BECHEROVKA V ORIGINÁLNOM SKLE
Autor(ka) : Lenka
Dátum a čas : 30.11.2011 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

Becherovka je známa nielen svojou dlhou tradíciou a nezameniteľnou chuťou, ale aj tým, že ako moderná značka dokáže už vyše 200 rokov držať krok s dobou a svojim milovníkom neustále prinášať novinky, ktoré ich zaujmú i potešia. Dokazuje to aj kolekcia moderného obrandovaného skla, pri ktorého tvorbe spoločnosť Jan Becher neponechala nič na náhodu a obrátila sa na renomovaných dizajnérov. Vznikla tak sada originálnych pohárov z lisovaného skla na dokonalé servírovanie tohto lahodného likéru, z ktorých je možné vychutnať si Becherovku ešte dokonalejšie!

Becherovka je známa nielen svojou dlhou tradíciou a nezameniteľnou chuťou, ale aj tým, že ako moderná značka dokáže už vyše 200 rokov držať krok s dobou a svojim milovníkom neustále prinášať novinky, ktoré ich zaujmú i potešia. Dokazuje to aj kolekcia moderného obrandovaného skla, pri ktorého tvorbe spoločnosť Jan Becher neponechala nič na náhodu a obrátila sa na renomovaných dizajnérov. Vznikla tak sada originálnych pohárov z lisovaného skla na dokonalé servírovanie tohto lahodného likéru, z ktorých je možné vychutnať si Becherovku ešte dokonalejšie!

 

Moderným dizajnom a prepracovanosťou nadväzujú originálne poháre na kvalitnú remeselnú prácu starých českých sklárov a snúbia tak v sebe tradíciu, históriu a vysokú kvalitu - teda hodnoty, ktoré charakterizujú aj samotnú Becherovku. Moderné sklo tak pokračuje v dlhej a úspešnej histórii tejto značky, ktorej kalíšok je spolu s fľašou oválneho tvaru jej nezameniteľným poznávacím znamením, chráneným dokonca ochrannou známkou.

 

Prvé dva kusy z kolekcie, shot a likérka, vznikli v roku 2008 na základe spolupráce spoločnosti Red Monkey Group, ktorá vytvorila technické, funkčné a praktické nároky na sklo, s českým dizajnérskym štúdiom Koncern. Neskôr sa k dvojici pohárov pridali aj old fashioned whisky sklo a vysoký tumbler v rovnakom nadčasovom dizajne.

 

Štvorica originálnych pohárov Becherovky sa vyrába zo sodnodraselného skla a krištalínu technológiou plne automatizovaného lisovania. Ich unikátny dizajn je zvonka úplne jednoduchý a necháva pozorovateľa, aby sa sústredil na vnútornú štrukturu, ktorá navodzuje pocit kryštálového lomu svetla. Jednotlivé kusy z kolekcie zároveň inšpirujú k tomu pravému servírovaniu Becherovky.

 

Shot - teda klasický malý pohárik - je určený na vychutnanie si čistého likéru Becherovka, rovnako ako jeho ladná sestra – likérka. Pri oboch typoch skla sa pred servírovaním predpokladá hlboké zachladenie nielen pohárov samotných, ale tiež podávanej Becherovky. Old fashioned sklo v štýle whisky pohára si obľúbia tí, ktorí majú radi Becherovku na niekoľkých kockách ľadu a vysoký tumbler je určený na prípravu miešaných long drinkov, napríklad legendárneho Betonu.

 

                                               

 

A čo k samotnému vývoju skla hovoria dizajnéri zo štúdia Koncern? „Nebolo pre nás ľahkým zadaním vytvoriť nové nápojové sklo pre takú známu a pre mnohých i symbolickú značku, akou je Becherovka," hovorí MgA. Jiří Přibyl, jeden z dvojice autorov. „V štúdiu Koncern sa venujeme výlučne súčasnému dizajnu, preto vytváranie akýchkoľvek historizujúcich replík nebolo našou cestou. Rozhodli sme sa prevrátiť zavedený zvyk dekorovať pohár zvonku a dekor sme vytvorili na vnútornej strane formou jemného lámania. Rytmika a symetria zlomov je zároveň náznakom geometrickej secesie, teda obdobia po roku 1908, keď sa Becherovka stala známou. Dizajn pohárov je teda fúziou súčasnosti s historickými koreňmi tohto likéru," upresňuje dizajnér.

                                  

„Nové sklo ponúka tiež celý rad možností pre spoločnú zábavu aj predvedenie umenia barmanov. Špeciálne shooter nabáda ku kreativite. Vďaka svojmu tvaru umožňuje rôzne spôsoby držania a tvorbu rituálov, vďaka čomu sa spotrebitelia môžu sami rozhodnúť, ako si budú Becherovku vychutnávať. Navyše sa dá na bare z shotových alebo old fashioned pohárov, vďaka ich pravidelnému tvaru, vytvárať pyramída a barman tak môže veľmi efektne zapôsobiť na svojich hostí," hovorí Ľuboš Rácz, Brand ambasádor značky Becherovka.



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.