lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 30 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 45 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Utorok, 24. Máj, , Dnes oslavuje Ela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Tuk či netuk?

  Spracoval(a) : Mária Novická
Dátum : 23.3.2001
späť
Späť

Poslať
 

Rozhodli ste sa držať diétu a tuku sa vyhýbate ako čert svätenej vode. Nerobíte dobre. Nie je totiž tuk ako tuk a život bez tuku vám môže po čase spôsobiť zdravotné problémy. Nechcem tvrdiť, že si máte dať na raňajky mastný chlieb s cibuľou a budete vyzerať ako prútik, ale keď si natriete Knacke brot rastlinným maslom , určite neschybíte. Rastlinné tuky obsahujú nenasýtené mastné kyseliny, ktoré účinne znižujú hladinu cholesterolu v krvi, čím sú pre naše telo potrebné, zdravé a naviac ľahko stráviteľné. Nemusí to však byť iba konzumácia chleba s maslom, do tela sa vám tuky dostanú aj z tekvicových semien, paraorechov a ostatných druhov orechov , z avokáda, sójových bôbov, syrov, rastlinného oleja...

Všeobecne sa dá povedať, že pri diéte treba vymeniť masť za oleje. Sú významným zdrojom vitamínu E, čo ocení najmä vaša pamäť a pokožka a zvyšujú vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch A,D,E,K. Pozor, na všade odporúčaný, panenský olej, teda olej získavaný lisovaním za studena, Vôbec nie je vhodný na vyprážanie a na ostatnú tepelnú úpravu tiež nie. Mal by sa konzumovať v jedlách, ktoré neprejdú varom.

Najlepším a najbohatším zdrojom prirodzených nenasýtených mastných kyselín sú ryby. Keď si ich už nemôžete dopriať čerstvé, čo je samozrejme najzdravšie, otvorte si konzervu. Ak nemáte chuť na konzervu, kúpte si tabletku, ktorá sa dnes predáva v lekárňach namiesto neobľúbeného rybieho tuku, ktorý poznamenal detstvo dnešných päťdesiatnikov. Rybí tuk je účinný v boji proti kornateniu ciev, pomáha rozpúšťať krvné zrazeniny, má nezastupiteľné miesto pri liečbe kožných ochorení ako sú ekzémy, lupienka, akné, chráni organizmus pred vznikom rakoviny prsníka, znižuje vysoký krvný tlak, lieči reumatizmus, odstraňuje migrénu.
Zvláštnou kapitolou sú olivy. Ľudia sa kedysi domnievali, že kvôli oleju, ktorý obsahujú, sú veľmi kalorické. V skutočnosti obsahuje porcia desiatich olív 30-40 kcal. Sú však významným zdrojom vitamínu E a môžete ich jesť takmer pri každej diéte. Ich nevýhodou je vysoký obsah soli. Surové olivy sú také trpké, že sa nedajú konzumovať, preto musia byť máčané v slanom roztoku, čo významne zvyšuje ich obsah sodíka a preto nie sú vhodné pre ľudí s vysokým krvným tlakom.

Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!