O kúpe kávy rozhoduje kvalita
Autor(ka) : Eva
Dátum a čas : 29.4.2015 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

Takmer všetci Slováci pijú kávu. Z výsledkov prieskumu, ktorý zrealizovala agentúra 2muse v spolupráci so sieťou predajní so svetovou kávou CAFEPOINT, tiež vyplýva, že ľudia vnímajú rozdiely medzi značkami a najdôležitejším faktorom pri kúpe je kvalita.

Takmer všetci Slováci pijú kávu. Z výsledkov prieskumu, ktorý zrealizovala agentúra 2muse v spolupráci so sieťou predajní so svetovou kávou CAFEPOINT, tiež vyplýva, že ľudia vnímajú rozdiely medzi značkami a najdôležitejším faktorom pri kúpe je kvalita.

 

Až 95 % Slovákov si vychutnáva kávu každý deň počas celého týždňa a len približne každý desiaty človek pije kávu iba cez víkend. Najobľúbenejším typom kávy je instantná, ktorá je takto oceňovaná najmä pre rýchlu prípravu. Svoje zohráva aj zvyk. Ten sa hlási o slovo aj pri druhom najobľúbenejšom type kávy, ktorým je tzv. turecká, teda zalievaná káva. V našich končinách je populárna už dlhé roky a najmä staršia generácia na ňu nedá dopustiť. Espresso si vychutnáva 38% populácie a toto číslo má rastúci trend. Najmä mladší ľudia si totiž kvôli pôžitku, ktorý káva prináša, kupujú moderné kávovary. Výsledky prieskumu hovoria, že v súčasnosti má doma 52% ľudí nejaký typ kávovaru. A aj keď zatiaľ má kúpa mletej kávy miernu prevahu (78%), čaro zrnkovej objavuje stále viac ľudí (52%). Znamená to, že ju kupuje každý druhý človek na Slovensku. „Milovníkov dobrej kávy stále pribúda a chuť dobrého espressa si vie vychutnať stále viac a viac ľudí. Zákazníci majú záujem aj odrodové kávy a informácie o správnej príprave kávy,“ hovorí Roman Boda, spolumajiteľ siete predajní CAFEPOINT.

 

Najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe je kvalita. Deklaruje ju až 91% respondentov. Dôležitým faktorom je tiež zvyk, nakoľko až 73% ľudí má svoju obľúbenú značku, ktorú pravidelne kupuje. O tom, že sa oplatí ponúkať kvalitné kávy svedčí aj fakt, že 72% ľudí si je ochotných za takúto kávu priplatiť a tiež to, že ľudia vnímajú rozdiely medzi jednotlivými značkami káv (80%).

 

Kávu a kávovary kupujú do domácnosti takmer rovnako muži (48%) aj ženy (52%). Najčastejšie majú 31 – 45 rokov (39%). Druhou najpočetnejšou skupinou je veková kategória 46 a viac rokov (36%) a mladú generáciu od 18 do 30 rokov zastupuje 25%. Práve tu sa skrýva najväčší potenciál pre kvalitnejšie a prémiovejšie druhy káv.

 

Z pohľadu regiónov je najviac zastúpené západné Slovensko (34%), ktoré je už tradične najbonitnejšie. Nasleduje východné Slovensko s 30 percentami a stredné Slovensko s 25 percentami. 

 

Viac informácií o svete kávy nájdete na www.cafepoint.sk.

 



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.