Hoci nakupovanie cez internet rastie každý rok o desiatky percent a je čoraz populárnejšie, kamenným predajniam zánik nehrozí. Budúcnosť bude podľa Heureka.sk patriť obchodom, ktoré dokážu prepojiť online i offline predaj tovaru a budú fungovať v prostredí kamenného aj internetového sveta.
„Prepájanie reálnych obchodov s internetovými badať už dnes a tento trend bude v nasledujúcich rokoch silnieť. Veľké kamenné reťazce, predovšetkým s elektronikou, mieria na internet, a pôvodne internetoví hráči si budujú kamenné predajne, aby sa čo najviac priblížili ku klientom,“ uviedol Tomáš Hodboď, manažér nákupného poradcu www.heureka.sk, ktorý porovnáva tovar a ceny v slovenských e–shopoch.
V súčasnosti pôsobí na Slovensku približne 2.500 internetových obchodov, pričom mesačne ich vznikne niekoľko desiatok. Kritériá internetového obchodu „na plný úväzok“, spĺňa podľa Hodboďa približne 30 % z nich, v ostatných prípadoch ide zväčša o tzv. „obývačkové“ e-shopy, ktoré však tiež dokážu poskytnúť kvalitný servis.
„V dôsledku rozširujúcej sa ponuky budú na e–commerce trhu čoraz dôležitejšiu úlohu hrať porovnávače cien a tovaru, ktoré sa stanú nezávislými nákupnými poradcami,“ myslí si Hodboď. Konkurenčné porovnanie cien pomôže nielen užívateľom, ale aj e-shopom, pre ktoré sa stanú porovnávače cien dôležitým zdrojom zákazníkov.