Online hra naučí deti pracovať s peniazmi |
||
Autor(ka) : Lenka Dátum a čas : 16.2.2011 00:00 Kategória : Koktail WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
VÚB banka v spolupráci s reklamnou agentúrou Istropolitana Ogilvy predstavila novú internetovú hru www.uplnazverina.sk, ktorá má naučiť deti vo veku 9 až 11 rokov zodpovednému hospodáreniu s peniazmi. Nápad vznikol v duchu myšlienky „vychovajme si generáciu, ktorá bude finančne vzdelaná“. | ||
VÚB banka v spolupráci s reklamnou agentúrou Istropolitana Ogilvy predstavila novú internetovú hru www.uplnazverina.sk, ktorá má naučiť deti vo veku 9 až 11 rokov zodpovednému hospodáreniu s peniazmi. Nápad vznikol v duchu myšlienky „vychovajme si generáciu, ktorá bude finančne vzdelaná“. Internetová hra www.uplnazverina.sk je prvým projektom VÚB banky a agentúry Istropolitana Ogilvy, ktorý sa zameriava na zlepšenie finančného rozhodovania žiakov základných škôl. „Deti si osvojujú finančné povedomie a schopnosť hospodáriť z troch základných zdrojov – od rodičov, starých rodičov a v škole. Keďže prieskum Slovenskej bankovej asociácie ukázal, že traja z piatich Slovákov hodnotia svoje finančné vedomosti ako priemerné alebo podpriemerné, uvedomili sme si, že s finančnou výchovou je potrebné začať čo najskôr, ideálne už na základnej škole,“ povedala Elena Kohútiková, zástupkyňa generálneho riaditeľa VÚB. „Finančne vzdelaný klient je sebaistejší, inak narába s bankovým účtom, rozumne investuje a požičiava si len toľko, koľko dokáže splatiť. Jednoducho, nežije nad svoje pomery,“ dodala Elena Kohútiková. Prieskum Slovenskej bankovej asociácie na prelome rokov 2007/2008 ukázal, že 74 % opýtaných si medzi dvomi ponukami na úver nevedelo vybrať ten výhodnejší a viac ako polovica ľudí si nevedela vybrať ani vhodnejší termínovaný vklad. Podľa ďalšieho prieskumu GfK každá tretia domácnosť na Slovensku spotrebuje na svoj chod všetky svoje príjmy a dostáva sa na hranicu ohrozenia pri každej mimoriadnej situácii. Keby sa však ľudia vedeli lepšie orientovať vo finančnom svete, nemuselo by to tak byť. „Deti by mali byť vedené k sporeniu, obozretnosti pri narábaní s peniazmi a mali by si uvedomovať dôsledky vyplývajúce z neplatenia finančných záväzkov. V čase, keď trh ponúka množstvo finančných produktov, je potrebné, aby ľudia dokázali posúdiť ich výhody a riziká,“ vysvetlil Martin Polák, generálny riaditeľ agentúry Istropolitana Ogilvy. Deti na prvom stupni základných škôl sa môžu pomocou hry www.uplnazverina.sk naučiť, prečo je výhodné uložiť si peniaze na účet (úroky), ako si úspory rozdeliť tak, aby časť prinášala zisk na dlhodobo termínovanom vklade a iná časť bola vždy k dispozícii pre prípad núdze. Hra je založená na princípe reálnej stratégie. Deti sa starajú o rôzne zvieratá v útulku, zabezpečujú im jedlo, hračky, hrajú sa s nimi a zároveň musia spravovať svoje financie tak, aby mali vždy dostatok peňazí pre vedenie ich zvieracej domácnosti. Peniaze dostávajú v podobe vreckového od rodičov, môžu si ich zarobiť drobnými prácami (kosenie trávnika, upratovanie a podobne) a zisk si môžu zvýšiť aj rozumným investovaním do termínovaných vkladov. Na druhej strane, hra pred deti kladie aj neočakávané úlohy, napríklad zlodeja, ktorý môže časť neuložených peňazí ukradnúť. „Nepredpokladáme, že zo všetkých hráčov vyrastú investiční bankári a burzoví makléri. Chceme ich naučiť orientovať sa v základných princípoch a na konkrétnych príkladoch im ukázať výhody a nevýhody rôznych spôsobov sporenia. Webovú stránku s hrou sme preto štruktúrovali tak, aby mala zrozumiteľné, obrazové vyjadrovanie, obsahovala krátke texty a aby si deti mohli nacvičovať zodpovedné finančné návyky nenásilnou, hravou formou,“ vysvetlil Martin Polák. Napríklad, ak si niekto zaviaže všetky úspory na dlhodobo termínovaný vklad, môže sa stať, že nebude mať dostupné peniaze na kúpu potravy pre zvieratá a stratí ich. Na druhej strane, ak do banky neuloží nič, úspory sa mu nenavyšujú o úroky, prípadne má zlodej prístup ku všetkým peniazom. Online hra www.uplnazverina.sk je navrhnutá v troch úrovniach s troma stupňami náročnosti. Každé dieťa si teda môže samo určiť tempo, ktoré mu vyhovuje. ©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. |