a potravinárskou komorou.  

 

Napriek úspešnej kampani Objav mlieko v rokoch 2009 – 2011 spotreba mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku opäť klesá a za všeobecne odporúčanou spotrebou 200 - 220 kg na obyvateľa ročne momentálne zaostávame o cca 40 - 65 kg. Spotreba mlieka a mliečnych výrobkov na Slovensku sa v súčasnosti pohybuje v intervale 160 - 165 kg na obyvateľa ročne, čo je jedna z najnižších v EÚ.

 

Európsky chov hovädzieho dobytka a spracovateľský priemysel sú vyspelé odvetvia, ktoré dokážu ísť v ústrety požiadavkám trhu. Preto sú mlieko a mliečne výrobky z neho veľmi rozmanité a ich cieľovou skupinou sú rôzne vekové kategórie, od detí až po seniorov. Pozitívna  mlieka a mliečnych výrobkov pre zdravie a ľudský organizmus potvrdzuje aj odborník na výživu a gastroenterológ, MUDr. Peter Minárik.

„Výskumy, napriek rôznym mýtom kolujúcim o mlieku, dokázali pozitívny vplyv mlieka, jogurtov, kyslých mliečnych produktov či syrov na ľudský organizmus. Poukazujú najmä na vysoký obsah vápnika, ktorý je nevyhnutne dôležitý pre zdravý vývin organizmu. Jeden liter mlieka obsahuje v priemere až 1 200 mg vápnika, ktorý sa navyše ľahko vstrebáva zo zažívacieho traktu. Preto ľudia, ktorí pravidelne konzumujú mlieko a mliečne výrobky, dokážu pokryť z týchto potravín až 75 % svojej potreby vápnika. Okrem toho má mlieko a mliečne výrobky celý rad ďalších pozitívnych účinkov na organizmus. Napríklad, v prípade uprednostnenia nízkotučných mliečnych produktov podporuje ich konzumácia znižovanie nadmernej telesnej hmotnosti. Mlieko a mliečne výrobky obsahujú všetky 3 základné živiny – bielkoviny, sacharidy aj tuky – a práve vďaka bielkovinám majú dobrý sýtiaci účinok. Odporúčaný denný príjem, 2-3 porcie mlieka a mliečnych výrobkov denne, sa pri dodržiavaní zásad plnohodnotnej a vyváženej stravy pokladá za optimálne pre väčšinu konzumentov – od detí po seniorov,“ hovorí MUDr. Minárik.

„Biele plus“ na Slovensku

Program „Bíle plus“ ako taký nadväzuje na projekt realizovaný z ČR v rokoch 2010 – 2013. Jeho rozšírenie na Slovensko v istom zmysle nadväzuje na predošlé aktivity zamerané na propagáciu mlieka a mliečnych výrobkov u slovenských spotrebiteľov (napr. kampaň Objav mlieko) s tým, že chce využiť potenciál na ďalší rozvoj vnímania mlieka ako široko využiteľnej a prospešnej potraviny. „Vzhľadom k podobnosti slovenského a českého trhu a chovania spotrebiteľov budú niektoré aktivity, realizované v rámci kampane „Bílé plus“ v Čechách rozšírené i na Slovensko a realizované v spolupráci so Slovenkou poľnohospodárskou a potravinárskom komorou. Projekt bude na Slovenku postavený na úzkej komunikácii s médiami a edukácii verejnosti smerom k pozitívnemu vnímaniu mlieka a mliečnych produktov vzhľadom na zdravý životný štýl práve prostredníctvom médií,“ uviedol Ing. Jiří Felčárek, vedúci odboru európskej integrácie Agrárnej komory Českej republiky.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!