Nárast záujmu o formu obchodu zásielkového predaja
Tržby v zásielkovom obchode majú všeobecne rastúcu tendenciu. Podľa údajov štatistického úradu SR z novembra 2004 vzrástli medziročne tržby zásielkového obchodu o 49 %, na hodnotu viac ako 5 miliárd 100 miliónov korún.
Zásielkový obchod Neckermann od roku 2004 prudko expandoval. V uvedenom roku dosiahla spoločnosť tržby vo výške 308.639.000,- Sk, čo predstavuje až 36,5%-ný nárast oproti predchádzajúcemu roku, kedy výška tohto ekonomického ukazovateľa predstavovala hodnotu 226.072.000,- Sk. V roku 2005 plánuje spoločnosť vyexpedovať pre slovenský trh cca 400.000 a pre český trh 1.010.000 zásielok. Začiatkom roka 2005 zriadila pobočku na Ukrajine, kde plánuje vyexpedovať cca. 100.000 zásielok. S tým súvisí aj vznik nových pracovných miest pre cca. 100 nových zamestnancov v logistickom centre v Nových Zámkoch. Od konca februára 2005 tu spoločnosť plánuje zriadiť dvojsmennú prevádzku.
Katalógy Neckermann včera a dnes
Vďaka veľkému záujmu obyvateľstva nastala silná expanzia na trhu. V roku 2004 bolo vydaných 420.000 kusov hlavného katalógu a 5.267.145 kusov doplnkových a špeciálnych katalógov. Zatiaľčo v roku 1995 mal hlavný katalóg 52 strán, posledný hlavný katalóg pre sezónu Jar/Leto 2005 má už 568 strán a je vydávaný v náklade 250.000 kusov
Rozšírenie sortimentu zásielkového predaja
Oproti roku 2003, keď spoločnosť vydala dva špeciálne katalógy "Chic in Form" a "Pánsky svet", v roku 2004 sa ponuka špeciálnych katalógov spoločnosti Neckermann rozšírila o katalóg s najaktuálnejšími módnymi trendmi pre deti všetkých vekových kategórií pod názvom "Young Company". Okrem týchto štartuje vydanie katalógu plného nápadov pre zútulnenie záhradky a domu pod názvom „Inšpirácie pre dom a záhradu“ a špeciálny katalóg „romantické bývanie“, ktorý sa špecializuje na bytový textil. V druhom polroku 2005 spoločnosť plánuje vydať ďalší nový "Baby" katalóg, ktorý bude obsahovať sortiment pre novorodenca až po desiaty rok života dieťaťa.
Zákazníci spoločnosti Neckermann
Zákazníci spoločnosti Neckermann sú rozdelení do jednotlivých skupín. Exkluzívna skupina - TON (Top of Neckermann) je skupina zákazníkov, ktorá udáva tón spoločnosti Neckermann. Sú to zákazníci, ktorých aspoň jedna objednávka realizovaná v jednotlivej sezóne je vyššia ako 4000,- Sk. Podiel obratu TON zákazníkov na celkovom obrate za rok 2004 dosiahol 34%. Pre týchto zákazníkov je v spoločnosti zavedený systém viacerých zliav.
Čosi naviac
Spoločnosť Neckermann ponúkla svojim zákazníkom i možnosť nákupu tovaru na splátky. Na splátky je možné nakúpiť akýkoľvek tovar z ponuky spoločnosti avšak minimálna hodnota nákupu je 4000,- Sk.
Kooperační partneri
Spoločnosť Neckermann sa koncom roka 2004 rozhodla odmeniť 100.000 najlepších zákazníkov. Táto skupina zákazníkov je známa pod menom VIP. V spolupráci s kooperačnými partnermi, pripravila spoločnosť Neckermann pre týchto zákazníkov tzv. zošit výhod, kde kooperační partneri ponúkajú svoje služby zákazníkom spoločnosti Neckermann s výraznými zľavami. Partnerské spoločnosti zaberajú širokú oblasť služieb a produktov počínajúc záhradnou architektúrou cez predaj plastových okien až po poistné produkty, preto sa očakáva, že mnoho zákazníkov si nejakú službu alebo produkt od týchto partnerov vyberie.
Nové formy komunikácie so zákazníkmi
Neoddeliteľnou súčasťou dnešnej doby je elektronická komunikácia. Spoločnosť Neckermann za týmto trendom nezaostáva. Preto má vytvorenú internetovú stránku, kde každý návštevník nájde podrobné informácie o tovare, spôsobe objednania a jeho dodania. Kým v roku 2003 spoločnosť zaznamenala internetové objednávky v hodnote viac ako 15 miliónov korún, vďaka rozvoju elektronickej komunikácie v roku 2004 nastal rozmach tohto spôsobu objednávania a hodnota objednávok prostredníctvom internetu sa zvýšila na takmer 34 miliónov, čo predstavuje nárast až o 109%. Podiel internetových objednávok na celkových tržbách spoločnosti je vo výške 7%. Cieľom spoločnosti je zvýšiť podiel internetových objednávok na hodnotu 10-12%.