Počítačové hry môžu zlepšiť proces učenia a mohli by figurovať ako predmet v študijných plánoch škôl, tvrdia britskí vedci. Podľa odborníkov z Inštitútu pre výskum vzdelávania Londýnskej univerzity je u mládeže gramotnosť v oblasti počítačových hier významnou schopnosťou. Tak isto, ako je pre študentov dôležitá orientácia v rozličných predmetoch, ktoré predpisujú školské normy, žiaci by mali rozumieť aj počítačovým hrám, tvrdia experti, podľa ktorých by mali byť školáci schopní počítačové hry aj vytvoriť. "Ako všetky ostatné hry i počítačové a videohry poskytujú nielen zábavu, ale podporujú aj sociálny rozvoj dieťaťa. Hranie hier a diskusia o nich predstavuje dôležitú súčasť života mladých ľudí," hovorí Caroline Pelletierová, manažérka výskumného projektu. "Skúmanie gramotnosti v oblasti počítačových hier je cesta k zisteniu, ako hry u mladých fungujú v rámci vyjadrovacích a znázorňovacích prostriedkov," hovorí Pelletierová. "Ide o paralelu k procesu písania a maľovania," dodala britská psychologička.
Copyright©2004 TASR
©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené. |