lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 4 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 03. Október, , Dnes oslavuje Stela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
"Vyspať sa na to" je dobrá rada pre zlepšenie pamäte

  Spracoval(a) : Kristina Farkašová
Dátum : 16.10.2003
späť
Späť

Poslať
 

Nič neprekoná dobrý nočný spánok, najmä pokiaľ ide o  oživenie pamäte alebo posilnenie schopnosti naučiť sa jazyk. Uviedli  americkí vedci v  správe  pre časopis Nature.  Prínosy spánku sú dobre známe, no výskumníci z Univerzity v Chicagu poskytujú vedecké argumenty ukazujúce, že mozgová aktivita počas spánku  podporuje vyššie druhy učenia sa.

Podľa ich výskumu má spánok najmenej dva odlišné
účinky na štúdium - upevňuje pamäť a chráni ju pred neskorším rušením alebo oslabovaním a tiež ju zrejme oživuje alebo obnovuje. Vedci skúmali schopnosť troch skupín  vysokoškolských študentov rozpoznať slová vytvárané ťažko zrozumiteľným hlasovým syntetizátorom. Najskôr túto schopnosť merali a potom ich učili slovám porozumieť.  Prvá  skupina absolvovala test hodinu po cvičení. Úspešne ním prešlo 54 percent jej členov,  viac než dvojnásobok počtu pred učením. Druhú skupinu učili ráno a skúšali o 12 hodín  neskôr.  Lepšie výsledky preukázalo len desať percent študentov. Po večernom výcviku a teste  vykonanom nasledujúce ráno, po nočnom spánku, boli výsledky tretej  skupiny lepšie  o 19 percent. Aj u študentov, ktorí absolvovali cvičenie ráno, zaznamenali pri opätovnej skúške po spánku zlepšenie výsledkov. „Ak výkon znižuje rušenie, spánok môže posilniť relevantné a oslabiť irelevantné asociácie,  čo zlepší prístup k relevantným spomienkam," uviedli výskumníci.

Diskusia k článku:

Ámo môžem to potvrdiť aj z vlastnej skúsenosti. Mám už po päťdesdiatke študujem VŠ. Keď sa po večernom učení dobre vyspím viac si z toho pamätám.
Neregistrovaný - marius, 16.2.2008 19:04
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!