lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 5 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 34 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 06. Máj, , Dnes oslavuje Hermína
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Zo všetkého trošku, ale z ničoho priveľa

  Spracoval(a) : Natália Krížová
Dátum : 24.9.2002
späť
Späť

Poslať
 

Posadiť sa k stolu a s chuťou sa najesť, bez rátania kalórií, vlákniny, balastných látok a vitamínov je dnes, v ére diét a zákazov, takmer nemysliteľné. Kde sa však podela radosť z jedla? Je mimoriadne dôležité mať z jedenia dobrý pocit, a nie v myšlienkach neustále rozoberať, čo je v ňom. Veď napokon obedňajšia prestávka nie je určená len na príjem výživy, ale aj na natankovanie novej energie.
 
No v dnešnej kultúre „chudnutia“ je to takmer vylúčené. Radosť z jedla sa vytráca. Stávame sa strojmi, ktoré dopĺňajú pohonnú hmotu. Škoda. Podliehame reklame. Časopisy sú plné múdrych rád o ,,sile musli“ a minerálok. Police v hypermarketoch sa prehýnajú pod tovarom, ktorý obsahuje viac liečivých látok ako samotné lieky: probiotické jogurty pre mikroflóru čriev, Omega-3 mastné kyseliny proti infarktom a pomarančové džúsy obohatené kalciom pre pevné kosti.
Každý však vie, že po stresujúcom a ubehanom dni človeku nepadne nič lepšie ako domáca polievka, taká v ktorej stojí lyžička,  keksy s čokoládovou polevou a ak je naozaj zle, potom aj porcia smotanovej zmrzliny. A pre chlapov poriadny kus mäsa, knedľa a omáčka. ,,Malé množstvo podobných maškŕt nemusí byť hneď škodlivé. Kocka čokolády ešte nenahlodá zuby, ani nezničí postavu“, poznamenáva Nicolai Worm, nemecký odborník na výživu, ktorý je tvrdým odporcom dnešných diét a posadnutosti chudnutím. No zároveň priznáva, že nie každý človek vie, ako ďaleko môže zájsť pri maškrtení. Zlé svedomie však podľa Worma možno utíšiť napríklad cvičením.
Okrem toho sa tiež zistilo, že mastnejšie jedlá skôr zasýtia a čokoláda, podobne ako iné potraviny bohaté na uhľhydráty, zlepšujú náladu. Zvyšujú totiž produkciu hormónu šťastia serotonínu, ktorého máme zvlášť v chladných mesiacoch nedostatok.
,,Nezáleží na tom, akú diétu držíte, ak vám nechutí alebo nevyzerá dobre, potom nie je tá správna“, pripomína aj Marlisa Szewillusová, autorka knihy Recepty pre dobrú náladu.
Podľa nej existujú tri veci, na ktoré nesmieme zabúdať, aby sme si vychutnali radosť z jedla. Malo by byť chrumkavé, s kôrkou, alebo krémové, jednoducho,  s príjemnou konzistenciou. Po druhé je dôležitá jeho farba: matný červený odtieň, zlatohnedá a žltá signalizujú zrelosť a optimálny obsah všetkých živín. A napokon je veľmi dôležitá aj vôňa: čerstvá, povzbudzujúca a aromatická.
Robiť z denného príjmu potravy vedu nie je múdre. Rady odborníkov na výživu sa neustále menia – raz varujú pred vajíčkami, inokedy pred kávou alebo vínom . Pritom neexistuje pravidlo, ktoré by bolo stopercentne správne. A tak vari najlepšie je riadiť sa heslom: Jedzme  zo všetkého trošku, ale ničoho priveľa. V striedmosti je kľúč k dobrej postave a zdraviu.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!