Unilever uviedol nutričnú iniciatívu „Viem, čo jem“
Autor(ka) : Paulína Nedavašková
Dátum a čas : 12.2.2007 00:00
Kategória : Móda
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...
Komu (email) :
Od (email) :
Od (meno) :
  

Spoločnosť Unilever, významný svetový výrobca potravín a kozmetiky, oznámila uvedenie medzinárodnej iniciatívy „Viem, čo jem“ na český a slovenský trh. V rámci tejto iniciatívy budú potraviny, ktoré zodpovedajú medzinárodným výživovým štandardom označované logom programu na prednej strane obalu. Táto iniciatíva je odpoveďou na požiadavky troch štvrtín európskych spotrebiteľov, pre ktorých je terajšie nutričné označovanie výrobkov nezrozumiteľné. Spolu bude v ČR a SR označených takmer 60 % výrobkov spoločnosti Unilever, ktoré spĺňajú hlavné nutričné kritériá. Iniciatíva je otvorená aj pre ostatných výrobcov potravín.

Logo uľahčí výber nutrične vyvážených potravín

Spoločnosť Unilever, významný svetový výrobca potravín  a kozmetiky, oznámila uvedenie medzinárodnej iniciatívy „Viem, čo jem“ na český a slovenský trh. V rámci tejto iniciatívy budú potraviny, ktoré zodpovedajú medzinárodným výživovým štandardom označované logom programu na prednej strane  obalu. Táto iniciatíva je odpoveďou na požiadavky troch štvrtín európskych spotrebiteľov, pre ktorých je terajšie nutričné označovanie výrobkov nezrozumiteľné. Spolu bude v ČR a SR označených takmer 60 % výrobkov spoločnosti Unilever, ktoré spĺňajú hlavné nutričné kritériá. Iniciatíva je otvorená aj pre ostatných výrobcov potravín.

Kritériom pre umiestnenie loga „Viem, čo jem“ bude znížený obsah cukru, soli a nezdravých tukov – nasýtených a transmastných kyselín. Tieto parametre vychádzajú z výživových odporúčaní vydaných dvadsiatimi rôznymi národnými úradmi a medzinárodnými organizáciami, vrátane odporúčaní Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) a Organizácie OSN pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO).

„Cieľom iniciatívy je podporiť informovanú voľbu spotrebiteľa. Podľa výsledkov celosvetových prieskumov, viditeľné informovanie spotrebiteľov o nutričných hodnotách potravín môže byť  jednou z ciest k znižovaniu výskytu civilizačných chorôb ako je cukrovka, obezita alebo kardiovaskulárne ochorenie,“ hovorí doc. Ing. Jiří Brát, odborník na nutričnú kvalitu potravinových výrobkov Unileveru. Podľa štúdie CIAA (Európska asociácia výrobcov potravín a nápojov) je súčasné nutričné označovanie často nezrozumiteľné pre celé tri štvrtiny spotrebiteľov v Európe.

Prvé výrobky Unileveru, ktoré sú uvádzané do predaja v nových obaloch s vyznačeným logom „Viem, čo jem“, sú nízkotučné majonézy a tatárske omáčky HELLMANN’S, čaje Lipton a zeleninové polievky Knorr. Čoskoro sa v nových obaloch objavia aj rastlinné tuky Flora, Rama a Perla, ktoré tiež prešli nutričným vyhodnotením podľa medzinárodne platných výživových kritérií. Do konca roku 2008 sa logo „Viem, čo jem“ objaví na obaloch u takmer 60 % výrobkov všetkých potravinových značiek Unileveru v Českej republike. Nové logo možno už vidieť napríklad vo Francúzsku, Belgicku, Holandsku a Poľsku na výrobkoch Unileveru, ale i na výrobkoch ďalších medzinárodných a miestnych výrobcov.

Unilever začal v ČR a na Slovensku rokovanie s ďalšími výrobcami potravín o zapojení sa do tejto iniciatívy. Cieľom je čo najviac a najrýchlejšie rozšíriť ponuku výrobkov s logom na trhu a spotrebiteľom umožniť pri nákupe na prvý pohľad  ľahšie rozoznať výrobky, ktoré zodpovedajú medzinárodným odporúčaniam zdravej výživy. 

 



©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené.