O mieste, kam aj kráľ chodí pešo 2/2
Autor(ka) : Kristína Farkašová
Dátum a čas : 24.6.2004 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

Splash & go

Splash & go
Tento epochálny objav sa datuje už od roku 1449. Londýnsky tesár Thomas Brightfield vtedy zhotovil vyklápaciu misu, ktorej obsah bol splachovaný cisternovou vodou a odvádzaný potrubím. Lenže tento objav sa neujal a zapadol prachom na dlhé tri storočia. Najväčším problémom bol úplný nedostatok akýchkoľvek odvádzačov alebo privádzačov vôd.


18. storočie znamená prelom v splachovacej technológii. Jonathan Swift zdokonaľuje pôvodný objav svojho krajana Brightfielda, ktorý sa rýchlo udomácnil aj vo Francúzsku pod názvom anglický záchod. V roku 1775 je zaznamenaný prvý patent na splachovacie WC, ktorý prináleží Alexandrovi Cummingsovi, hodinárovi z Londýna. Jeho zdokonalenie pôvodného vynálezu sa týkalo veľmi citeľného aspektu - zápachu. Pán Cummings totiž prirobil k pôvodnému splachovaciemu prístroju veľmi účinný sifón. Keďže v tých časoch ešte nebola vybudovaná kanalizačná sieť, praktické rozšírenie splachovacieho WC nechalo na seba čakať až do 20. storočia, keď sa v západnej Európe splachovacie zariadenie natrvalo udomácnilo.

Vôňa Orientu

Orientálne záchody – podobne ako i národy – sa odlišujú od európskych.aj spôsobom, akým nazerajú na ľudské potreby. Typickým je používanie záchoda, na ktorom sa čupí. „Stúpačky“  nájdeme v islamských krajinách, ale aj v Číne, Japonsku a Indii. Na vidieku sa často (podobne ako kedysi u nás) používa klasická zahrabávacia metóda (najmä v Indii). V Číne boli veľmi populárne otvorené „čupiace“ toalety, kde sa stretávala celá štvrť.  Takisto aj tu bolo rozšírené recyklovanie sekrétov ako hnojiva.


V Japonsku nájdeme úplne odlišný prístup k výkalom. Pôvodne sa tu tiež používali latríny pristavované k rieke, no neskôr sa prešlo na „toaletné škatule“ so škvarou alebo vápnom. Ako všade inde, boli aj tieto škatule spojené s prestížou vlastníkov, a teda boli s obľubou skrášľované. Na rozdiel od iných  kultúr tu vládne prísne oddeľovanie záchodov od obytného traktu a celá architektúra je podriadená tradičným pravidlám o polohe každej miestnosti. Okrem toho v Japonsku nemožno na záchod vbehnúť len tak, treba sa prezuť do špeciálnych papúč.

A čo ďalej?
V súčasnosti sa objavujú aj úplne šokujúce novinky. Istá firma uviedla na trh pisoár pre ženy, špeciálne vyrobený pre letiská, stanice, nákupné strediská, kongresové budovy. Uplatní sa skrátka všade tam, kde sa koncentruje mnoho ľudí a kde sa pred ženskými záchodmi často tvoria dlhé rady. Podľa prieskumov tejto firmy považujú ženy často verejné záchody za odpudzujúce či špinavé, a preto ich ani nepoužívajú v sedacej polohe, ale v polohe „z výšky“.


V moderných časoch sa zmenil koncept záchoda, jeho funkcie, ako aj spôsoby použitia. Nedostatok času a digitalizácia všetkého možného v ľudskom živote sa prejavila aj vo sférach najintímnejších. Japonsko má v tejto oblasti značný náskok a udáva smer. Tí majetnejší si už dnes môžu dopriať elektronikou navigované automatické záchody - fontánky s integrovanými videohrami. Samozrejmosťou sa asi čoskoro stane automatické splachovanie, vyhrievanie a čistenie toalety po použití, regulácia všetkého možného - hudby, svetla, prísunu vody – skrátka všetko pre čo najdokonalejšie strávenie pobytu na toalete.


V dnešnej dobe je splachovacia toaleta našťastie bežnou súčasťou každej domácnosti aj spoločenských priestorov.  Starostlivosť o jej čistotu a dezinfekciu je úplne samozrejmou záležitosťou. Na trhu WC čističov je v ponuke rad prostriedkov a doplnkov, ktoré účinne čistia, a súčasne dezinfikujú a zaručujú tak úplne bezpečné „posedenie“.

TIP: TEKUTÉ WC BLOKY DOMESTOS
Tekuté WC bloky Domestos zanechávajú v toalete príjemnú sviežu vôňu, ktorá trvá aj medzi spláchnutiami. Navyše hygienicky čistí toaletu a bráni tvorbe vodného kameňa. WC bloky sú k dispozícii vo variantoch Pine – v zelenej farbe s upokojujúcou kombináciou vône ihličnanov a mäty, Lemon – relaxačná vôňa citrusov v žltej farbe a Ocean – osviežujúca morská vôňa modrej náplne.

 



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.