Viac času na príjemné veci
Autor(ka) : Peter
Dátum a čas : 6.10.2012 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...
Komu (email) :
Od (email) :
Od (meno) :
  

Efektívne využitie dňa nie je len o jeho delení na prácu a oddych. Podľa prieskumov, voľný čas priemerného človeka tvoria približne tri hodiny denne.

Efektívne využitie dňa nie je len o jeho delení na prácu a oddych. Podľa prieskumov, voľný čas priemerného človeka tvoria približne tri hodiny denne.

V prieskume agentúry GfK Slovakia "Nákupné správanie, voľný čas a zásoby tovarov v domácnosti" realizovaného v júni 2012 na vzorke 1009 respondentov viac ako polovica opýtaných deklaruje, že nákupmi tovaru dennej spotreby strávi dve až tri hodiny týždenne. Pritom väčšina ľudí by, na základe prieskumu, uvítala viac času, ktorý by venovala rodine a svojim záujmom. Ideálnym stavom nie je nákupy obmedziť, ale zefektívniť ich. Na nákupy má človek vyrážať s jasnou predstavou o tom, čo potrebuje, čo reálne potrebuje a kde presne sa k daným položkám dopracuje najrýchlejšie.

Realita je však iná. Do nákupných košíkov sa často dostáva i tovar, ktorý spotrebiteľ možno v realite nepotrebuje. Zmienený prieskum preukázal, že 97% opýtaných disponuje najviac 100 druhmi tovaru, pričom zásoby domácnosti predstavujú v priemere 71,7 výrobkov. Tieto zásoby tvoria najmä drogéria a čistiace prostriedky, trvanlivé potraviny, mliečne výrobky, zelenina, pečivo, sladkosti, mäso a mäsové výrobky. Výber tovarov na predajných pultoch takmer nepozná limity. V rámci predlžovania času, ktorý definujeme ako voľný,  určený na oddych a chvíle s rodinou či blízkymi, je preto nevyhnutné presne poznať, čo potrebuje domácnosť doplniť a naučiť sa odolávať tlaku konzumu. Z prieskumu vzišlo, že nakupovaním strávime viac ako 100 hodín ročne. Zákazníci pri jednom nákupe strávia v predajni od 18,5 do 39,8 minút v závislosti od maloobchodnej siete. Snaha tlačiť dobu strávenú v obchode k najnutnejšiemu minimu môže v konečnom dôsledku pomôcť ušetriť až niekoľko hodín mesačne. Logicky teda možno aplikovať jednoduchú priamu úmeru – čím menej času medzi nákupnými regálmi, tým viac času pre vlastné záujmy.



©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené.