lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 19. Apríl, , Dnes oslavuje Jela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
KĽÚČOVÍ VÝROBCOVIA POTRAVÍN A NÁPOJOV SA DOHODLI NA OZNAČOVANÍ VÝROBKOV

  Spracoval(a) : Jana Osuská
Dátum : 23.8.2006
späť
Späť

Poslať
 

Európski riaditelia  kľúčových svetových výrobcov potravín a nápojov sa v Bruseli záväzne dohodli na spoločnom označovaní výrobkov na obaloch. Cieľom tejto dohody bolo poskytnúť spotrebiteľom v celej Európe jednotné a zrozumiteľné informácie o nutričných hodnotách výrobkov.

Predmetom dohody je záväzok spoločností Coca-Cola, Danone, Kelloggs, Kraft Foods, Nestlé, PepsiCo a Unilever o dobrovoľnom uvádzaní množstva kalórií (energie), ktoré obsahuje jedna porcia. Na prednej etikete svojich značkových výrobkov budú uvádzať aj percento, ktoré tieto kalórie predstavujú z celkovej odporúčanej dennej potreby kalórií (Odporúčanie o denných množstvách  /Guideline Daily Amount/ - GDA).
K spoločnej dohode ich viedli výsledky spotrebiteľského prieskumu, ktoré ukázali, že väčšina spotrebiteľov požaduje na prvý pohľad jasnú informáciu o obsahu kalórií a energie konzumovaných jedál a nápojov tak, aby mohli vyrovnávať svoj energetický príjem a výdaj. 


Každá spoločnosť rozšíri označenia aj na zadnej strane obalov výrobkov. Uvedie tu zoznam živín, informáciu o nutričnej hodnote každej porcie v zmysle Smernice o denných množstvách (GDA) a štyri živiny, ktoré sú sledované verejným zdravotníctvom. To, že sa označenie opiera o GDA, poskytne spotrebiteľom vedecky podložený, nediskriminačný a ľahko použiteľný systém, ktorý im pomôže rozhodovať sa pri konzumácii potravín a nápojov.

Táto iniciatíva výrobcov implementuje dobrovoľný celoodvetvový program, ktorý predstavila Európska asociácia výrobcov potravín a nápojov (European Food and Drink industry association - CIAA) a Európska platforma pre podporu výživy, telesnej aktivity a zdravia. Sedem kľúčových spoločností uvítalo CIAA program a vyzýva ostatných výrobcov, aby túto iniciatívu  prijali všade v Európe s cieľom podporiť komplexné nutričné označovanie a informácie pre spotrebiteľov. CIAA program potvrdzuje pokrok v oblasti potravinárskeho priemyslu pri riešení otázok výživy a zdravia. Znamená konštruktívny prístup k blížiacej sa revízii Európskej legislatívy týkajúcej sa označovania nutričných hodnôt potravín.

Spoločnosti plánujú uviesť túto iniciatívu na trh už koncom roka 2006. Každá z nich bude monitorovať a podávať správy o dosiahnutom pokroku. Táto spoločná iniciatíva odráža povinnosť každej spoločnosti poskytovať zrozumiteľné informácie, ktoré pomôžu spotrebiteľom pri „informovanom“ rozhodovaní o kúpe. Zúčastnené spoločnosti veria, že tento spôsob označovania bude skutočne účinný a bude poskytovať komplexné informácie zrozumiteľným spôsobom. Označovanie nutričnej hodnoty na balení je najnovším rozhodnutím zo série dobrovoľných iniciatív, s ktorými prichádzajú výrobcovia potravín a nápojov s cieľom aktívne podporiť záujem o výživu, telesnú aktivitu a zdravie v Európe. Počas ostatných rokov každá zo spoločností urobila významné kroky v zmene receptúr svojich výrobkov, napríklad v znižovaní obsahu solí, cukrov a tukov. Ďalšie iniciatívy znamenajú napríklad dobrovoľný súhlas so zodpovedným marketingom, propagáciou potravín a nápojov, ako aj programy, ktoré propagujú telesné cvičenie a povzbudzujú ľudí, aby žili aktívnejším a zdravším životom.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!