lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 4 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 03. Október, , Dnes oslavuje Stela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Srdcovocievne ochorenia súvisia s nesprávnou výživou

  Spracoval(a) : Zuzana Konečná
Dátum : 22.10.2003
späť
Späť

Poslať
 

Nesprávne výživové stravovacie návyky sa v rozhodujúcej miere podieľajú na výskyte srdcovocievnych a nádorových ochorení slovenského obyvateľstva. Tieto ochorenia sú pritom vo viac ako troch štvrtinách prípadov príčinou predčasných úmrtí u mužov a žien na Slovensku.

Prieskumy v oblasti výživy ukazujú, že stravovacie návyky Slovákov za posledných päť až 10 rokov sú na neželateľnej úrovni. Príjem nežiaducich živočíšnych tukov medzi slovenskou populáciou presahuje o viac ako 50 percent odporúčanú výživovú dávku. Na druhej strane nedostatočná je spotreba vlákniny, vitamínov B, C, E, betakaroténov, kyseliny listovej, minerálnych látok a nenasýtených mastných kyselín, informovala na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave Iveta Trusková zo Štátneho fakultného zdravotného ústavu SR.
V záujme ozdravenia výživy obyvateľstva lekári odporúčajú obmedziť v jedálnom lístku spotrebu tučných druhov mäsa a výrobkov z nich, plnotučného mlieka, syrov, vajec, cukru, kuchynskej soli a alkoholických nápojov.
Východiskom je tiež zníženie veľkosti porcií jedál, treba jesť päťkrát denne pričom však raňajky by sa nikdy nemali vynechať a preferovať by sa malo v stravnom lístku ovocie a zelenina tak, aby ich denná spotreba predstavovala 400 až 600 gramov. Zabúdať by sa nemalo ani na fyzickú aktivitu 30 minút denne.


Diskusia k článku:

haha hoho, potvrdili co VSETCI vieme :-))) Dobruuu chut !!! ;-)
Neregistrovaný - ¤ ¤ ¤, 22.10.2003 07:09
to haha hoho bolo k comu?
Neregistrovaný - , 22.10.2003 21:56
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!