Absolut s potešením odhaľuje svoju novú a odvážnu brandovú kampaň, ktorej cieľom je spojiť sa s tvorivým duchom v nás všetkých a inšpirovať tak umeleckú transformáciu po celom svete. Pod novým brand étosom Transform Today Absolut štartuje spoluprácu so štyrmi špičkovými umelcami, ktorí ignorujú osud a prekračujú hranice, transformujúc tak seba aj svoje umelecké disciplíny. Prostredníctvom novej kampane Absolut nadväzuje na svoju dlhú históriu posúvania hraníc súčasnej kultúry, spájajúc sa s kreatívnou vášňou súčasnej generácie. Táto iniciatíva je prvým výsledkom čerstvej spolupráce spoločnosti s kreatívnou agentúrou Sid Lee.
„Pre Absolut sú toto naozaj vzrušujúce časy. Už 30 rokov – odkedy Andy Warhol navrhol našu prvú umeleckú reklamu – celosvetovo uznávaní umelci vytvárajú úžasné diela inšpirované našou kultovou fľašou. Spôsob spolupráce s týmito umelcami teraz posúvame na ďalšiu úroveň," hovorí Jonas Tåhlin, viceprezident pre globálny marketing spoločnosti Absolut.
Pokračujúc vo svojej histórii podpory súčasného umenia a jeho kultúrneho vplyvu, Absolut vyhľadala kreatívne osobnosti s odvážnym duchom a odhodlaním neustále transformovať svoje tvorivé vyjadrenie. Štyria spolupracujúci umelci vytvárajú svoje diela tým, že menia veci, porušujú ich, púšťajú sa do boja s konvenciami a pretvárajú tiež sami seba, aby sa tak stali niečím viac – určujúc pritom kultúrneho ducha našej doby:
• Woodkid, tiež známy ako Yoann Lemoine, je francúzsky multi-talent, ktorý sa neustále mení z ilustrátora na dizajnéra, režiséra, hudobníka,....
• Aaron Koblin je americký umelec digitálnych médií s jednou nohou neustále v umení a druhou v oblasti technológií, známy najmä pre svoje transformačné vizualizácie digitálnych dát.
• Yiqing Yin je nastupujúca módna návrhárka z Francúzska, ktorá už napriek svojmu mladému veku viackrát vyprovokovala a pretransformovala tradičný svet haute couture.
• Rafael Grampá je brazílsky tvorca grafických románov, ktorý mení grafický dizajn tým, že každú vytváranú stránku vníma ako choreografiu, nielen ako jednoduché vyrozprávanie príbehu.
„Transform Today je volanie do zbrane - výzva pre celú generáciu mladých kreatívnych ľudí oslobodiť sa od predstavy, že všetko je vopred určené, a prevziať kontrolu nad svojou budúcnosťou. Nový étos značky vyjadruje naše presvedčenie, že zajtrajšok nie je daný, ale každý z nás si ho môže sám vytvoriť," hovorí Tåhlin.
Myšlienka Transform Today bola predstavená v USA už počas prípravných podujatí v Brooklyne a San Franciscu, kde sa celé ulice premenili na vitríny tvorby miestnych umelcov. Tieto kreatívne akcie boli ukážkou charakteristickej hmatateľnej premeny, ktorú môžu diváci očakávať aj od nadchádzajúcich fáz kampane Absolut. Oficiálny globálny štart kampane uvedie štvoricu kreatívnych projektov s umelcami prostredníctvom televíznej reklamy, série printových reklám aj online kampane. Vynovené webové sídlo absolut.com prezentuje aj profily umelcov a predstavuje prostredníctvom osobných videí nielen ich samotných, ale aj témy, ktoré ich inšpirujú a ciele ich práce. Začiatkom novembra umelci odhalia svoje tvorivé procesy globálnemu publiku online, ale aj v reálnom živote. Iniciatíva tak ožije prostredníctvom série interaktívnych podujatí, ktoré účastníkom dajú možnosť využitím rôznych médií preskúmať svoj vlastný tvorivý potenciál. Týmto spôsobom im Absolut umožní uvedomiť si a zrealizovať možnosť spoločného podieľania sa na vytváraní budúcnosti.
„Absolut sa vždy spájala s transformatívnou silou umenia, ale teraz hľadáme spôsob, ako robiť veci inak, a s vyššími ambíciami,“ hovorí Tåhlin. „S Transform Today budeme hrať aktívnejšiu úlohu pri podpore umeleckej transformácie a posúvaní kultúrnej scény.“
Okrem 60- a 30-sekundových spotov odprezentujú pohľad jednotlivých umelcov na transformáciu aj štyri videopríbehy. Všetky videá sú k dispozícii na absolut.com alebo na Absolut kanáli platformy YouTube: www.youtube.com/absolut.