lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 19. Apríl, , Dnes oslavuje Jela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Obézna generácia

  Spracoval(a) : Kristína Farkašová
Dátum : 4.8.2004
späť
Späť

Poslať
 

V školách a vzdelávacích zariadeniach vo Francúzsku sa už nebudú predávať sladené nápoje. Vyplýva to z návrhu zákona, ktorý je súčasťou vládneho plánu na boj s obezitou.

Návrh zákona, o ktorom bude hlasovať parlament, obsahuje aj nariadenie, že v médiách vysielaná reklama na sladené nápoje musí obsahovať explicitné varovanie o nepriaznivých účinkoch sladených nápojov na zdravie detí. Odborníci zákon kvitujú, lebo to umožní predísť  katastrofálnemu zdravotnému stavu obyvateľstva v krajine, kde existuje riziko skrátenia priemernej dĺžky života. Súčasne však nesúhlasia s ponechaním nápojových automatov v školách, čo je podľa nich výsledok tlaku potravinárskej loby na senátorov. Tento fakt vyvolal nezvyčajne negatívnu odozvu aj u praktických a detských lekárov a dietológov.

Podľa prieskumov je obéznych 5,3 milióna francúzskych detí a ďalších 14,4 milióna má nadváhu. Expertov znepokojuje najmä to, že za posledných 20 rokov počet obéznych detí stúpol o 17 percent. Zásluhu na tom majú nepochybne aj spoty propagujúce potravinárske výrobky. Napr. v stredu, keď vo väčšine škôl vo Francúzsku nie je vyučovanie, je ich podiel na reklamách odvysielaných v televízii až 62-percentný. Prieskumy ukázali, že desať percent programov, ktoré sledujú deti vo veku od štyroch do desiatich rokov, tvoria práve reklamy na potraviny s obsahom čokolády, na cukríky a sladené nápoje.

Francúzsko nie je jediné

Za posledných 20 rokov Američania zaregistrovali nárast popularity počítačových hier, vysokotučných jedál, ale predovšetkým miery obezity u detí. Problémom je predovšetkým to, že z obéznej mládeže sa stanú obézni dospelí. A ruka v ruke s obezitou si nesú do dospelosti aj zdravotné komplikácie. Iba 25% detí sa denne venuje maximálne 20 minút fyzickej aktivite namiesto odporúčaných 60. V súčasnosti viaceré organizácie a dokonca už aj zákonodarci bijú na poplach proti tomu, aby „vyrástla“ obézna generácia s ďalekosiahlymi zdravotnými problémami.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!