Dve tretiny slovenských žien považujú za dôležité udržiavať auto v dobrom technickom stave. V takom aute sa potom cítia bezpečnejšie. Za dôležitý faktor pre zachovanie auta v dobrom technickom stave považuje až 88,1 % žien použitie kvalitných pohonných hmôt. 92 % žien potvrdilo, že po natankovaní kvalitného paliva ich auto pracuje lepšie. Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu verejnej mienky, ktorý v apríli realizovala agentúra GfK.
Pri znalostiach o spotrebe palive sú na tom muži lepšie ako ženy. Priemernú spotrebu svojho auta pozná 95 % mužov a 84 % žien. 77 % mužov zároveň podniká kroky na zníženie spotreby, zo žien tak robí 66 %. Preventívnu technickú kontrolu absolvuje aspoň dvakrát do roka 32 % žien. V rovnakej periodicite navštívi autoservis len 16 % mužov.
„Veľmi ma potešilo, že podľa výsledkov nezávislého prieskumu slovenské vodičky vedia rozoznať kvalitnejšie palivo a poznajú jeho vplyv na ich vozidlo. Naše prémiové palivá Shell V-Power sú tak presne pre nich – ocenia ich aktívnu funkciu pri čistení motora, ochrane jeho najdôležitejších častí a zároveň vylepšujú výkon,“ povedal Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc spoločnosti Shell Slovakia.
85 % žien uvádza, že sú na svoje auto hrdé a 81 % verí, že každé auto má svoj vlastný charakter. Možno aj preto dáva viac ako tretina žien svojmu autu meno. Medzi menami sa vyskytli ženské mená Barborka, Natálka, Boženka ale aj zvieracie ako Žabka, Kocúrik či Dráčik. Zaujímavosťou je tiež, ako sa ženy pozerajú na „pohlavie“ svojho auta. Takmer 34 % žien si myslí, že ich auto je žena a viac ako 23 % verí, že ich automobil je muž.
Nezávislý prieskum vypracovala spoločnosť GfK exkluzívne pre spoločnosť Shell Slovakia na reprezentatívnej vzorke 800 aktívnych šoférov, ktorí najazdia ročne aspoň 7 500 kilometrov a šoférujú častejšie ako raz za mesiac.