Ženy už nechcú červené autá, hľadajú odtiene sivej |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor(ka) : Peter Dátum a čas : 15.2.2017 00:00 Kategória : Koktail WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ... |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ženy milujú sivú farbu a nechcú už malé auto. Dlhodobo zažitá predstava, že ženy kupujú iba červené autá už dávno neplatí. Dokonca aj muži sa pri výbere farby ojazdeného auta zhodujú so ženami a pôvodne preferovaná červená je až štvrtá v poradí. V čom sa obe pohlavia výrazne líšia je výber pohonu auta. Ženy vsádzajú výrazne viac na benzín ako na naftu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ženy milujú sivú farbu a nechcú už malé auto. Dlhodobo zažitá predstava, že ženy kupujú iba červené autá už dávno neplatí. Dokonca aj muži sa pri výbere farby ojazdeného auta zhodujú so ženami a pôvodne preferovaná červená je až štvrtá v poradí. V čom sa obe pohlavia výrazne líšia je výber pohonu auta. Ženy vsádzajú výrazne viac na benzín ako na naftu. Z aktuálnych štatistík najväčšieho predajcu ojazdených automobilov na Slovensku AAA AUTO vyplýva, že najobľúbenejšou farbou slovenských motoristov bez rozdielu pohlavia je šedá, nasleduje čierna, modrá a červená. Preferencie žien a mužov sa rozchádzajú až pri piatej najobľúbenejšej farbe. Ženy volia bielu, muži striebornú. „Celkom ma prekvapilo, že sa ženy a muži vo výbere farby tak zhodujú. Je vidieť, že obe pohlavia volia na prvom mieste praktickosť šedej farby, na ktorej nie sú tak viditeľné nečistoty, na druhom eleganciu a luxus, na treťom cenu, pretože modrá je u veľkého počtu áut farbou základnou. K voľbe červenej farby vedú ženy a mužov rozdielne popudy. Ženám sa hodí k oblečeniu a doplnkom. Muži si ju spájajú so športovou, dynamickou jazdou. Za touto asociáciou možno hľadať spojenie červenej farby a vozidiel Ferrari. V prípade piatej najobľúbenejšej farby je ale predsa vidieť rozdiel. Ženy sa riadia viac módnymi trendmi, biela farba v poslednej dobe proste frčí. Nie je už farbou lacných starých áut,“ komentuje farebné preferencie zákazníkov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. Ženy investujú do nákupu jazdeného vozidla menej ako muži, v priemere o 410 eur (t.j. 5 798 eur), no zároveň uprednostňujú autá s nižším počtom kilometrov. Ženy preferujú viac benzínové motory (61,8 %) pred naftovými (38 %) a radšej šetria na výkone auta keďže volia slabšie motory ako 1.2 alebo 1.4. Muži majú radšej silnejšie autá s výkonnými motormi 2.0 TDI, 1.2 alebo 1.9 TDI. Najobľúbenejšími modelmi áut oboch pohlaví sú Škoda Fabia a Škoda Octavia. V ďalších preferenciách sa už rozchádzajú, kým tretím najobľúbenejším autom mužov je Volkswagen Passat, u žien je až ôsmy. V desiatke najkupovanejších áut ženami sa umiestňujú i tie menšie ako Ford Fiesta, Peugeot 206 či Volkswagen Polo. Malé alebo veľké – je to jedno Klasická predstava o vozidle pre ženu je malé autíčko a pre muža veľký „tereňák“. Tento mýtus už dávno padol. Podľa štatistík ženy aj muži siahajú po rovnakých typoch áut. Prvou voľbou je hatchback (ženy 54,2 %, muži 38,6 %), druhé je combi (ženy 16,9 %, muži 24,6 %), tretie sedan (ženy 9,3 %, muži 12 %), štvrté SUV (ženy 8,8 %, muži 11,5 %), MPV (ženy 8 %, muži 9,5 %). „Autá sú dnes už vybavené veľkým počtom prvkov a asistentov, ktoré zjednodušujú jazdu i parkovanie. Takže ani mamička, ktorá vezie deti do krúžku sa už nebojí, že nezaparkuje a volí radšej bezpečie a komfort väčšieho auta,“ komentuje Topolová. Zaujímavé je, že muži volia častejšie automatickú prevodovku ako ženy (9,9 % vz. 8,8 %) a vyhľadávajú náhon na všetky štyri kolesá (11,8 % vz. 7,8 %). A ako sú na tom muži a ženy v chovaní za volantom? Výzkum Patricka Fagana z Goldsmiths University London ukázal, že ženy sú za volantom v priemere o 12 % viac agresívne ako muži. Obľuba farby
Obľuba modelov áut
|