Víno sa stáva stále väčšou vášňou... - Hitom sú ružové, nealkoholické vína a biovína
Autor(ka) : TESCO
Dátum a čas : 10.11.2008 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

Vínam sa darí v Tesco obchodoch stále viac presadzovať sa. Nielen kvalitným stolovým, značkovým, odrodovým, s prívlastkom alebo sektom s celkovým 5 - percentným medziročným nárastom. Pribúda stále viac takých vín, ktoré sa stávajú hitom, ako v poslednom čase ružové, nealkoholické či bio vína.

Vínam sa darí v Tesco obchodoch stále viac presadzovať sa. Nielen kvalitným stolovým, značkovým, odrodovým, s prívlastkom alebo sektom s celkovým 5 - percentným medziročným nárastom. Pribúda stále viac takých vín, ktoré sa stávajú hitom, ako v poslednom čase ružové, nealkoholické či bio vína.

Tesco aj v tomto roku vsadilo na kvalitu, šírku sortimentu, výbornú cenu a hlavne novinky. Z celkového portfólia 700 druhov vín z 13 krajín sveta vrátane Slovenska, ktoré sa stali súčasťou sortimentu Tesco pre túto sezónu, je rovných 140 noviniek. A čo viac, vína z radu Selected by Tesco vyhrávajú pravidelne medaily na najväčších svetových súťažiach.

„Naša ponuka vín je skutočne tou najlepšou prehliadkou, akou sa Tesco doposiaľ prezentovalo. Našou snahou je brnknúť na citlivú strunu tých najnáročnejších vyznávačov a zároveň osloviť všetkých, ktorí si doprajú pohárik ušľachtilého moku po celý rok. Predstavujeme nové portfólio so stovkami vynikajúcich vín nielen zo susedných krajín a z celého sveta, ale aj zo Slovenska. Zmeny, ktoré sme urobili v sortimente, vychádzajú tak z našich prieskumov ako aj z trendov a očakávaní zákazníkov,“ hovorí pri príležitosti otvorenia festivalu vína Pavel Kubeš, kategory manažér pre pivo, víno a liehoviny spoločnosti Tesco Stores SR/ČR.

Ako Pavel Kubeš poznamenáva ďalej, ambíciou spoločnosti Tesco je nielen úspešne predávať vína dobrej kvality a širokého sortimentu, ale aj vytvárať priestor na zvyšovanie povedomia o víne a gastronomických zvyklostiach.

Tesco vsadilo pokiaľ ide o domáce vína na osvedčených domácich dodávateľov ako Vitis Pezinok, Víno Nitra, Vinárske závody Topoľčianky, Villa Víno Rača, ale aj na nových slovenských, ktorých predstavuje napríklad mladá ambiciózna firma rodinného charakteru Martin Pomfy – Mavín z Vinosadov, ktorá vznikla len pred niekoľkými rokmi. Tesco v súčasnosti spolupracuje s 30 dodávateľmi, z toho jednu tretinu tvoria domáci. Medzi najväčších domácich dodávateľov slovenských vín podľa výšky objemu patria Vinárske závody Topoľčianky, Huber, Agro Movino, Vitis, Villa Víno Rača a Víno Nitra.

V sieti Tesco obchodov na Slovensku sa najviac predáva červené víno /44,5 %/, potom nasleduje biele /35,5%/, 18% z celkového predaja tvoria sekty a hoci ružové tvorí len 2 %, má stále vysoký medziročný nárast a preto v regáloch dostáva stále väčší priestor. 18 ružových vín je v tomto roku úplnou novinkou.

Nemenej zaujímavý je za posledné 4 roky zvyšujúci sa trend v sektoch a šampanských. Tesco uvedie po tieto dni až 10 noviniek, vrátane špecialít akými je červený sekt z Austrálie a bio sekt.

Najpredávanejšou červenou odrodou je jednoznačne Frankovka, spomedzi bielych sa stále najväčšej obľube teší Veltlínske zelené. Z vín dovážaných z Čiech dominuje zo sektov Bohemia demi sec, z tichých vín je najpredávanejšou odrodou Modrý Portugal. A pre porovnanie, ktoré slovenské víno exportované do Tesca v Českej republike sa najlepšie predáva? Zo sektov Hubert de lux.

Stále väčšej obľube sa tešia zámorské vína a tento trend záujmu podčiarkuje Tesco novinkami takých známych svetových exportérov vín z krajín Nového sveta, akými je Austrália, Nový Zéland, Argentína, Chile, USA - California a Juhoafrická republika.

 Tesco sa môže pochváliť širokým výberom v bio vínach a rozšíriť tak rad bio výrobkov, s ktorými prišlo na trh práve pred rokom. Bio vína, čiže vína vyrábané podľa prísnych ekologických noriem a s limitovaným použitím chemických postrekov, využívajú nové vyšľachtené odrody, ktoré sú mimoriadne odolné proti chorobám, preto sú ideálne pre pestovanie v režime ekologického vinohradníctva. Ponuka 11 druhov vín v bio kvalite predstavuje tak biele ako a červené vína a novinkou je tiež sekt.

Životný štýl si stále viac a viac vyžaduje zaradiť do ponuky aj nealkoholické vína, kde bude mať Tesco k dispozícii pre ich vyznávačov tak biele, rosé i červené nealko vrátane nealkoholického sektu.

Tesco rozširuje aj rad vín vlastnej značky, ktoré sa s veľkým úspechom prebojúvajú na medzinárodných súťažiach. Napríklad víno Tesco Finest Champagne premiere cru sa stalo viťazom v International wine Challange v Londýne v kategórii non vitage /v kategórii neročníkových šampanských/.

„Naše prieskumy ukazujú, že za posledné roky klesá predaj lacných vín, napriek tomu nezabúdame ani na toto portfólio a zákazníci si budú môcť kúpiť vína z každej krajiny vo veľ mi dobrých cenách“, poznamenáva Pavel Kubeš a ešte dodáva, “teší nás, že vďaka zvyšujúcej sa životnej úrovni stúpol aj počet ľudí, ktorí majú záujem o víno a radi si kúpia aj víno s prívlastkom. Pre nich sme zaradili širokú ponuku vín v neskorom zbere, ako výber z hrozna, výber z bobúľ, či ľadové a slamené vína“.

Tesco ponuka v oblastí vín v skratke:
o Celkové portfólio zahrňuje 700 druhov vín, z toho 140 noviniek z 13 krajín sveta
o 18 noviniek predstavujú ružové vína
o V sekte prináša Tesco 10 noviniek
o Tesco prichádza s ponukou bio vín, milovnící vína si budú môcť vyberať z 11 druhov
o Tesco obnovilo rad nealkoholických vín
o Tesco Finest Champagne premiere cru sa stalo viťazom v International wine Challange v Londýne v kategórii non vintage



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.