Kto v slovenských rodinách zabezpečuje nové bývanie?
Autor(ka) : Monika
Dátum a čas : 6.5.2013 00:00
Kategória : Rodina
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...
Komu (email) :
Od (email) :
Od (meno) :
  

Kedysi boli úlohy mužov a žien vo vzťahu jasne určené. Muži zabezpečili strechu nad hlavou a obživu rodiny, ženy vychovávali deti a starali sa o domácnosť. Dnešné moderné ženy sa chcú podieľať na zabezpečení nového bývania viac, ako si to muži myslia!

Kedysi boli úlohy mužov a žien vo vzťahu jasne určené. Muži zabezpečili strechu nad hlavou a obživu rodiny, ženy vychovávali deti a starali sa o domácnosť. Dnešné moderné  ženy sa chcú podieľať na zabezpečení nového bývania viac, ako si to muži myslia!

 

Tieto a ďalšie zaujímavé výsledky priniesol  online prieskum ČSOB banky, realizovaný v marci na vzorke takmer 3000 respondentov vo veku 18 – 49 rokov.

 

V prieskume sa až 75 % žien vyjadrilo, že si chce založiť čo najskôr rodinu a od muža očakávajú, že sa osamostatní od rodičov a zafinancuje vlastné bývanie. Zaujímavé však je, že ženy  v prevažnej miere nechcú, aby muž platil bývanie sám. Ženy sú ochotné na bývanie prispievať viac, ako si muži myslia. Podľa 43% mužov by mal financovať bývanie muž, ale len 8% žien si myslí, že bývanie by mal financovať muž sám.

 

Ako vyplýva z prieskumu: muži myslia viac dlhodobo, až 51% z nich chce v dlhodobej  perspektíve vyriešiť vlastné bývanie a len 29% chce vlastné bývanie rýchlo, v horizonte jedného roku. Ženy sú akčnejšie a 32,5% túži po novom bývaní  hneď.

 

Pomáhať musia aj rodičia. Až 36%  žien tvrdí, že nemá problém bývať istý čas u rodičov v takzvanom „mama hoteli“. Z prieskumu ČSOB vyplýva, že na Slovensku je mužov, dlhodobo bývajúcich u rodičov  len okolo 3%, ale žien takmer 4%.

 

A ako narábajú ženy a muži so svojimi zarobenými eurami? Viaceré ženy žijú od výplaty k výplate  a keď investujú, tak predovšetkým do „pekných vecí“  alebo do dovolenky. A muži? Tí radšej  investujú do auta, zábavy, športu a do svojho hobby.

 

 

 

 

ZDROJ: ČSOB banka, 2013

Parametre prieskumu (výber CS): metóda CAWI, n1=1918 mužov a n2=815 žien vo veku 18-49 rokov; zber dát: 11.3.-31.3.2013.

 

 



©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené.