Rozmaznávanie zákaznikov?
|
|
Spracoval(a) : Jana Osuska
Dátum : 2.6.2000 |
Späť |
|
Poslať |
|
|
Peňazí je čoraz menej, tovaru je stále viac. Čo s tým? Na pomoc prichádza psychológia, reklama a počítače. Americký počítačový koncern IBM vyvinul systém tepelných senzorov na sledovanie zákazníkov od chvíle, kedy vstúpia do obchodu, až po platenie pri pokladni. Takto získané informácie uľahčia obchodníkom rozhodovanie o rozmiestnení jednotlivých výrobkov za účelom zvýšenia obratu. Vnútorné usporiadanie obchodov sa už teraz riadi niekoľkými základnými pravidlami. Predmety dennej spotreby, ako napríklad mlieko, nachádzajú zákazníci väčšinou úplne vzadu. Keď človek kvôli škatuli polotučného mlieka musí prejsť celý obchod, stúpa pravdepodobnosť, že cestou ho zaujme aj niečo iné. O nákupných zvyklostiach spotrebiteľov sa však toho vo všeobecnosti veľa nevie. „Väčšina obchodníkov vie, koľko ľudí prešlo pokladňou a koľko zaplatili, ale čo sa dialo medzitým, netušia,” hovorí Howard Sachar, vedúci výskumného úseku firmy IBM. Nová technológia by mohla priniesť pozitíva aj pre samotných návštevníkov obchodov. Ak napríklad senzory zaznamenajú nápor na pokladne, mohli by upozorniť zodpovedný personál, aby otvoril ďalšiu pokladňu. Systém sa v súčasnosti testuje, možno raz príde aj k nám.
Diskusia k článku:
A tak nás nachytali... Neregistrovaný - Kika, 26.7.2005 12:08
|