Vedeli ste? Zimné pneumatiky neposkytujú v lete dostatočný komfort
Autor(ka) : Peter
Dátum a čas : 13.6.2015 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...

Vyššia spotreba a hlučnosť, horšia ovládateľnosť pri intenzívnych letných dažďoch, rýchlejšie opotrebovávanie, ale hlavne dlhšia brzdná dráha. Tieto nevýhody spôsobuje používanie zimných pneumatík počas letného obdobia. Vďaka zvyšujúcej sa informovanosti sa podiel vodičov, ktorí jazdia v lete na zimných pneumatikách, znižuje, ale stále existuje značná časť vodičov, ktorí neprezúvajú.

Vyššia spotreba a hlučnosť, horšia ovládateľnosť pri intenzívnych letných dažďoch, rýchlejšie opotrebovávanie, ale hlavne dlhšia brzdná dráha. Tieto nevýhody spôsobuje používanie zimných pneumatík počas letného obdobia. Vďaka zvyšujúcej sa informovanosti sa podiel vodičov, ktorí jazdia v lete na zimných pneumatikách, znižuje, ale stále existuje značná časť vodičov, ktorí neprezúvajú.

Napriek tomu, že tvar i vzhľad zimných a letných pneumatík sa na prvý pohľad nelíšia, každá z nich má iné zloženie zmesi a iný tvar dezénu behúňa. Špecifické vlastnosti výrazne ovplyvňujú funkčnosť oboch typov pneumatík v priebehu roka. V letnom období, keď priemerné denné teploty pravidelne prekračujú 7°C, by vodiči mali používať letné pneumatiky. Tvrdšia zmes v porovnaní so zimnými pneumatikami a behúň so širokými obvodovými drážkami poskytujú omnoho lepšie vlastnosti a bezpečnostné parametre.

„Vodiči, ktorí v letnom období nepoužívajú letné pneumatiky, sa musia pripraviť na vyššiu spotrebu a hlučnosť, dlhšiu brzdnú dráhu, horšiu ovládateľnosť pri silných letných dažďoch a rýchlejšie opotrebovávanie pneumatík,“ uvádza Jiří Vodička, Marketing Manager CZ/SK spoločnosti Goodyear Dunlop Tires. „Je nevyhnutné, aby si ľudia uvedomili, že tak ako v iných odvetviach, aj v našom pneumatikárskom sa veľký dôraz kladie na neustály výskum a vývoj nových technológií a postupov. Vďaka tomu sa pneumatiky môžu prispôsobiť rôznym poveternostným podmienkam a typickým teplotám v jednotlivých obdobiach roka. Preto sa zimné a letné pneumatiky od sebe značne odlišujú. Ich nesprávne používanie má negatívny vplyv nielen na jazdné vlastnosti automobilu, ale vzhľadom na dlhšiu brzdnú dráhu sú i nebezpečné. V neposlednom rade používanie zimných pneumatík v lete znamená vyššiu spotrebu a opotrebovanie, čo je neekonomické,“ dodáva Jiří Vodička.

Pneumatiky sa v priebehu vývoja testujú v rôznych podmienkach. Preukázalo sa, že pri vyšších teplotách sa zimné pneumatiky začnú prehrievať a strácajú svoje optimálne vlastnosti, čo zapríčiňuje predĺženie brzdnej dráhy. Navyše, mäkšia zmes a veľké množstvo lamiel, v porovnaní s letnou pneumatikou, spôsobuje vyššiu hlučnosť.

Pneumatiky majú veľký vplyv aj na spotrebu pohonných hmôt, ktorú ovplyvňuje nahustenie, zmes i dezén pneumatiky. Viac záberových hrán na zimnej pneumatike zvyšuje valivý odpor, a tým negatívne pôsobí na spotrebu pohonných hmôt. Mäkšia zmes zimných pneumatík pri používaní v letnom období súčasne spôsobuje ich rýchlejšie opotrebovanie. Letná zmes, ktorá je určená do týchto teplôt, zabezpečuje nielen dlhšiu životnosť pneumatík, ale celkove aj ich lepšie vlastnosti.

 

 



©2016 Fornet. Všetky práva vyhradené.