Supermarkety spôsobujú zákazníkom stres |
||
Autor(ka) : Miriam Kuhlová Dátum a čas : 16.6.2004 00:00 Kategória : Zdravie WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Zákazníci v supermarketoch sú čoraz viac vystresovaní, pretože siete gigantických obchodných domov im ponúkajú príliš veľa tovaru. | ||
Ako vyplýva z nedávno uskutočneného prieskumu, nakupujúci trpia tzv. "produktovou klaustrofóbiou", pretože od toľkej ponuky jednoducho nevedia, ktorý výrobok si majú kúpiť. A reklama celý problém len zhoršuje, píše Daily Record. Priveľký sortiment ponúkaného tovaru, nekonečná rozmanitosť a výber od výmyslu sveta je pre nakupujúceho skôr tyraniou než slobodou. Psychológovia zistili, že priveľký výber môže pôsobiť na zákazníka skôr obmedzujúco a utláčajúco než oslobodzujúco. V jednom supermarkete napríklad prieskumníci objavili 83 rôznych druhov šampónov, 68 druhov sprchových gélov, 42 druhov deodorantov, 77 druhov pracích práškov a 87 druhov rôznych raňajkových cereálií. Psychológ Aric Sigman, autor štúdie, fenomén súčasnej supermarketovej doby uzavrel: "Ľudia musia dnes robiť viac rozhodnutí v rámci jediného dňa než urobil jaskynný človek za celý svoj život." Copyright©2004 TASR ©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené. |