Príbeh značky Ice-Watch. Módne belgické hodinky Ice-Watch idú na dračku. |
||
Autor(ka) : Zuzana Dátum a čas : 25.6.2010 00:00 Kategória : Móda WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Vyrábajú sa vo všetkých farbách a majú vyhovieť každému vkusu. Ice-Watch sú hodinky našej doby. | ||
Vyrábajú sa vo všetkých farbách a majú vyhovieť každému vkusu. Ice-Watch sú hodinky našej doby. Sú im iba tri roky a na trhu s populárnymi hodinkami sú stále ešte batoľaťom, no už začínajú zatieňovať ostatné. Značka Ice-Watch sa dokonca postavila i mamutej značke Swatch, s ktorou podpísala medzinárodnú dohodu o koexistencii. Názov, trhový segment a príťažlivé nízke ceny môžu skutočne viesť k zámene zo švajčiarskou značkou. Hodinky Ice-Watch sú už skôr medzinárodné, než belgické, pretože sa vyrábajú v meste Šen-čen, čo by kameňom dohodil od Hong Kongu a predávajú sa už v 59 štátoch. Ich náhly úspech fascinuje a prebúdza túžbu ich vlastniť. Za týmto priemyselných a obchodným podnikom založeným v Bastogne v Belgicku stojí jeden muž. Jean-Pierre Lutgen študoval na univerzite v Leuvene verejnú správu a obchod. Vďaka práci v odbore propagačných predmetov sa hodinkami dlhú dobu zaoberal, i keď sa „tento sektor s úpadkom záujmu o obchodné darčeky úplne znížil.“ V roku 2007 sa Lutgen poddal svojej vášni naplno a vytvoril Ice-Watch – zábavné, lacné hodinky, ktoré sú neuveriteľne trendy. „Prvých pár mesiacov bolo ťažkých, pretože sme museli všetko vybudovať, vrátane obchodnej siete, výroby a financovania,“ spomína štyridsaťštyri ročný Lutgen. „Najskôr sme predávali iba niekoľko tisíc kusov mesačne, ale dopyt šiel prudko hore. V roku 2009 už bolo naším cieľom predať 400 000 kusov!“ Táto expanzia samozrejme nebola ponechaná náhode; pramení totiž z premyslenej stratégie. „Naša stratégia je založená na troch veciach: nízkych cenách, ktoré začínajú na 59 eurách, samozrejme bez ujmy na kvalite; širokej palete farieb; a dôvere, že ľudia si vymenia hodinky podľa toho, čo práve robia. Ľudia si vlastne môžu meniť hodinky, ako si menia oblečenie alebo mobilný telefón.“ Ako náhle si jasne stanovil metódu, musel taktiež dokázať jej životaschopnosť. A podarilo sa mu to: 218 modelov, 21 kolekcií od návrhárov, špeciálne balenie a krabičky, ktoré sa hodia ku značke a ktoré zaujmú vlastníkov „hodiniek, s ktorými je treba byť videný“. Snažili sa o to i ostatní pred ním, nikto ale takého úspechu nedosiahol. Už v 60. a 70. rokoch značky ako Lip a Kelton spopularizovali farebné, plastové hodinky. O tridsať rokov neskôr idú hodinky Ice-Watch rovnakou cestou a s využitím silikónu a polykarbonátu sa snažia vyhovieť modernému vkusu a životným štýlom. CIEĽ PREDAŤ MILIÓN KUSOV V ROKU 2010
„Všetko pramení z jediného postrehu,“ zveruje sa Lutgen. „Zmena je spoločenská hodnota. Ľudia chcú najnovší model. Stali sa z nich kočovníci. Naše hodinky sa týmto trendom riadia. Spĺňajú kritériá impulzívneho nákupu.“ Hodinky, ktoré sú prevedené v žiarivých farbách a, úprimne povedané, sú celkom podobné hodinkám Swatch, ťažia z premyslenej podpory: boli vystavene na bazilejskom veľtrhu, ktorý je Mekkou svetového hodinárskeho priemyslu; stojí za nimi dôkladný marketing; a majú atraktívnu identitu. „Vynikajú i vďaka modernému designu,“ tvrdí ich tvorca. Starostlivo sa zaoberal receptom na úspech a kolekcie navrhoval po svojom. „Oproti hodinkám Swatch sa my riadime módou, nie udalosťami. Napríklad nenavrhujeme hodinky pre olympijské hry ani nový model 007.“ Lutgen pochopil, že dobrá reklama a propagácia sú v skutočnosti rovnako dôležité ako know-how: O hodinkách Ice-Watch sa často píše v módnych časopisoch a DJ David Guetta mal tieto hodinky vo svojom najnovšom videoklipe. A značka sa chystá ponúknuť ešte viac možností, pokiaľ ide o modely hodiniek a akcie. Na rok 2010 bolo ohlásené uvedenie modelu Ice-Swiss, čo budú luxusnejšie hodinky vyrobené vo Švajčiarsku, a taktiež modelov Ice-Kids a Small. Najväčší rozruch je samozrejme okolo Ice-Clubu – globálnej akcie zameranej na propagáciu image značky. Pre rok 2010 je stanovený ciel dosiahnuť predaja jedného milióna kusov. „Trh sa dvíha“, poznamenáva Lutgen. „Zo začiatku boli obchody neisté; predajcovia hovorili o finančnej kríze. A trh s hodinkami je navyše veľmi konzervatívny. Teraz nám ale už ľudia volajú! Napríklad v Galeries Lafayette postavili veľmi výrazný stojan.“ Hodinky Ice-Watch majú pred sebou podľa všetkého skvelú budúcnosť, teda pokiaľ neskončia ako iba prelietavý módny hit. V každom prípade majú výhodu v nasadení a vášni svojho tvorcu. „Hodinky som mal vždy mal rád,“ priznáva Lutgen. „Vyžadujú neuveriteľnú pozornosť k detailom. Sú to umelecké diela. To, že v hodinárstve podnikám, je pre mňa splnený sen.“ Sám nosí ambiciózny, napriek tomu však skromný, jednoduchý, biely model za 59 euro. Dokonalé hodinky pre našu dobu. ©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené. |