Fakty o zimných pneumatikách |
||
Autor(ka) : Monika Dátum a čas : 13.11.2009 00:00 Kategória : Štýl WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Aké je príjemné, keď v spoločnosti nemáme pocit, že sa tam zhovárajú o niečom, čo okolo nášho jemného ženského uška ani neprešlo, alebo dokonca vieme aj oponovať poprípade správne zareagovať. Mnoho mužov poteší, že i ženy už nepôsobia pri téme automobily ako Alenka v ríši divov, tak skúsme sa v tejto problematike posunúť kúsok ďalej... | ||
Aké je príjemné, keď v spoločnosti nemáme pocit, že sa tam zhovárajú o niečom, čo okolo nášho jemného ženského uška ani neprešlo, alebo dokonca vieme aj oponovať poprípade správne zareagovať. Mnoho mužov poteší, že i ženy už nepôsobia pri téme automobily ako Alenka v ríši divov, tak skúsme sa v tejto problematike posunúť kúsok ďalej...
Fakty o zimných pneumatikách
Pri cestovaní po Európe narazíte na rozdiely nielen v počasí, ale i v predpisoch ohľadom používania zimných pneumatík. Ale aj bez ohľadu na zákony sa všetky automobilové kluby v Európe jednohlasne zhodujú na tom, že zimné pneumatiky podstatne zvyšujú bezpečnosť jazdy a v mnohých európskych regiónoch sú úplnou nutnosťou. Zákazníci sa často stretávajú s rozdielnymi a mätúcimi názormi na dôležitosť používania zimných pneumatík a vzniká tak celý rad mýtov. Mýtus 1: Zimné pneumatiky sú drahé
Pravda: Cenový rozdiel medzi letnými a zimnými pneumatikami je väčšinou minimálny V zime sú ideálnou voľbou práve zimné pneumatiky. V porovnaní s letnými pneumatikami totiž poskytujú jasné výhody, ktorými výrazne zvyšujú bezpečnosť na ceste. Jedným z podstatných prínosov zimných pneumatík je vyšší kilometrový výkon a dlhšia životnosť. Je to dané zložením behúňovej zmesi – letné pneumatiky sa pri nízkych teplotách opotrebovávajú podstatne viac, mäkký behúň zimných pneumatík zas nie je prispôsobený na teplé letné počasie. Zmena pneumatík v správnu ročnú dobu zvyšuje kilometrový výkon a predlžuje životnosť. Goodyear odporúča prezutie z letných pneumatík na zimné pri teplotách okolo V posledných rokoch sa kilometrový výkon zimných pneumatík podstatne zvýšil, najmä vďaka použitiu nových materiálov. Pravidelná kontrola tlaku vo vnútri pneumatiky šetrí peniaze, nakoľko sa behúň opotrebováva rovnomerne a automobil tak spotrebováva menej paliva. Počiatočné investície do zimných ráfikov sa po niekoľkých sezónach vrátia a podstatne uľahčia celý proces výmeny letných pneumatík za zimné a naopak. Mnoho autoservisov navyše ponúka uskladnenie letných pneumatík počas zimného obdobia, často bez ďalších poplatkov. Mýtus 2: Zimné pneumatiky sú zbytočné, pokiaľ nežijete v miestach, kde sú cesty pravidelne pokryté snehom a ľadom.
Pravda: Zimné pneumatiky zvyšujú bezpečnosť jazdy pri nízkych teplotách za akéhokoľvek zimného počasia. Aj v krajinách, kde nie sú zimné pneumatiky povinné, stojí ich zaobstaranie si za zváženie – počas jesene sa počasie a jazdné podmienky dramaticky zhoršujú a s tým stúpa aj riziko nehôd. V zime strácajú letné pneumatiky na šmykľavom, studenom povrchu vozovky záber oveľa rýchlejšie. Dôvodom sú technológie prispôsobené priamo letným podmienkam, ako aj špeciálna behúňová zmes. Jazda na letných pneumatikách v zime môže mať za následok predĺženie brzdnej dráhy. Moderné zimné pneumatiky so špeciálnymi technológiami lamiel boli vyvinuté tak, aby poskytovali záber nie len na snehu a ľade, ale tiež na studených a zablatených vozovkách. Mäkšia behúňová zmes zimných pneumatík poskytuje pri nízkych teplotách a na studenom povrchu lepšie vlastnosti než behúň letných pneumatík. Príklad: Automobil so zimnými pneumatikami idúci na snehu rýchlosťou Podobné testy vykonávané na mokrých povrchoch pri teplotách pod V miestach bez výskytu snehu a ľadu sú dobrou voľbou tiež celoročné pneumatiky – za predpokladu, že vodič autom neplánuje cestovať na zimnú dovolenku do oblastí s chladnejšími podmienkami. Celoročné pneumatiky môžu byť vhodným riešením tiež pre druhý automobil v rodine, ktorý sa používa len na jazdu po meste mimo skoré ranné hodiny. Mýtus 3: Zimné pneumatiky nie sú tak vkusné ako letné pneumatiky.
Pravda: Moderné zimné pneumatiky majú veľmi atraktívne vyhotovenie. Dnešná generácia zimných pneumatík je rovnako atraktívna ako pneumatiky letné a je prispôsobená pokročilému dizajnu moderných vozidiel. Pre zimné pneumatiky nie je nutné používať oceľové ráfiky s plastovými krytmi. Bežne dostupné sú už aj špeciálne alumíniové ráfiky určené na zimnú prevádzku. Mýtus 4: Zimné pneumatiky neposkytujú pri jazde dostatočný komfort.
Pravda: Zimné pneumatiky umožňujú komfortnú jazdu na všetkých typoch povrchov. Väčšina zákazníkov nespozná pri výmene letných pneumatík za zimné žiadny rozdiel v komforte. Aj na suchých diaľniciach pri vysokej rýchlosti poskytujú moderné zimné pneumatiky vysokú úroveň komfortu jazdy a veľmi nízku hlučnosť. Mýtus 5: Výkonnosť zimných pneumatík nezávisí na hĺbke dezénu.
Pravda: Pri zimných pneumatikách platí, že čím väčšia hĺbka dezénu, tím lepšia výkonnosť na zimných vozovkách. Veľa európskych krajín má priamo v predpisoch jasne danú hĺbku dezénu. Pneumatiky sú väčšinou vybavené ukazovateľom opotrebovania dezénu umiestneným na hranici Mýtus 6: Zimné pneumatiky nepodávajú dobrý výkon pri vysokých rýchlostiach.
Pravda: Moderné zimné pneumatiky majú aj pri vysokých rýchlostiach veľmi dobrú výkonnosť. Goodyear ponúka zimné pneumatiky určené pre rýchlosti až do Rýchlosť jazdy sa pri zimných pneumatikách za niekoľko posledných rokov podstatne zvýšila. Index rýchlosti sa nachádza na bočnici pneumatiky a je udávaný veľkými písmenami. Napríklad písmeno Q znamená, že pneumatika je vhodná pre rýchlosti do maximálne Pre väčšinu automobilov tak nie je treba na palubnú dosku pripevňovať nálepku s príslušným obmedzením rýchlosti. Mýtus 7: Vozy SUV a 4x4 nepotrebujú zimné pneumatiky.
Pravda: Pre ťažké vozy SUV sú zimné pneumatiky obzvlášť dôležité. Kvôli vyššej hmotnosti moderných športovo-úžitkových a 4x4 automobilov Goodyear dôrazne odporúča vybaviť ich zimnými pneumatikami, ktoré zaistia väčšiu bezpečnosť, priľnavosť a ovládateľnosť na klzkých a zľadovatených vozovkách. Pri jazde s letnými pneumatikami na snehu a ľade stráca náhon na štyri kolesá význam. Mýtus 8: Nezáleží, ako a v akom poradí nasadím zimné pneumatiky.
Pravda: Vodiči by mali zimné pneumatiky nasadzovať podľa zvláštnych pravidiel. Pokiaľ je potrebné zimné pneumatiky vymeniť, odporúča sa prezuť všetky štyri kolesá, aby ste mali istotu, že budú všetky pneumatiky reagovať rovnakým spôsobom. Odporúča sa tiež používať rovnaký typ a model pneumatík. Kombinácia rôznych typov zimných pneumatík môže mať za dôsledok nečakané správanie vozidla. Z rovnakého dôvodu sa tiež neodporúča jazdiť so zimnými pneumatikami len na hnacej náprave. Zimné a letné pneumatiky by sa nikdy nemali kombinovať. Zimné pneumatiky by mali rotovať pravidelne, aby bolo zabezpečené rovnomerné opotrebovanie dezénu, a nemali by sa presúvať z jednej strany na druhú. Ako pri náhone na prednú, tak na zadnú nápravu by mali byť pneumatiky s väčšou hĺbkou dezénu umiestnené na zadnej náprave. Mýtus 9: Zimné pneumatiky zvyšujú spotrebu paliva.
Pravda: Moderné zimné pneumatiky väčšinou nemajú vyšší valivý odpor ako letné. Valivý odpor zimných pneumatík je spravidla porovnateľný s letnými pneumatikami. Spôsob, ako valivý odpor pri zimných osobných pneumatikách znížiť, je rovnaký ako pri letných: špecifická konštrukcia pneumatiky a materiály vyvinuté tak, aby zabránili deformácii pneumatiky a strate energie pri pohybe vozidla. Tým je znížený valivý odpor, spotreba paliva a emisie CO2. Mýtus 10: Úplne nové letné pneumatiky sú na zimné podmienky dostatočné, pretože majú dostatočne hlboký dezén.
Pravda: Zimné pneumatiky dosahujú na zimných vozovkách výrazne lepšiu výkonnosť ako letné pneumatiky. Zimné pneumatiky poskytujú v akomkoľvek zimnom počasí podstatne lepšiu výkonnosť ako letné pneumatiky. Goodyear odporúča používanie zimných pneumatík, pretože sú vyvinuté tak, aby si poradili so špecifickými zimnými podmienkami. Lepšiu výkonnosť pri chladnom zimnom počasí poskytujú zimné pneumatiky vďaka niekoľkým kľúčovým vlastnostiam – typu a zloženiu behúňovej zmesi, špeciálnej technológii lamiel a odlišnému vyhotoveniu dezénu. Pri nízkych teplotách a na zľadovatených a zasnežených vozovkách je brzdná dráha automobilu so zimnými pneumatikami podstatne kratšia ako pri rovnakom vozidle s letnými pneumatikami. ©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. |