dm drogerie markt naštartovala šport na školách a boj proti obezite detí
Autor(ka) : Iveta Haulíková
Dátum a čas : 5.6.2008 00:00
Kategória : Zdravie
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

V sobotu 31. mája 2008 sa na Tyršovom nábreží v Bratislave uskutočnilo Veľké finále najväčšej športovej súťaže pre žiakov základných škôl a osemročných gymnázií Ľahšie to ide ľahšie. Záujem o projekt prekonal všetky očakávania, nakoľko sa doň prihlásilo až 684 škôl, čo je takmer 30 % všetkých základných škôl a osemročných gymnázií na Slovensku. Do finále postúpilo 24 najlepších družstiev, po tri z každého samosprávneho kraja. Osem najzdatnejších družstiev (z každého kraja po jednom) získalo od dm drogerie markt pre svoju školu šek v hodnote 200 000,- Sk na nákup športového vybavenia a náčinia v sietí predajní Šport pro. Športové finále sa uskutočnilo pod vedením kondičných trénerov Zuzany a Maroša Molnárovcov.

V sobotu 31. mája 2008 sa na Tyršovom nábreží v Bratislave uskutočnilo Veľké finále najväčšej športovej súťaže pre žiakov základných škôl a osemročných gymnázií Ľahšie to ide ľahšie. Záujem o projekt prekonal všetky očakávania, nakoľko sa doň prihlásilo až 684 škôl, čo je takmer 30 % všetkých základných škôl a osemročných gymnázií na Slovensku. Do finále postúpilo 24 najlepších družstiev, po tri z každého samosprávneho kraja. Osem najzdatnejších družstiev (z každého kraja po jednom) získalo od dm drogerie markt pre svoju školu šek v hodnote 200 000,- Sk na nákup športového vybavenia a náčinia v sietí predajní Šport pro. Športové finále sa uskutočnilo pod vedením kondičných trénerov Zuzany a Maroša Molnárovcov.
 
Od sobotného rána až do večera na Tyršovom nábreží športovalo, relaxovalo a zabávalo sa množstvo najmä mladých ľudí a rodín s deťmi. Radostný smiech sa snúbil s vôľou malých športovcov víťaziť a prekonávať samých seba. Skvelú náladu pod ostrieľanou moderátorskou taktovkou Adely Banášovej a Mateja „Sajfu“ Cifru umocňovali predstavenia hudobných skupín Peha a Komajota i interpretov, ako sú Zdena Predná a Miro Jaroš. Príjemným spestrením programu bolo aj vystúpenie tanečnej skupiny Štefana Chleba, kaskadérskej skupiny Le Parkour či Raťafáka plachtu. Vyvrcholením finále bol exhibičný zápas medzi slovenskými vrcholovými športovcami a členmi víťazných družstiev. V tíme osobností prevládali hokejisti – kapitán tímu Ľubomír Višňovský sa predstavil divákom s  Jánom Lipianskym z HKM Zvolen a trojicou slovenských šampiónov z bratislavského Slovana Róbertom Dömem, Miroslavom Lažom a Radoslavom Kropáčom. Hokejovú zostavu doplnil futbalista Filip Šebo z francúzskeho klubu Valenciennes, basketbalista Martin Rančík a tenista Miloš Mečíř ml.. Družstvo vrcholových športovcov doplnili aj ich malé ratolesti. Proti nim sa postavil detský tím, do ktorého boli nominovaní zástupcovia z každého víťazného družstva.

Víťazné školy
Bratislavský kraj:  Gymnázium Haanova, Bratislava
Trnavský kraj:   Osemročné gymnázium, Dunajská Streda
Trenčiansky kraj:  ZŠ Ul. Dolné lúky, Brezová pod Bradlom
Nitriansky kraj:   ZŠ Rozmarínová, Komárno
Žilinský kraj:    ZŠ Karpatská ul., Žilina
Banskobystrický kraj:  Športové gymnázium Trieda SNP, Banská Bystrica
Prešovský kraj:   ZŠ Štúrova ul., Hanušovce nad Topľou
Košický kraj:   ZŠ Gorkého, Trebišov

Zdravie je krásne
Kampaňou k tomuto projektu sledovala spoločnosť dm cieľ zlepšiť kvalitu života detí a predchádzať ich nadváhe, pretože zo štatistík vyplýva, že každé tretie dieťa v európskom regióne trpí nadváhou, pričom z toho každé štvrté má obezitu! Na margo toho konateľ dm drogerie markt Ing. Martin Podhradský povedal: „Deti sú naša budúcnosť, ich zdravie nám leží na srdci najviac, a preto sme sa rozhodli kampaň zamerať práve na ne. Je jednoduchšie zmeniť životný štýl u dieťaťa ako u dospelého, ale zároveň je dôležité, aby si deti pestovali zdravé návyky, medzi ktoré nepochybne patrí aj pravidelné športovanie, už od raného veku. Počet prihlásených škôl vysoko prevýšil naše pôvodné očakávania, s ktorými sme celý projekt Ľahšie to ide ľahšie rozbiehali. Sme veľmi radi, že sme aj takouto formou mohli prispieť k rozvoju športu na školách.“

Korporátna filozofia spoločnosti dm drogerie markt stavia do popredia ľudí a ich zdravie. Firme sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia a wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky. Za najdôležitejšiu súčasť tejto stratégie je považovaná sociálna angažovanosť, v rámci ktorej sa uskutočnil práve projekt Ľahšie to ide ľahšie, nadväzujúci aj na úspechy minuloročnej kampane Ľahší život, ktorá finančne pomohla školám a občianskym združeniam sumou
1,8 milióna Sk.
 
Tréningové manuály
Pre potreby projektu Ľahšie to ide ľahšie bolo nevyhnutné vypracovanie tréningového plánu pre deti. Na základe predchádzajúcej úspešnej spolupráce preto dm oslovila Zuzanu a Maroša Molnárovcov, absolventov FTVŠ UK a certifikovaných trénerov vrcholových športovcov. Manželov Molnárovcov ako aktívnych športovcov a zároveň rodičov projekt veľmi oslovil, takže sa ochotne zhostili spolupráce a vypracovali pre školy cvičebné plány. Vďaka týmto manuálom a motivácii, ktorú so sebou priniesol projekt Ľahšie to ide ľahšie, sa podarilo na mnohých školách oživiť hodiny telesnej výchovy a vzbudiť v deťoch aj učiteľoch nový záujem o cvičenie. 
 
Podmienky účasti
Do projektu sa mohli zapojiť žiaci piateho až ôsmeho ročníka všetkých základných škôl a osemročných gymnázií na Slovensku. Ak sa určitá škola rozhodla do súťaže zapojiť, jej povinnosťou bolo zostaviť 8-členné družstvo. Zloženie muselo byť také, aby bolo z  piateho, šiesteho, siedmeho a ôsmeho ročníka v tíme zastúpené jedno dievča a jeden chlapec. Škola si stanovila učiteľa, ktorý bol vedúcim tohto družstva. Prihláseným školám boli postupne zasielané tri brožúry s cvičebnými zostavami, ktoré žiaci trénovali v mesiacoch marec až máj. Vedúci družstva dosiahnuté časy zapisoval a následne zasielal organizátorovi podľa inštrukcií v brožúrach. Po vyhodnotení výsledkov boli do finále vybraté po tri školy z každého kraja, ktoré dosiahli najlepšie časy.

Školy postupujúce do finále:
Bratislavský kraj: Gymnázium Haanova, Bratislava; ZŠ J. G. Tajovského, Senec; ZŠ s VJM, Tomášov
Trnavský kraj: Osemročné gymnázium, Dunajská Streda; ZŠ Jánosa Aranya s VJM, Okoč; ZŠ Bélu Bartóka s VJM, Veľký Meder
Trenčiansky kraj: ZŠ s materskou školou, Sídlisko I. Centrum, Dubnica nad Váhom; Osemročné gymnázium, Nováky; ZŠ Ul. Dolné lúky, Brezová pod Bradlom
Nitriansky kraj: ZŠ Rozmarínová, Komárno; ZŠ s VJM Hlavná ul., Žihárec; ZŠ Školská ul., Zemianska Olča
Žilinský kraj: ZŠ Hlavná ul., Ochodnica; ZŠ Karpatská ul., Žilina; ZŠ s materskou školou Oravská Polhora
Banskobystrický kraj: ZŠ Vajanského ul., Lučenec; ZŠ M. Rázusa, Zvolen; Športové gymnázium Trieda SNP, Banská Bystrica
Prešovský kraj: ZŠ Školská ul., Spišské Bystré; ZŠ Štúrova ul., Hanušovce nad Topľou; ZŠ Vrbov
Košický kraj: ZŠ Gorkého, Trebišov; ZŠ Tomášikova, Košice; ZŠ Pionierska, Čaňa

Garant a hlavný partner projektu
Užitočnosť a dobrý cieľ tejto kampane si uvedomilo nielen vedenie spoločnosti dm drogerie markt. Záštitu nad podujatím prevzalo Ministerstvo školstva SR. Strategickým partnerom projektu sa stala sieť predajní exkluzívnych športových značiek Šport pro, ktorá na ponuku participácie zo strany dm okamžite veľmi ochotne reagovala, keďže už z minulosti mala dobré skúsenosti zo spolupráce na podobných projektoch ako Ľahší život, príp. Babybonus.

Zaujímavé výhry pre školy, ale aj účastníkov
Každá škola, ktorá v stanovenom termíne poslala záväznú prihlášku, získala značkovú futba¬lovú a basketbalovú loptu. Osem najzdatnejších škôl z jednotlivých krajov získalo po 200 000,- Sk na nákup športového vybavenia a náčinia od hlavného partnera projektu –siete predajní Šport pro. Každý člen víťazného družstva navyše získal darčeky od spoločnosti dm drogerie markt a Šport pro, ako aj poukážku so zľavou 20 % na nákup v sieti predajní exkluzívneho športového oblečenia Šport pro. Všetky deti z družstiev, ktoré sa zúčastnili na veľkom finále na Tyršovom nábreží, získali priamo na podujatí tričká, šortky a športovú obuv.
 
Obezita ako negatívny trend modernej spoločnosti
To, že táto iniciatíva spoločnosti dm drogerie markt prišla vhod, potvrdzujú aj hodnotenia Svetovej zdravotníckej organizácie i Úradu verejného zdravotníctva SR. Hlavným dôsledkom rastu obezity a nadváhy sú podľa týchto inštitúcií zmeny v sociálnom, ekonomickom a fyzickom prostredí.  Úrad verejného zdravotníctva SR zhodnotil situáciu tak, že energetická nerovnováha sa u obyvateľstva prejavila v dôsledku zníženia fyzickej aktivity či zmien v stravovacích návykoch. Zároveň k tomu prispela zvýšená konzumácia síce energetických, ale na živiny chudobných jedál a nápojov spolu so zníženou konzumáciou ovocia a zeleniny.

dm drogerie markt je významná medzinárodná maloobchodná spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom drogériového tovaru a parfumérie s viac ako 1 500 filiálkami v Európe. Spoločnosť bola založená v roku 1973 v Nemecku. Na Slovensku otvorila prvú pobočku v roku 1995 a dnes zamestnáva viac ako 515 pracovníkov v 69 filiálkach. dm drogerie markt prevádzkuje svoje filiálky celkovo v 11 krajinách – v Nemecku, Rakúsku, Maďarsku, Chorvátsku, Slovinsku, Srbsku, Bosne, Rumunsku, Českej republike, Bulharsku a na Slovensku. Slogan „Tu som človekom, tu nakupujem“ vypovedá o filozofii spoločnosti, ktorá stavia zákazníka na prvé miesto svojich záujmov.

 



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.