lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 4 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 12 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Nedeľa, 25. Júl, , Dnes oslavuje Jakub
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Nelámte sa III.

  Spracoval(a) : Jana Osuska
Dátum : 1.6.2001
späť
Späť

Poslať
 

Začínajúci proces rednutia kostí je dokonca možné zvrátiť. Ak organizmus počas prechodu produkuje príliš malé množstvá hormónov, ktoré predstavujú prirodzenú ochranu proti osteoporóze, môžu pomôcť estrogénové tabletky alebo náplaste. Okrem toho je dôležité brať vážne každú bolesť chrbtice a iné ťažkosti pohybového aparátu a neoznačiť ich ľahkovážne za normálny dôsledok starnutia.

Pomáhajú aj nenáročné druhy športu.
Optimálny je síce silový tréning, ale štúdie dokázali, že napríklad ak trikrát týždenne cvičíme jogu, hustota kostí sa v priebehu dvoch rokov zvýši. Lekári odporúčajú aj plávanie a pravidelnú chôdzu. Optimálne prechádzky by mali trvať 15 až 45 minút a prechádzať by sme sa mali podľa možnosti v lese alebo v parku cez deň, pretože svetlo /slnečné žiarenie/ podporuje tvorbu vitamínu D. Nemenej dôležité je pohybovať sa pravidelne bez prestávky. Ak s pravidelným pohybom prestaneme, musíme počítať s tým, že kosti budú onedlho znova pórovitejšie.

Koľko vápnika potrebujeme?
Denná dávka vápnika u dospelých predstavuje 1000 miligramov, tridsaťroční a mladší ľudia by mali denne prijať dokonca 1200 miligramov. Také isté množstvo potrebujú aj tehotné a dojčiace ženy, nad 65 rokov sa odporúča 1500 miligramov vápnika denne. Ani predávkovanie vápnikom nie je zdravé a môže vyvolať rôzne iné problémy, preto to nepreháňajte s potravinovými doplnkami a rôznymi tabletkami zaručujúcimi dennú dávku. Myslite na to, čo jete a podľa toho sa zariaďte.

Sú nikotín, kofeín a alkohol škodlivé?
U fajčiarok prichádza skôr k prechodu a tým sa u nich zvyšuje aj riziko vzniku osteoporózy. Okrem toho vstrebávajú vápnik horšie ako nefajčiarky. Kofeín podporuje prekrvenie obličiek a tým aj vyplavovanie vápnika. Preto by sme nemali piť viac ako tri šálky kávy denne a takisto do seba netreba nenalievať litre čierneho čaju. Čo sa týka alkoholu, tento je ,,zlodejom“ živín – vrátane vápnika. Proti poháriku vína alebo piva však nenamietajú ani odborníci na osteoporózu nič. V istej štúdii sa dokonca hovorí, že alkohol v malých množstvách prispieva k zdraviu kostí.

Pokračovanie zajtra

Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!