Rakúska spoločnosť Emporia Telecom, ktorá vyvíja mobilné telefóny určené špeciálne pre staršiu generáciu, plánuje u nás v budúcom roku predať viac ako 10 000 telefónov. Spoločnosť vo svojich trhových odhadoch vychádza nielen z úspechu predaja v Rakúsku, Nemecku a v susednom Česku, ale rovnako aj z demografických údajov. Aktuálne spoločnosť pôsobí v 22 krajinách po celom svete a predaj telefónov značky Emporia na všetkých trhoch by mal dosiahnuť hranicu 500 000 kusov.
Pri vývoji mobilných telefónov venuje rakúska rodinná firma veľkú pozornosť problémom, s ktorými sa starší ľudia pri používaní mobilov stretávajú. „Namiesto veľkého počtu najrôznejších funkcií ponúkame zákazníkom užívateľskú jednoduchosť,“ povedala Eveline Pupeter-Fellner, generálna riaditeľka firmy a zároveň doplnila: „Kvalitu a ľahké používanie staviame nad všetko ostatné.“ Do ďalšieho vývoja a výskumu plánuje Emporia Telecom v nasledujúcich troch rokoch investovať 14 miliónov EUR. Jednou z možností je zapojenie mobilov do sledovania informácií o zdravotnom stave svojich majiteľov.
„Spoločnosť sa chce v budúcom roku na Slovensku zamerať predovšetkým na vybudovanie distribučnej siete pre telefóny a tiež príslušenstva, ktoré je v tomto segmente dôležité. Už budúci rok sa ponuka telefónov a príslušenstva Emporia rozrastie o model emporia ELEGANCE a tiež o modely s pokročilými medicínskymi aplikáciami,“ uviedol Filip Ulík, Country Manager pre Českú a Slovenskú republiku.
Telefóny pre seniorov od spoločnosti Emporia Telecom sa výrazne odlišujú od bežných prístrojov: majú veľké klávesy, ľahko čitateľný displej, hlasný reproduktor kompatibilný s načúvacím prístrojom a jednoduché ovládanie. Súčasťou dizajnu kláves sú komponenty známe z kontrolných panelov používaných u priemyslových zariadení. Veľkosť textu potom optimálnym spôsobom využíva veľký displej. Aby ľudia so sluchovými problémami lepšie počuli, sú použité špeciálne reproduktory s nízkou rezonančnou frekvenciou, ktorá nie je u mobilných telefónov obvyklá. Vďaka tomu je obmedzená akustická väzba, pískanie aj šum.
Vývoj vekovej štruktúry populácie Slovenska jednoznačne poukazuje na proces demografického starnutia. Zrýchľovanie tohto procesu dokazujú aj štatistické ukazovatele veku a tiež ich prognózované hodnoty. V súčasnosti je na Slovensku takmer 884 tisíc ľudí nad 60 rokov, čo predstavuje takmer 17 % podiel z celkového počtu obyvateľov SR. Do roku 2025 sa predpokladá až 50% nárast v tejto vekovej skupine. Podľa odhadu Štatistického úradu SR dosiahne generácia 60+ takmer štvrtinu (24 %) z celkovej populácie Slovenska.
Podľa psychologičky PhDr. Daniely Mináčovej však starnutie populácie prináša špecifickú situáciu, pretože dnešná generácia 60+ je omnoho aktívnejšia, ako tomu bolo v minulosti. „Dá sa predpokladať, že tento trend bude pokračovať aj v budúcnosti. Zároveň je to však generácia ľudí, ktorí si už potrebujú oddýchnuť od vysokých technických nárokov obsluhy jednotlivých výrobkov. Naopak požadujú rýchly a jednoduchý prístup k najdôležitejším funkciám čo im umožní pohodlnú komunikáciu s okolím,“ uviedla Mináčová.
Prvý model uvedený na slovenský trh je EmporiaTALKpremium. Ten patrí k telefónom určeným len pre telefonovanie a posielanie SMS. Telefón je už od novembra zaradený exkluzívne v ponuke spoločnosti Slovak Telekom. EmporiaTALKpremium je v predaji pre všetky programy Podľa seba, Podnikateľ, Viac a Relax len za 1 EUR. Rovnaká cena platí aj pre programy Fix 9, 12 a 16. Zároveň je telefón zaradený aj k najmenšiemu programu Fix 0 za cenu 19 EUR a v premiére aj k špeciálnemu paušálu Program 40 rovnako za 19 EUR. S predplatenou kartou Easy bude telefón Emporia TALKpremium predávaný v balíku za 99 EUR.
O spoločnosti Emporia Telecom
Rakúska spoločnosť Emporia Telecom už od roku 1991 vyvíja telefóny, u ktorých kladie najväčší dôraz na jednoduchosť ovládania. Práve jednoduchosť v kombinácii s dôkladne prepracovanou ergonómiou a špeciálnymi funkciami ponúka najmä staršej generácii možnosť bez problémov využívať mobilný telefón. Do výskumu investuje spoločnosť Emporia Telecom veľké úsilie, o ktorom vypovedá i skutočnosť, že každý tretí zamestnanec je práve z oddelenia vývoja a výskumu. Výsledkom je široké portfólio produktov, ktoré napomáhajú komunikovať ľuďom, pre ktorých je ovládanie dnešných telefónov príliš zložité.