HEJ.SK: NÁKUPY NA INTERNETE PRE OBČANOV AJ PODNIKATEĽOV BEZ RIZIKA |
||
Autor(ka) : Zuzana Dátum a čas : 17.7.2009 00:00 Kategória : Štýl WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Zákazníci popredného slovenského internetového obchodu HEJ.sk majú teraz dlhší čas na premýšľanie, či si zakúpený produkt nechajú alebo nie. Po novom platí táto výhoda aj pre právnické osoby. | ||
Zákazníci popredného slovenského internetového obchodu HEJ.sk majú teraz dlhší čas na premýšľanie, či si zakúpený produkt nechajú alebo nie. Po novom platí táto výhoda aj pre právnické osoby. Jedným zo strašiakov zákazníkov internetových obchodov môže byť skutočnosť, že kupujú tovar, ktorý si nemali možnosť „ohmatať“. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (§ 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.z.) však umožňuje tovar zakúpený cez internet do 7 pracovných dní vrátiť alebo odstúpiť od zmluvy. Internetový obchod HEJ.sk sa rozhodol vyjsť svojim zákazníkom ešte viac v ústrety a rozšíril túto výhodu aj nad rámec zákona: „Zákazníkom ponúkame možnosť vrátenia nepoužitého tovaru až do 30 dní.“, uvádza Jitka Součková, marketingová manažérka HEJ.sk. Občiansky zákonník takto upravuje len práva zákazníkov z radu fyzických osôb. Pre nákupy právnických osôb, bohužiaľ, tieto výhody zákonne nariadené nie sú. Spoločnosť HEJ.sk však po novom ponúka možnosť odstúpiť od zmluvy aj právnickým osobám a to rovnako v tridsaťdňovej lehote. Táto možnosť neplatí na tovar určený na ďalší predaj a môžu ju teda využiť len koncoví spotrebitelia. Podnikatelia si tak teraz môžu na HEJ.sk bez rizika vybaviť svoje kancelárie či iné podnikateľské priestory. HEJ.sk ponúka okrem počítačov a príslušenstva aj široký sortiment spotrebnej elektroniky, auto moto produktov a ďalšieho tovaru. V prípade odstúpenia od zmluvy je nutné dodržať podmienky stanovené v §457 a §458 Občianskeho zákonníka, ktorý určuje, že si strany musia vrátiť pôvodne prijaté plnenia. To znamená, že vrátený tovar musí byť v rovnakom stave ako pri prevzatí. „Pokiaľ to tak nie je, nemôžeme zákazníkom žiadosť o odstúpení od zmluvy zamietnuť, znížime však dobropis o skutočne vynaložené náklady na vrátenie tovaru do pôvodného stavu.“, dodáva Pavel Gall, manažér zákazníckeho servisu spoločnosti HEJ.sk. ©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. |