Prezentovanie technológií na mieste, kde by ste to vôbec nečakali? Jediné takéto miesto je DIGIPOINT.
Autor(ka) : Zuzana
Dátum a čas : 8.10.2013 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...
Komu (email) :
Od (email) :
Od (meno) :
  

Unikátny priestor na testovanie nových technológií a taktiež zaujímavých projektov FIIT STU /Fakulty informačných technológií v Bratislave/ s názvom DIGIPOINT funguje práve odo dnešného dňa v Poluse. Pod jeho vznik sa podpísal unikátny nápad, dlhodobá príprava a v neposlednom rade netradičná spolupráca nákupného centra Polus City Center s FIIT STU a so spoločnosťou Microsoft Slovakia.

Unikátny priestor na testovanie nových technológií a taktiež zaujímavých projektov FIIT STU /Fakulty informačných technológií v Bratislave/ s názvom DIGIPOINT funguje práve odo dnešného dňa v Poluse. Pod jeho vznik sa podpísal unikátny nápad, dlhodobá príprava a v neposlednom rade netradičná spolupráca nákupného centra Polus City Center s FIIT STU a so spoločnosťou Microsoft Slovakia.

 

Myšlienka  vybudovať a sprístupniť  širokej aj odbornej verejnosti moderné novinky v technológiách vznikla v Poluse už v roku 2012. A keďže dobré nápady je potrebné premyslieť, do detailov naplánovať, hľadať vhodných partnerov i odborných garantov, nápad dozrel na jeseň roku 2013.

Dôvodov na realizáciu bolo viacero: príliš rýchlo sa meniace prostredie i čoraz viac  digitálnych spoločností na trhu. Začiatkom roku 2013  vznikla spolupráca medzi Polusom a Microsoftom a vznikol project DIGIPOINT. Spolupráca sa následne rozšírila o akadamický rozmer prepojením s jedinečnou fakultou informačných technológií  STU FIIT. Polus tak s partnermi vytvoril project a zariadil priestor, ktorý bude nie len náučný, ale aj obsahovo zaujímavý a zároveń prepojený s komerčnými  prezentáciami produktov, čím sa vytvorí pre zákazníkov pohodlie výberu produktov na jednom mieste. „V „našich končinách“ nie je vôbec obvyklé, aby sa subjekt, ako je nákupné centrum, venovalo edukácii a prezentovaniu technologického pokroku.  Práve preto je DIGIPOINT na Slovensku unikátom.“ uviedla Monika Karoliová, marketingová riaditeľka nákupného centra.

 

DIGIPOINT je určený rôznym komunitám:  verejnosti - návštevníkom nákupného centra,  akademikom - študentom IT  a taktiež komerčným spoločnostiam vyrábajúcim a predávajúcim HW ako napr. HP, Dell, Shark atď. Pre návštevníkov je pripravená napríklad aj originálna „Xbox obývačka“,  záujemcovia tu môžu absolvovať rôzne užitočné prednášky ako „Viete čo sledujú a robia vaše deti na internete či Facebooku ?“  a mnohé iné zaujímavé témy diskusií či workshopov. DIGIPOINT umožní rôznym  firmám vystavovať technologické novinky, ktoré budú po určitú dobu k dispozícii návštevníkom Polus City Center na skúšanie. „Jednoducho spájame na jednom mieste zábavu, akademický svet i komerciu“ uviedla Monika Karoliová z Polusu.

 

DIGIPOINT má i ďalšiu úlohu. Projekty študentov Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave budú odteraz dostupné pre každého a to práve v unikátnom priestore DIGIPOINT v bratislavskom  nákupnom centre  Polus City Center.  DIGIPOINT  tiež potvrdzuje priblíženie FIIT STU ku komerčným firmám a ochotu fakulty reagovať na rýchlo sa meniace prostredie na trhu práce. Ako ďalší faktor prichádza konečný spotrebiteľ. „Projekty, na ktorých pracujú naši študenti, sú určené pre bežných ľudí. Preto je pre nás dôležité poznať ich reakcie a názory. Takto je naše prepojenie na prax umocnené priamym dosahom na konečného spotrebiteľa. Je to pridaná hodnota, ktorú veríme, ocenia ako študenti, tak i firmy a v neposlednom rade bežní spotrebitelia,“ uviedol Pavel Čičák, dekan FIIT STU.

 Sme radi, že môžeme takto na verejnosti prezentovať naše štúdium a absolventov, a priblížiť informatiku aj ľuďom, ktorí si nevedia predstaviť, čo „bežný informatik“ v práci robí,“ dodal.

 

 „Medzi dlhodobé priority spoločnosti Microsoft patrí aj podpora a rozvoj potenciálu mladej generácie. Sme radi, že inovatívne technologické nápady získali nový priestor, kde sa budú môcť rozvíjať ďalej. Prvou praktickou ukážkou využitia DigiPointu je dnešný workshop pre neziskové organizácie NGO Day, ktorého cieľom je prispieť k čo najefektívnejšiemu používaniu technológií v neziskových organizáciách,“ zhodnotil otvorenie priestorov Markus Breyer, generálny riaditeľ spoločnosti Microsoft Slovakia.

 

Otvorenie DIGIPOINTU patrí 6. ročníku vzdelávacieho podujatia pre neziskové organizácie NGO Day 2013, organizovaného spoločnosťou Microsoft Slovakia a TechSoup Slovensko v spolupráci s nadáciou Pontis n.o. Akcia je určená najmä programovým koordinátorom a manažérom neziskových organizácií. Jej cieľom je ukázať neziskovým organizáciám, ako môžu informačné technológie pomôcť zvýšiť ich efektivitu, či riadenie vzťahov s partnermi.



©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené.