lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 3 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 3 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Nedeľa, 14. August, , Dnes oslavuje Mojmír
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Čím viac, tým menej.

  Spracoval(a) : Kristína Farkašová
Dátum : 28.11.2001
späť
Späť

Poslať
 

Ak máte dvadsať rokov mala by byť vaša strava bohatá najmä na vápnik, vitamíny a minerály, aby ste predišli neskorším chorobám. Príjem potravín by sa mal pohybovať okolo 8OOO kJ, pokiaľ nie ste tehotná. Vtedy môžete ísť nad toto číslo. V dvadsiatke treba konzumovať hlavne veľa zeleniny, strukovín, a ak to vyhovuje vášmu metabolizmu aj mlieka a mliečnych výrobkov. Netreba sa vyhýbať ani bielemu mäsu a celozrným produktom.
Po tridsiatke znížte príjem na 7 500 kJ a nedopusťte, aby ste pribrali viac ako 2 kilogramy. Ihneď zabojujte a zvýšenou dávkou pohybu včas zlikvidujte prírastok na váhe. V tomto veku má už väčšina žien deti a tie, ktoré priberajú, sa naučili dojedať po deťoch. Ak nechcete priberať, zapamätajte si, že túto činnosť máte zakázanú, aj keby váha ešte stále signalizovala pokoj. Jedálníček je podobný ako predtým s dôrazom na konzumáciu rýb, vajíčok a obilnín. Z mliečnych výrobkov hlavne jogurty, tvaroh a kozí syr.
Prekonali ste štyridsiatku? Pravidelné sledovanie hmotnosti by ste si mali dať za domácu úlohu, aby ste raz nemuseli plakať nad rozliatym mliekom. Okrem toho musíte chodiť pravidelne na preventívne lekárske prehliadky. Srdce, cievy, kosti a ženské orgány začínajú pomaly zaznamenávať vek. Mali by ste omnoho menej soliť a jesť omnoho viac vitamínov. Veľmi dôležitý je v tomto veku vitamín A a E a selén. Škoda, že v našich zemepisných šírkach sa tak často zabúda na minerály. Kalorický príjem treba znížiť minimálne o 200 kJ, pri silnejšej konštrukcii aj o viac.
Máte po päťdesiatke? Z jedálneho lístka vyraďte všetko, čo by mohlo zvyšovať hladinu cholesterolu v krvi. Jedzte malé dávky a často. Nejedávajte v noci a neskoro večer. Ak nemáte chuť jesť, nejedzte. Kalorický príjem znížte na 7000kJ.Klaďte neobyčajný dôraz na pitný režim.
Čože je to šesťdesiatka? Kalorický príjem znížte ešte o 200kJ. Jedzte každý deň ovocie a zeleninu a snažte sa čo najviac pohybovať. Aj vtedy, keď vás občas zabolia kĺby alebo kríže. Večere sú zakázané. Namiesto nich sa odporúča veľa smiechu a radosti z maličkostí.

Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!