VESELÉ ZÚBKY Celoslovenský osvetový projekt v oblasti detskej zubnej prevencie
Autor(ka) : Monika
Dátum a čas : 30.3.2012 00:00
Kategória : Zdravie
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...
Komu (email) :
Od (email) :
Od (meno) :
  

Spoločnosť dm drogerie markt, ktorej filozofia stavia ľudí a zdravie človeka do popredia, pripravuje každoročne projekt, ktorým pomáha vybranej skupine ľudí s cieľom prispieť prevenciou a zdravou výživou k lepšej kvalite života a celkovej pohode. Na rok 2012 preto pripravila v exkluzívnej spolupráci so spoločnosťou Colgate-Palmolive sociálnu kampaň Veselé zúbky s cieľom zaujímavou a hravou formou vzbudiť u detí záujem o čistenie zúbkov, naučiť ich už v ranom detstve vhodnú techniku čistenia a v neposlednom rade vzdelať v tomto smere aj rodičov, aby svojim deťom vedeli pomôcť pri vytváraní správnych návykov.

Spoločnosť dm drogerie markt, ktorej filozofia stavia ľudí a zdravie človeka do popredia, pripravuje každoročne projekt, ktorým pomáha vybranej skupine ľudí s cieľom prispieť prevenciou a zdravou výživou k lepšej kvalite života a celkovej pohode. Na rok 2012 preto pripravila v exkluzívnej spolupráci so spoločnosťou Colgate-Palmolive sociálnu kampaň Veselé zúbky s cieľom zaujímavou a hravou formou vzbudiť u detí záujem o čistenie zúbkov, naučiť ich už v ranom detstve vhodnú techniku čistenia a v neposlednom rade vzdelať v tomto smere aj rodičov, aby svojim deťom vedeli pomôcť pri vytváraní správnych návykov.

 

Prostredníctvom tejto aktivity chceme ukázať rodičom, ako sa majú správne starať o zúbky svojich detí, a podporiť tak informovanosť týkajúcu sa starostlivosti o detský chrup. Je veľmi dôležité, aby rodičia viedli deti k čisteniu zúbkov už od útleho detstva, lebo práve v detskom veku sa vytvárajú návyky, ktoré si človek odnáša do budúceho života a ktoré môžu ovplyvniť tak pozitívne, ako aj negatívne jeho zdravie,“ povedal Ing. Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

 

Projekt sa skladá z niekoľkých fáz, pričom do prvej fázy sa zapojilo takmer 150 000 detí zo všetkých materských škôl na Slovensku, čo je 100 % pokrytie všetkých slovenských škôlkarov. Do druhej fázy projektu, v rámci ktorej si škôlky musia zorganizovať Deň veselých zúbkov, a tým dostáva 40 000 detí možnosť získať bezplatný Balíček veselých zúbkov, sa prihlásilo takmer 1000 škôlok s viac ako 42 000 deťmi, čo je takmer 35 % všetkých materských škôl v SR. Na vybrané Dni veselých zúbkov zamieri aj 300 špeciálnych Zúbkových hliadok.

 

Exkluzívny partner projektu Colgate-Palmolive odborne participoval na príprave knižky pre deti, poskytol DVD s rozprávkou pre všetky škôlky, maskota projektu doktora Králička a produkty do Balíčkov veselých zúbkov.

 

Veselé zúbky a dm zamestnanci

Do sociálnej kampane sa po prvýkrát budú môcť zapojiť aj zamestnanci dm, a to osobnou účasťou v Zúbkových hliadkach. Svojou účasťou nielenže podporia dobrú vec, ale aj získajú nové skúsenosti z projektu v oblasti sociálnej zodpovednosti a pozitívne ovplyvnia dobré meno spoločnosti.

 

Veselé zúbky a zákazníci

Ako je v dm drogerie markt zvykom, do projektu sa budú môcť zapojiť aj zákazníci, členovia vernostného programu dm active beauty svet plný výhod. Prispieť môžu prostredníctvom darovania 30 bodov v mesiacoch marec až jún 2012, čo predstavuje pomoc vo forme jedného Balíčka veselých zúbkov pre deti z materských škôl. Ako poďakovanie získajú 25 % zľavu na vybraný produkt zubnej hygieny značky Colgate. Body je, samozrejme, možné darovať aj viackrát.

 

O projekte

PRVÁ FÁZA projektu  sa uskutočnila v januári 2012, keď boli do všetkých škôlok v rámci Slovenska zaslané knižky Veselé zúbky od doktora Králička. Túto krásnu interaktívno-vzdelávaciu knižku dostalo každé dieťatko, t.j. takmer 150 000 slovenských škôlkarov. Spolu s knižkou dostala každá škôlka aj DVD s rozprávkou doktora Králička o Kráľovstve zdravých a veselých zúbkov. Keďže cieľom je, aby sa projekt neskončil len rozdaním knižiek deťom, resp. premietnutím rozprávky, boli pripravené aj ďalšie dve interaktívne fázy projektu.

 

DRUHÁ FÁZA projektu bola vymyslená s cieľom, aby nezostalo len pri pasívnom rozdaní knižiek, ale aby s ich obsahom detičky aj aktívne pracovali. Takže bola pre pani učiteľky a ich detičky pripravená zaujímavá motivácia, a to možnosť bezplatného získania Balíčkov veselých zúbkov, plných krásnych zúbkových prekvapení. Na to, aby deti tieto balíčky získali, je potrebné, aby bol v škôlke zorganizovaný Deň veselých zúbkov, a to v časovom období od 19. marca do 27. apríla 2012. Na podujatí si detičky spolu s pani učiteľkou prečítajú knižku Veselých zúbkov, pozrú si rozprávku doktora Králička o Kráľovstve zdravých a veselých zúbkov, odskúšajú si správny postup čistenia zúbkov a na konci nakreslia na návratku v knižke obrázok doktora Králička. Pri všetkom by mali asistovať rodičia, aby si aj oni osvojili, ako majú deti viesť pri čistení zubov.

 

 

 

Zúbkové hliadky

Na vybrané Dni veselých zúbkov zamieri aj veselá Zúbková hliadka, v ktorej sa zúčastnia zubní lekári, dentisti, zamestnanci dm a v niektorých prípadoch aj mediálne známe osobnosti. Škôlkarov tak navštívia moderátorka Adriana Poláková, speváci Miro Jaroš, Robo Papp či herci Zuzka Haasová, Roman Luknár a Ady Hajdu. Do Zúbkových hliadok sa 20 hliadkami zapoja aj zamestnanci spoločnosti Colgate-Palmolive.

 

Balíčky veselých zúbkov

Na získanie balíčkov je potrebné zo strany škôlok splniť niekoľko jednoduchých krokov, a to zaregistrovať sa do druhej fázy projektu (mohli tak urobiť do konca februára), zorganizovať Deň veselých zúbkov v presne stanovenom rozpätí 6 týždňov a po podujatí zaslať do dm drogerie markt deťmi nakreslené obrázky zajačikov a dve fotky z podujatia. Balíčky získa prvých 40 000 detí, ktorých učiteľky zašlú ich obrázky doktorov Králičkov, ako aj fotodokumentáciu z podujatia v škôlke. Balíčky získavajú tie triedy, ktoré pošlú obrázky a fotky z podujatia skôr. Škôlka získa toľko balíčkov, koľko detských obrázkov doktorov Králičkov (návratiek z knižky) zašle. Balíček veselých zúbkov obsahuje zubnú kefku, pastu, 3-minútové presýpacie hodinky a kupónovú knižku so zľavami na zúbkové produkty.

 

TRETIA FÁZA projektu určená pre všetkých škôlkarov je milé zábavno-edukatívne predpoludnie Celoslovenský deň veselých zúbkov, ktoré sa bude konať vo štvrtok 17. mája 2012 od 10.00 do 12.30 hod. v bratislavskom nákupnom centre Avion. Pre deti je pripravený atraktívny detský program ako napríklad rozprávka o Odvážnom zajkovi divadla Haaf, kúzelnícke vystúpenie Petra Šestáka, žonglérska šou dua Aratron Aspis, modelovanie balónov či kreslenie na tvár. Na podujatí sa zúčastnia aj členovia Zúbkových hliadok Zuzka Haasová, Adriana Poláková, Miro Jaroš, Robo Papp, Roman Luknár a Ady Hajdu. Vstup na podujatie je, samozrejme, zdarma. Pre škôlky, ktoré sa nemôžu Celoslovenského dňa veselých zúbkov zúčastniť, je pripravený Zúbkový kvíz.



©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené.