Dňa 11.6.2010 o 19tej hodine predviedlo 5 bakalárov a 7 diplomantov odevného dizajnu Vysokej školy výtvarných umení nielen svoju umeleckú výpoveď, ktorá reflektuje aktuálne problémy sveta, ale aj schopnosť organizačne a marketingovo zrealizovať profesionálnu prezentáciu svojej tvorby. Ateliér 343 je miestom, kde pod vedením doc. Júlie Sabovej tvorili denne svoje sny, v bezpečnej imunite, ktorú im tvorivé prostredie poskytovalo na rozvoj ich talentu. Prehliadka je symbolickým i praktickým krokom do sveta reality. Sveta, kde samotný talent nestačí. |
||
Autor(ka) : Lenka Dátum a čas : 18.6.2010 00:00 Kategória : Móda WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Dňa 11.6.2010 o 19tej hodine predviedlo 5 bakalárov a 7 diplomantov odevného dizajnu Vysokej školy výtvarných umení nielen svoju umeleckú výpoveď, ktorá reflektuje aktuálne problémy sveta, ale aj schopnosť organizačne a marketingovo zrealizovať profesionálnu prezentáciu svojej tvorby. Ateliér 343 je miestom, kde pod vedením doc. Júlie Sabovej tvorili denne svoje sny, v bezpečnej imunite, ktorú im tvorivé prostredie poskytovalo na rozvoj ich talentu. Prehliadka je symbolickým i praktickým krokom do sveta reality. Sveta, kde samotný talent nestačí. | ||
Dňa 11.6.2010 o 19tej hodine predviedlo 5 bakalárov a 7 diplomantov odevného dizajnu Vysokej školy výtvarných umení nielen svoju umeleckú výpoveď, ktorá reflektuje aktuálne problémy sveta, ale aj schopnosť organizačne a marketingovo zrealizovať profesionálnu prezentáciu svojej tvorby. Ateliér 343 je miestom, kde pod vedením doc. Júlie Sabovej tvorili denne svoje sny, v bezpečnej imunite, ktorú im tvorivé prostredie poskytovalo na rozvoj ich talentu. Prehliadka je symbolickým i praktickým krokom do sveta reality. Sveta, kde samotný talent nestačí. „Moja kolekcia nesie symbolický názov X, je to kaleidoskop, kryštalické štruktúry, ktoré hľadajú body na ženskom tele. Nadväzuje na tému, ktorá prebehla na jar svetovými prehliadkovými mólami. Snažím sa kriticky reagovať na zvrátenú a pretechnizovanú dobu, v ktorej sa človek ukrýva do škrupín,“ uvádza známy bakalár Martin Hrča, ktorý v roku 2008 očaril laickú i odbornú verejnosť svojou kolekciou Auróra a stal sa absolútnym víťazom Brillance Fashion Talent. Architektúra mikročipov a luminózne materiály – to je reakcia z dielne Barbory Krempaskej, ktorá má za sebou bohaté skúsenosti z vývoja prototypov a inovácií vďaka svojej parížskej stáži u LUCY ORTA. Kolekciu inšpirovanú skrotenými dravcami, ako protiklad slobody a neslobody, prináša držiteľka Národnej ceny za dizajn Pavla Tobková, vystavujúca svoju tvorbu na viacerých prestížnych svetových výstavách. Mladí umelci si pre prezentáciu svojej tvorby vybrali show room Mercedes Benz, prehliadku bude sprevádzať živá jazz kapela. Spojenie fashion dizajnu s automobilmi však nie je náhodné. „Praktická stáž vo Volkswagen design, priamo v centre koncernu VW vo Wolfsburgu (Nemecko), bola pre mňa neoceniteľným prínosom. Náhľad do priemyslu, spolupráca s dodávateľmi textilných fabrík, ma podnietila vytvoriť profesionálnu kolekciu v nadväznosti na svetové trendy a s ohľadom na slovenskú módnu scénu,“spomína bakalárka Mirka Ferklová, ktorá vo Volswagen dizajne vystriedala spolužiačku Markétu Martiškovú (prvé miesto na prestížnom LINEAPELLE v Bologni). Ďalšia automobilka založila na podporu mladých módnych tvorcov Kia Design Fond, ktorý finačne prispieva na zaujímavé business plány a podporuje vlastný rozbeh absolventov odevného dizajnu. „Hlavnou myšlienkou 12 kolekcií je architektúra odevu, inovatívne strihové konštrukcie, pokora k materiálu. Každá z kolekcií však nesie pečať originálneho tvorcu a vlastnej výpovede autora. Prehliadka je reakciou na aktuálne trendy vo svete, odpovedá na otázky medzinárodných podnetov v oblasti dizajnu,“ uzatvára skupina výnimočných tvorcov pozvanie pre všetkých, lebo dizajn ako užité umenie bez svojho nositeľa nemôže žiť svoj príbeh.
Bakalári: BC. Zuzana Miháliková – kolekcia Houm Autorka úspešne ukončila bakalárske štúdium na Slovenskej technickej univerzite, odbor dizajn výrobkov. Spolupracovala na viacerých projektoch, vystavovala na Študentskom salóne, spolu so študentami Buffalo state college vystavovala v USA v štáte Buffalo. Inšpirácia Petržalkou, petržalskou architektúrou, asfaltom a prírodou schovanou za ním. Jednotvárnosť panelákov je narušená jedinečnosťou jej obyvateľov. Každý balkón, okno, poschodie tým dostáva svoju vlastnú identitu v chaose betónu. Označenie betónová džungľa sa v tomto smere vzťahuje na prírodu, ktorá si razí cestu spod asfaltových chodníkov, praská múriky, prerastá ploty. Práca je orientovaná na potlač, ktorá zdôrazňuje originalitu obyvateľstva. Je tu spracovávaná plsť ako narážka na mäkkosť a teplo chodníkov, ktoré sa na prvý pohľad zdajú jednotvárne, šedé a tvrdé. Autorka v práci spracováva vlastné pocity a emócie z domáceho prostredia v ktorom vyrastala. Miroslava Ferklová Venuje sa textilnému dizajnu, móde, ale i starým textilným technikám, ktoré následne využíva na svoje vlastné autorské techniky spracovania textilných materiálov. Zaoberá sa aj fotografovaním, video umením, interiérovým dizajnom, maľbou. Nosnými témami v jej dielach je slovenské ľudové umenie, človek a jeho telo. Vystavuje na domácej scéne, pri školských akciách a prezentáciách, tak isto sa zúčastňuje aj medzinárodných workshopov . Miroslava aktívne spolupracuje s ďalšími odevnými dizajnérkami pri tvorbe kolekcií a spolupracuje aj s grafickým dizajnérom a šperkárkou. V marci 2010 ukončila praktické štúdium v Nemecku v spoločnosti Volkswagen .Spolu s dvomi priemyselnými dizajnérmi, architektom a sklárom zakladá dizajnérske štúdio Creative Cocktail, www.creativecocktail.sk . Autorská kolekcia na základe témy ,,Cor_set“ podľa aktuálnych svetových trendov s ohľadom na Slovensko, kde predstaví sviežu kolekciu ženy s osím pásikom, ženy ako ,,presýpacie hodiny", ženy bez korzetu a muža s korzetom.
Je v dnešnej dobe človek len figúrkou s ktorou je možné jednoducho manipulovat? Jednoduché grafické spracovanie ako jednoducho čitateľná vizuálna kultúra so skrytou dohrou. Postavičky majú svoje role v spoločnosti, v ktorej sa správajú prirodzene, pretvárajú ale aj pretvarujú. Je to hra obalu. Každý hráme tzv. Divadlo na ulici...Chceme splynúť s davom a zároveň sa odlišovať. Splynúť s davom je jednoduché, byť priemerný je normálne a byť iný, resp. byť sám sebou, chce odvahu. Martin Hrča – kolekcia X Martin je víťazom súťaže Brillance fashion talent 2008 a bola mu udelená cena Objav slovenskej módnej scény. Kolekcia X je o hľadaní. Je o hľadaní podstaty telesnosti a bytia,v ich náväznosti na odev. Označenie X na mape ako bod, ktorý ukrýva poklad, X ako menovateľ neznámej v rovniciach, X ako znamienko násobenia...To boli hlavné parametre a princíp výstavby mojej kolekcie – hľadanie pokladov na ľudskom tele, resp. bodov, kde sa ukrývajú podstaty tela a osobnosti, zároveň hľadanie bodov tajomných, neznámych a ich následné násobenie a množenie. Vizuálna stránka vychádzala z princípu kaleidoskopu – kríženie ako symetrické zrkadlenie centrálne rotujúcich plôch, technicky odkazujúce na princíp origami a priestorovo rozložené do podoby akéhosi krištálu sú vystavané do ostrých siluet v kovovej a šedej farebnosti s centrálnym farebným akcentom sýtej fialovej, modrej a ružovej. Ondřej Adámek V súčasnosti študuje súbežne na Central Saint Martins v Londýne a na VŠVU, štúdium mu poskytuje prístrešok pre určovanie vlastnej kreatívnej individuality, formovanie jeho výtvarného názoru a pestrú módnu informovanosť. Navrhuje módu pre modernú ženu so zmyslom pre elegantnú a športovú módu. Kolekcia inside je inšpirovaná hlavne kresbami Santiaga Ramóna y Cajala. Naráža na motto, že človek nepotrebuje hľadať pravdu vo vonkajšom svete, pretože všetko je už uložené v nás samých. Kolekcia sa doslova pitvá vo vnútornej tvarovej kráse človeka a generuje ju do ľahko extravagantného oblečenia s výraznou siluetou a moderným nádychom Magistri: Slavomíra Vlasová Jej kolekcia má kritický nádych s názvom RED LINE. Autorka sa v nej inšpiruje módou pravých kožušín v haute couture, ktorá býva často kritizovaná organizáciami zastavujúcimi sa práv zvierat (napr. : organizácia PETA). Jej protestné akcie sú plné nechutne pôsobiacich spôsobov a narážok, ale sú aktuálne, autentické a hlavne výstižné. Jej zámerom je poukázať na nosenie pravej kožušiny, ako na zbytočný a nepotrebný luxus. Vytvára v kolekcii tzv.: „krvavé šperky a doplnky“, ktoré narážajú na krutosť a krviprelievanie pri zabíjaní kožušinových zvierat. Nositeľ outfitu z kolekcie RED LINE priznáva stotožnenie sa s názorom, že: „FUR IS DEAD!“ (kožušina je mŕtva). Elena Petrušková – kolekcia Balet Okrem výtvarného a literárneho umenia inklinuje aj ku dramatickému umeniu, preto sa vo svojej diplomovej práci venuje jednej z jeho foriem, konkrétne baletu. Klasický baletný pohyb je podľa autorky najintenzívnejší a najestetickejší tanečný javiskový prejav. Skrýva v sebe ladnosť, vzdušnosť, transparentnosť, eleganciu i hravosť. A práve tieto pojmy tlmočí jej kolekciou kokteilových šiat. Atmosféra Degasových momentiek z prostredia baletných sál ju inšpirovala pri výbere farieb. Hrá sa s pastelovými farbami, ako sú béžová, ružová, žltá, sivá. Historický podtext kolekcie dáva do stretu so súčasnosťou, odevy neostávajú v podobe divadelných kostýmov, ale stávajú sa aktuálne aj pre súčasného človeka. Dominika Hladká - kolekcia Vintage Autorka sa vo svojej tvorbe zameriava na ženskosť, variabilitu a kombinovateľnosť. Vychádza z vintage a retro módy, klasickej ženskosti minulého storočia. Kolekcii dominujú jednoduché línie, kde kontrastujú pevné tvary s mäkkosťou, vlastným štrukturálnym riešením materiálu a sublimačnou tlačou. Prepája v nej minulosť so súčasnosťou, rieši fenomén Vintage kúskov, retro módu, najmä ženskú módu 20. storočia. Blaženka Ostrovská- Abstrakt v štátnom jazyku Kolekcia je výsledkom autorkinho skúmania a prehlbovania si vedomostí z leteckých odevov zo začiatku éry letectva. K tvorbe kolekcie inšpirovanej práve leteckými odevmi jej dopomohla literatúra, dobové fotografie či fyzický kontakt so zbierkovými predmetmi. Tadiaľ viedli prvé kroky k úspešnému zvládnutiu tejto práce. Pri tvorbe som okrem textilných materiálov využívala vo veľkom kožu, ktorá bola pre odevy letcov typická. Vo veľkom som ju využívala aj pri tvorbe doplnkov ako kabelky, rukavice či cestovná taška. Hlavnú úlohu mali detaily, s ktorými som sa pohrala a zvýraznila som práve tie, ktoré zohrávali praktickú úlohu.
Kolekcia Roboti je reakciou na technický pokrok a jeho dopad na spoločnosť. Inšpirácia dizajnom humanoidných robotov bola tvarovým východiskom pre kolekciu. Materiálovo sa myšlienka prenáša do kolekcie kombináciou mäkkých a tvrdých materiálov a sieťotlačou, ktorá je inšpirovaná architektúrou mikročipov. Nové technológie v móde a dizajne sú v kolekcii zastúpené v podobe luminózneho materiálu. Lucia Ivanová – kolekcia Methamorphosis Počas svojho štúdia absolvovala množstvo vystav, prehliadok a stáže. Spolupracovala pri tvorbe módnych aj dizajnových projektov doma aj v zahraničí, ako napríklad KUMULUS, Ethical fashion show Paríž, FNAT -módna prehliadka Pariž), SISONKE (módna prehliadka, Viedeň), spolupráca s firmou Recyclaid (návrhy a realizácia odevov, módnych a interiérových doplnkov), spolupráca s francúzskou firmou Etam. V súčasnosti sa okrem štúdia venuje produkcii malých odevných kolekcií a doplnkov, známymi pod značkou "Newnewhothot". Tentoraz sa inšpirovala prírodou a ústredným motívom je moment premeny. V jednom okamihu necháva prehovoriť tmavé a chladné odtiene vyjadrujúce súčasnú emancipovanú ženu aby vzápätí krehkými štruktúrami a pestrofarebnými kreáciami zvýraznila jemnosť a ženskosť svojich modelov. Pavla Tobková V roku 2007 získala za svoju bakalársku kolekciu cestovných odevov Národnú cenu za dizajn. Vystavovala na Bienále priemyselného designu, BIO. 22, v Ljubljane v roku Diplomová kolekcia je inšpirovaná skrotenými dravcami.. Protiklad slobody a neslobody, podradenosť človeku. Práve ambivalencia medzi voľným a spútaným sa stala ústrednou témou jej kolekcie. Autorka navrhuje odevy, ktoré vnímajú pohyb materiálu a ľudského tela. Hľadá strih, ktorý, i keď nezaprie svoju rafinovanosť, necháva materiál sa prirodzene na postave skladať a odhaľuje elegantnú krivku v siluete odevu. Jej móda je hravá, pohodlná a vynaliezavá. ©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené. |