Prieskumy ukazujú, že v rebríčku najlepšie hodnotených firiem sú práve tie, ktoré sa okrem iného starajú najmä o zdravie svojich ľudí. Slováci a Slovenky už roky tvrdia, že chcú žiť zdravšie, ale, žiaľ, čísla a fakty ukazujú, že veľa pre to nerobia. Recept, ktorý ponúka spoločnosť Unilever môže byť inšpirujúci. Pokúsiť sa motivovať k zdravému spôsobu života aj na pracovisku.
Unilever hľadá recept na vitalitu
Z internetového prieskumu, ktorý Unilever uskutočnil medzi slovenskými spotrebiteľmi, vyplýva, že napriek snahe zdravo žiť, sa nám to ešte veľmi nedarí. Výhovoriek máme viac než dosť, niektoré argumenty sa zdajú byť však objektívne. Až tri štvrtiny žien na otázku, či si myslia, že žijú vitálne, priznali, že je čo zlepšovať. Vyše 11 percent by rado žilo vitálnejšie, ale nemajú na to čas. Pre firmy môže byť zaujímavé a inšpirujúce, že až dve tretiny žien poukázali na to, že zamestnávateľ im neponúka žiaden vitálny program, ako napríklad vstupenky do fitnes centra, športové akcie, masáže alebo relaxačné procedúry.
Zacvič si, firma ti to preplatí
Vitalitný týždeň, ktorý pripravil Unilever v júni, ukázal, že motivovať zamestnancov k zdraviu a pohybu sa dá naozaj atraktívne a originálne. Každý deň špeciálne pripraveného týždňa sa niesol v inom duchu, s inou témou. Modrý pondelok odštartovala prednáška psychológa ako zvládnuť stres a tanec v zasadačke. Zamestnanci si počas vitalitného týždňa vypočuli prednášky o výžive, dentálnej hygiene, osteoporóze, ale aj o tom ako sa starať o pleť, mohli si dať zmerať hladinu cholesterolu, či kostnej hmoty, vyskúšať masáže priamo na pracovisku. Atraktívne boli najmä vitálne raňajky a športové aktivity v duchu výzvy – zašportuj si, prines účet z fitka či plavárne, firma ti to preplatí.
Prečo to robíme?
Spoločnosť Unilever ako jeden z najväčších svetových dodávateľov rýchloobrátkového tovaru má ambície v rámci svojej celosvetovej stratégie Vitalita vnášať do života vitalitu svojim zákazníkom. Unilever preto zmapoval, ako sú na tom s vitalitou a zdravím jeho zamestnanci, zorganizoval prieskum stravovacích zvyklosti a meranie cholesterolu aj u svojho obchodného partnera COOP Jednota. Prieskum ukázal, že zamestnanci Unileveru majú podobné prehrešky voči zdravej výžive ako populácia celého Slovenska, ale v niektorých parametroch stravovania sú takmer príkladom. Tradičné rezervy sú v konzumácii ovocia a zeleniny, ale pozitívom je, že ryby majú v súlade so zdravou výživou na tanieri niekoľkokrát týždenne.
Zrejme nízky vekový priemer spôsobil, že takmer polovica vyšetrených nepoznala svoj krvný tlak a 80 percent nepoznalo svoju hladinu cholesterolu. Síce sa našli zvýšené hodnoty, ale potešiteľné, je že zatiaľ však nikto z vyšetrených zamestnancov Unileveru nie je v pásme vysokého kardiovaskulárneho rizika. Ochota a nadšenie zúčastniť sa na športových aktivitách Vitalitného týždňa možno prinesie na budúci rok ešte lepšie výsledky...
Unilever pôsobí aj v Slovenskej republike, kde zamestnáva vyše 150 zamestnancov. Medzi potravinové výrobky spoločnosti Unilever patria rastlinné tuky Rama, Flora, Hera, Perla, majolenky a tatárske omáčky Hellmann's, zmrzlina Algida, čaje Lipton a dehydratované výrobky Knorr. K najvýznamnejším kozmetickým značkám patria zubné pasty Signal, kozmetika Dove, Sunsilk,Timotei, Axe, Rexona, Lux alebo čističe Domestos a Cif. www.unilever.sk