William Shakespeare vo svojich veršoch vyzdvihoval porcelánovo bielu pokožku žien na čosi vznešené a krásne. Ktovie, čo by pán spisovateľ povedal, keby sa prešiel po Miami Beach v dvadsiatom prvom storočí...
Trend vďaka omylu?
Byť opálenou je skrátka „in“, a je to trend, ktorý ani rokmi nebledne. Za to, že sa dnes milióny z nás cítia atraktívnejšie, keď sme „pobozkané slnkom“, viac-menej vďačíme jednej žene – Coco Chanelovej. Písali sa dvadsiate roky dvadsiateho storočia a ikona módneho priemyslu sa práve vracala z dovolenkovej plavby po Francúzskej riviére. Fanúšikov vtedy šokovala úplne novým imidžom – vrátila sa o dva odtiene tmavšia. No namiesto toho, aby Coco pred verejnosťou priznala, že to prehnala s vylihovaním na palube jachty, vlastný lapsus rafinovane zaobalila do úmyslu a predniesla svoj povestný výrok: „Dievča jednoducho musí byť opálené!“
Táto strohá veta stačila na to, aby sa z opaľovania stala trendy záležitosť, ktorej najskôr podľahli hollywoodske celebrity, a vzápätí bežné ženy po celom svete.
Pozor na závislosť!
Kult opálených tiel, čo nám vládne, má však aj odvrátenú stranu. V roku 2005 lekári po prvýkrát upozornili na novú poruchu, ktorá vyvoláva v človeku mylný pocit, že je bledší než v skutočnosti, a zároveň prebúdza nutkavú potrebu opaľovať sa až za hranicu normálu a zdravotnej neškodnosti. Pre ochorenie sa uchytil chytľavý názov „tanorexia“ – závislosť od opaľovania.
Pred dvoma rokmi Amerikou otriasol škandál mamy, čo do solária brávala svoju päťročnú dcérku, vraj aby s ňou držala krok. Bulvár je počas leta už tradične plný odstrašujúcich príkladov hviezd spečených na nepoznanie. Nuž a bodkou za neprirodzene sfarbenou vizážou je bizarný japonský trend „ganguro“. Keby ste sa prešli tokijskou štvrťou Harajuku, ešte aj dnes tu môžete natrafiť na mladé ženy s odfarbenými vlasmi, neprehliadnuteľným opálením a kontrastnými očnými linkami, vďaka ktorým nechcene pripomínajú medvedíka čistotného.