DARČEKY AŽ PO VIANOCIACH? NA SLOVENSKU ZATIAĽ NEHROZÍ |
||
Autor(ka) : Petra Dátum a čas : 28.11.2011 00:00 Kategória : Štýl WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
||
Slováci lipnú na tradíciách. Neradi si nechávame zasahovať do zabehnutých rodinných zvyklostí a zvlášť to platí na Vianoce. Napriek hektickému štýlu posledných rokov a tlaku obchodníkov si svoje sviatky strážime a odolávame aj celosvetovým trendom. | ||
Slováci lipnú na tradíciách. Neradi si nechávame zasahovať do zabehnutých rodinných zvyklostí a zvlášť to platí na Vianoce. Napriek hektickému štýlu posledných rokov a tlaku obchodníkov si svoje sviatky strážime a odolávame aj celosvetovým trendom. V západných krajinách, napríklad v USA, sa vytvorila špecifická skupina ľudí, ktorá s úmyslom ušetriť presúva väčšinu vianočných nákupov na január. Nepriaznivá finančná situácia síce tiež núti Slovákov šetriť, ale nákupy darčekov až po sviatkoch nás príliš nelákajú. Povianočné zľavy a výpredaje využije na nákup niektorých darčekov len každý desiaty obyvateľ. Naopak, Česi sú k povianočným nákupom oveľa prístupnejší. Plánuje ich vyše 35 percent opýtaných. Ak nakupujeme po Vianociach, väčšinou ide o oblečenie a obuv (75 percent), v menšej miere elektroniku alebo kozmetické balíčky. Naši susedia sa tiež oveľa častejšie obdarovávajú darčekovými poukážkami. Kým u nás si obálku s poukazom nájde pod stromčekom iba sedem percent obyvateľov, v Čechách využije túto možnosť až tretina ľudí. V oboch krajinách ide zväčša o poukážky na rôzne pobyty alebo zážitky. Prieskum skúmal aj to, koľko plánujú Slovácii utratiť za vianočné darčeky v porovnaní s minulým rokom. Tretina respondentov potvrdila, že sa tento rok v nákupoch uskromní, pričom každý desiaty minie na darčeky oveľa menej ako minulý rok. Polovica z nás bude mať približne rovnaké výdavky a len štrnásť percent ľudí utratí v obchodoch viac ako vlani. Platí to najmä pre obyvateľov väčších miest do 34 rokov. „Vianočné spotrebiteľské prieskumy realizujeme na Slovensku od roku 2006,“ hovorí Jiří Mlích, country director zo spoločnosti Unilever Slovensko. „Pred sviatkami povinne upratujeme, pečieme medovíčky, na zahraničné dovolenky necestujeme a ani vianočné menu sa za posledné roky príliš nezmenilo. V prieskumoch to pravidelne potvrdzuje vyše 80 percent Slovákov. Nie je preto prekvapením, že sa nám obdarovávať blízkych neskôr ako po štedrom dni veľmi nepozdáva. Fakt, že si radšej dáme námahu s osobným výberom darčeka než s venovaním poukazu, hodnotím taktiež pozitívne. Uchovávame si tak čaro Vianoc, a tým sme výnimoční,“ hodnotí Mlích. ©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. |