Ako na neochotných predavačov? |
||
Autor(ka) : Jana Osuská Dátum a čas : 7.5.2002 00:00 Kategória : Koktail WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Azda neprejde týždeň, aby sme sa v obchodoch nestretli s nepríjemnými a neochotnými predavačmi. Chápavejší z nás sa ľahšie zmieria so smutnou alebo očividne vyčerpanou pokladníčkou napríklad v hypermarkete, unavenou z nepretržitej služby v pokladni. Omnoho horšie sa nám však nakupuje u nepríjemných predavačov pri kúpe intímnejšieho tovaru, napríklad spodnej bielizne. Ale ani pri nákupe iných výrobkov nám na nálade nepridá predavač, z ktorého len tak vyžaruje neochota a nechuť urobiť čo len jediný nadbytočný pohyb. Keby to nebolo tak často, človek by mávol rukou. Na Slovensku je to skôr pravidlo a ak nebudete reagovať, môže si to odniesť vaše zdravie. Tak teda ako na to? | ||
Azda neprejde týždeň, aby sme sa v obchodoch nestretli s nepríjemnými a neochotnými predavačmi. Chápavejší z nás sa ľahšie zmieria so smutnou alebo očividne vyčerpanou pokladníčkou napríklad v hypermarkete, unavenou z nepretržitej služby v pokladni. Omnoho horšie sa nám však nakupuje u nepríjemných predavačov pri kúpe intímnejšieho tovaru, napríklad spodnej bielizne. Ale ani pri nákupe iných výrobkov nám na nálade nepridá predavač, z ktorého len tak vyžaruje neochota a nechuť urobiť čo len jediný nadbytočný pohyb. Keby to nebolo tak často, človek by mávol rukou. Na Slovensku je to skôr pravidlo a ak nebudete reagovať, môže si to odniesť vaše zdravie. Tak teda ako na to?
Každý sme iný Asertívny typ – takýto zákazník je vyrovnaný a ,,nad vecou“, vie sa povzniesť nad problém, nerozčúli sa, iba prijme účinné opatrenia. Z obchodu jednoducho odíde a svoje peniaze minie u konkurencie. Jeho psychická nálada ostane v norme, a pri tom ako zhodnotí správanie predavača podľa vlastných kritérií nepodľahne emóciám. Dokonca po takejto skúsenosti nestratí záujem o ďalšie nákupy v tejto predajni. Agresívny typ – ide o emocionálne labilného zákazníka, ktorý je vo svojich vonkajších prejavoch veľmi impulzívny. Preto si nenechá, aby si k nemu ktokoľvek dovoľoval a svoju agresivitu nasmeruje na predavača alebo na celú predajňu, obchodný dom, majiteľa a jeho príbuzných. Niekedy skončí až pri vláde, alebo pri americkom prezidentovi. Konečný výsledok z predaja je však nulový a obe strany sú napokon ranené a roztrpčené. Zákazník agresívneho typu si vybíja nahromadenú energiu a vnútorné napätie vyvolávaním konfliktov a neochota predavača jeho správanie iba posilňuje a pôsobí ako rozbuška. Sociabilný typ – tento spotrebiteľ je plachý, nesmelý a často sa nechá nepríjemným alebo neochotným predavačom zmanipulovať. Tento ho takmer okamžite vmanévruje k ústupu, či už ,,útekom“ z predajne alebo kúpi tovar, ktorý vlastne ani nechcel. Často si nechtiac odnáša z obchodu aj problémy predavača, pretože ho ľutoval a príliš sa vžíval do jeho pozície. Nech už patríte ku ktorémukoľvek z troch opísaných typov zákazníkov, v každom prípade odchádzate z obchodu nespokojní, čo nepôsobí najlepšie na vašu náladu a prenáša sa to ďalej ako zlá vlna. Neochotný predavač si môže byť istý, že nebudete šíriť dobré meno obchodu, v budúcnosti sa mu vyhnete a budete varovať aj svojich príbuzných a priateľov, majiteľ menej zarobí, predavač nedostane výplatu a bude ešte nervóznejší... Možná obrana
©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené. |