Zabudnite na televízor. Pre deti je najlepší čas ten, ktorý môžu stráviť so svojimi rodičmi
Autor(ka) : Peter
Dátum a čas : 19.9.2013 00:00
Kategória : Rodina
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

IKEA chce zmeniť prístup rodín k spoločne strávenému času. To, čo pôsobí ako „nerobiť nič špeciálne, býva často veľmi dôležité. Či už ide o spoločné varenie, stolovanie, alebo len sedenie na pohovke s vyloženými nohami a zhováranie sa o rôznych veciach. Chceme ľudí inšpirovať a podporiť k tomu, aby spoločne trávili viac času, aby sa delili o všetky dôležité každodenné chvíle – čarovné okamihy, kedy z ničoho nič prichádza hrejivý pocit spolupatričnosti a blízkosti.

IKEA chce zmeniť prístup rodín k spoločne strávenému času. To, čo pôsobí ako „nerobiť nič špeciálne, býva často veľmi dôležité. Či už ide o spoločné varenie, stolovanie, alebo len sedenie na pohovke s vyloženými nohami a zhováranie sa o rôznych veciach. Chceme ľudí inšpirovať a podporiť k tomu, aby spoločne trávili viac času, aby sa delili o všetky dôležité každodenné chvíle – čarovné okamihy, kedy z ničoho nič prichádza hrejivý pocit spolupatričnosti a blízkosti.

V týchto dňoch vychádza nový katalóg IKEA, ktorý sa distribuuje do schránok našich zákazníkov. Tohtoročný katalóg sa zameriava na „bývanie s deťmi. IKEA v ňom prináša veľa možností a nápadov, ktoré umožnia deťom tráviť viac času so svojimi rodičmi.


IKEA si zisťovala informácie o bývaní s deťmi nie len na základe vlastných pozorovaní skutočných životných situácií, ale aj z viacerých prieskumov. V prieskumoch IKEA* deti prezradili, po čom túžia a čo si najviac cenia:

  • 73 % detí vo veku od 7 do 12 rokov v prieskume uviedlo, že by sa radšej hrali so svojimi rodičmi, než pozerali televíziu. Viac ako tretina by chcela, aby sa s nimi rodičia hrali viac.
  • Deti sa veľmi rady zapájajú do zaujímavých činností dospelých – 53 % z nich súhlasilo, že by sa chceli so svojimi rodičmi v kuchyni venovať pečeniu.
  • 58 % detí v prieskume uviedlo, že sa rady hrávajú vonku – preto by mal byť pre ne domov ešte dôležitejším miestom, kde sa môžu hrať a popúšťať uzdu fantázii.
  • Definícia rodiny sa mení – okrem tradičnej rodiny je čoraz viac rodín len s jedným rodičom, viacgeneračných rodín, rodín s nevlastným rodičom či partnerských zväzkov alebo párov rovnakého pohlavia žijúcich s deťmi. IKEA chce všetkým týmto rodinám ponúknuť praktické, flexibilné a viacúčelové možnosti zariadenia ich domácností.

A čo hovoria na tú istú tému rodičia?

  • 73 % rodičov chce doma podporiť viac tvorivých činností.
  • 81 % rodičov verí, že deti sa naučia viac, keď môžu veci posudzovať z hravej perspektívy.
  • 90 % rodičov si myslí, že hra je podstatná a dôležitá súčasť rozvoja detí, no 29 % rodičov zároveň uviedlo že „pri hre s deťmi sú zväčša príliš vystresovaní na to, aby si ju vychutnali.
  • 56 % rodičov súhlasilo s tvrdením: „Podľa mňa trávim so svojimi deťmi čas dostatočne kvalitne, no na druhej strane 72 % rodičov súhlasilo, že by mali radi viac času na leňošenie s deťmi.

 

*Prieskum organizovala spoločnosť YouGov. Od 24. júna do 1. júla 2013 uskutočnila metódou CAWI celkove 8208 interview s rodičmi, ktorí majú deti do 15 rokov. Prieskum sa robil v domácnostiach vo Švédsku, Nemecku, Rusku, Číne, Veľkej Británii, USA, Francúzsku a Španielsku.

 

 



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.