lady.sk
AKLINIK B 468X60

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 19. December, , Dnes oslavuje Judita
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Ó, tempora, ó móres

  Spracoval(a) : Jana Osuska
Dátum : 10.10.2001
späť
Späť

Poslať
 

Doktor Panayiotis Zavos, ktorý spolu s talianskym kolegom Severinom Antinorim vystrašili celý svet plánmi na vytvorenie prvého dieťaťa "na mieru", oznámil, že výskum napreduje rýchlejšie, ako očakávali. Vedeckému tímu zakázali činnosť vo väčšine krajín Európskej únie (EÚ), čo však výskumníkom v práci neprekážalo. "Napredujeme tak rýchlo, že prvé klonované ľudské embryá by sme mohli vyprodukovať v blízkej budúcnosti o tri-štyri mesiace," povedal Cyperčan Zavos v rozhovore pre tlačovú agentúru Reuters.

Klonovaním ľudí by sa teoreticky dala vyrobiť replika akéhokoľvek človeka živého či mŕtveho. Zavos, ktorý vyklonovanie prvého cicavca ovce Dolly označil za "vypustenie džina z fľaše", však tvrdí, že na ich činnosti nie je nič zlého. Ich cieľom je vraj len pomoc neplodným párom túžiacim po deťoch.
"Nezaujíma nás výroba ďalších bin Ládinov, Michaelov Jacksonov ani Michaelov Jordanov. Nechceme vytvárať repliky mŕtvych ľudí. Chceme len pomôcť neplodnému mužovi, aby mal biologicky vlastné dieťa," konštatoval špecialista na umelé oplodnenie.
Akoby párik vedcov zabudol, že zneužiť sa dá všetko. Viete si predstaviť aká strašná zbraň sa klonovaním získa? Koľko bin Ládinov, či Bushov povstane, ak sa o štyri mesiace spustí mechanizmus hrôzy?


Diskusia k článku:

Tvoje obavy sú zbytočné, pretože aj keby vyklonovali 50 Ladinov, Hitlerov atd. boli by to len, síce identické geneticky, alenie výchovou. Predstavsi, že by si sama vynosila uspesne klon bin Ladina. Ovplyvnil by ho na zaciatku vnutromaternicovy vyvoj v tebe, Tvoj zdravotny stav, co ak by si napr dostala rubeolu? Potom porod, co ak by neprebehol bez komplikacii. A potom, pochybujem,ze bysi ho v nasich podmienkach vychovala ako moslima. Ak by aj sa prejevili vodcovské a recnícke sklony, ktore original nepochybne ma, pod vplyvom Tvojej vychovy by z neho bol mozno zanieteny katolicky knaz alebo uspesny generalny riaditel firmy ktory by svojou zanietenostou strhol ludi pre pracu v prospech firmy. Precitaj si Hitlerov zivotopis,mal zrejme maliarske a kresliarske nadanie,ale vyrastal v dost duchovne chudobnej rodine, ktovie pod tvoji vedenim, by ho mozno rozvinul...Nie ze by som bola stupenec klonovania, ale nemam rada ked pisu veci bez racionality. ved co by bolo s Tvojho klonu ak by ho vychovala zanietena moslimka, myslis, ze by si prispievala do internetovych casopisov, alebo keby si vyrastle medzi Eskymakmi, som presvedcena ze tvoje iglu by bolo yo najkrajsi.<BR><BR>CAO Linda <BR>P.S. Myslis ze by skutocne zdravi ludia takto robili deti??
Neregistrovaný - Linda, 10.10.2001 23:51
Tvoje obavy sú zbytočné, pretože aj keby vyklonovali 50 Ladinov, Hitlerov atd. boli by to len, síce identické geneticky, alenie výchovou. Predstavsi, že by si sama vynosila uspesne klon bin Ladina. Ovplyvnil by ho na zaciatku vnutromaternicovy vyvoj v tebe, Tvoj zdravotny stav, co ak by si napr dostala rubeolu? Potom porod, co ak by neprebehol bez komplikacii. A potom, pochybujem,ze bysi ho v nasich podmienkach vychovala ako moslima. Ak by aj sa prejevili vodcovské a recnícke sklony, ktore original nepochybne ma, pod vplyvom Tvojej vychovy by z neho bol mozno zanieteny katolicky knaz alebo uspesny generalny riaditel firmy ktory by svojou zanietenostou strhol ludi pre pracu v prospech firmy. Precitaj si Hitlerov zivotopis,mal zrejme maliarske a kresliarske nadanie,ale vyrastal v dost duchovne chudobnej rodine, ktovie pod tvoji vedenim, by ho mozno rozvinul...Nie ze by som bola stupenec klonovania, ale nemam rada ked pisu veci bez racionality. ved co by bolo s Tvojho klonu ak by ho vychovala zanietena moslimka, myslis, ze by si prispievala do internetovych casopisov, alebo keby si vyrastle medzi Eskymakmi, som presvedcena ze tvoje iglu by bolo yo najkrajsi.<BR><BR>CAO Linda <BR>P.S. Myslis ze by skutocne zdravi ludia takto robili deti??
Neregistrovaný - Linda, 10.10.2001 23:51
Presne tak, tiez si myslim ze netreba z toho robit horror. Zatial kazde dieta musi vynosit zena. Alebo ze by to uz vedeli kompletne mimo tela? Zatial som nepocula nieco také. To by bolo horsie.Ak aj budu embrya geneticky uplne rovnake,ako uz zijuci original, ponesu si jeho geneticku informaciu pre hudbu matematiku, kreslenie,priebojnost atd. Ale zalezi aj od prostredia ako sa schopnosti rozvinu. Uz lan napriklad sposob stravovania, vedenie rodicmi k sportu alebo prekrmovanie na druhej strane, zdanlive banality, mozu ovplyvit,cely vyvoj. Aj ked napr. klon by niesol gen informaciu k agresivnemu chovaniu, harmonicka rodina moze usmernit a stlmit toto spravanie. Tam kde zjedneho takehoto klonu vyrastie terorista, inde moze vyrast vyznavac adrenalinonych sportov. A co ak jeden z klonov pri porode nebude mat dostatok kyslika,mentalne poskodenie je na svete a druhy taky isty klon moze byt ovplyvneny fajcenin a pitim matky pocas tehotenstva - teda ak aj na zaciatku budu uplne geneticky zhodne kopie uz zijuceho jedinca - nikdy -nikdy - vysledok nebude uplne totozny - predpoklad vzladu a povah je ten isty - ale vysledok je ovlyvneny tehotenstvom, poradom, rodinou, nabozensttvom atd...
Neregistrovaný - Tae, 11.10.2001 03:58
Presne tak, tiez si myslim ze netreba z toho robit horror. Zatial kazde dieta musi vynosit zena. Alebo ze by to uz vedeli kompletne mimo tela? Zatial som nepocula nieco také. To by bolo horsie.Ak aj budu embrya geneticky uplne rovnake,ako uz zijuci original, ponesu si jeho geneticku informaciu pre hudbu matematiku, kreslenie,priebojnost atd. Ale zalezi aj od prostredia ako sa schopnosti rozvinu. Uz lan napriklad sposob stravovania, vedenie rodicmi k sportu alebo prekrmovanie na druhej strane, zdanlive banality, mozu ovplyvit,cely vyvoj. Aj ked napr. klon by niesol gen informaciu k agresivnemu chovaniu, harmonicka rodina moze usmernit a stlmit toto spravanie. Tam kde zjedneho takehoto klonu vyrastie terorista, inde moze vyrast vyznavac adrenalinonych sportov. A co ak jeden z klonov pri porode nebude mat dostatok kyslika,mentalne poskodenie je na svete a druhy taky isty klon moze byt ovplyvneny fajcenin a pitim matky pocas tehotenstva - teda ak aj na zaciatku budu uplne geneticky zhodne kopie uz zijuceho jedinca - nikdy -nikdy - vysledok nebude uplne totozny - predpoklad vzladu a povah je ten isty - ale vysledok je ovlyvneny tehotenstvom, poradom, rodinou, nabozensttvom atd...
Neregistrovaný - Tae, 11.10.2001 03:58
Dámy, zdá sa, že pripisujete priveľký význam výchove a prostredie. Ak budete viac čítať o genetike, zistíte, že jej význam určujúci. Nebude zo psa slanina, ani z vlka baranina. Klonované dieťa , podľa posledných informácií, nemusí vynosiť matka.Vesdci však teraz zistili, že klon nie je identický s orginálom a nedožije sa ani takého veku ako orginál, neustále mu hrozí bujnenie buniek.Myslím si, že pre matky, ktoré chcú mať klonované deti, to nie je najlepšia správa. Dámy aj tak som za sexa nie za klonovanie. čaute
Neregistrovaný - Eva, 11.10.2001 17:39
Presne tak, teda pripajam sa k reakciam dvoch predchadzajucich čitateliek. Nieje k tomu viac čo dodať.Najhoršie su taketo hororove reakcie ľudí.
Neregistrovaný - Sima, 11.10.2001 17:39
Presne tak, teda pripajam sa k reakciam dvoch predchadzajucich čitateliek. Nieje k tomu viac čo dodať.Najhoršie su taketo hororove reakcie ľudí.
Neregistrovaný - Sima, 11.10.2001 17:39
Dámy, zdá sa, že pripisujete priveľký význam výchove a prostredie. Ak budete viac čítať o genetike, zistíte, že jej význam určujúci. Nebude zo psa slanina, ani z vlka baranina. Klonované dieťa , podľa posledných informácií, nemusí vynosiť matka.Vesdci však teraz zistili, že klon nie je identický s orginálom a nedožije sa ani takého veku ako orginál, neustále mu hrozí bujnenie buniek.Myslím si, že pre matky, ktoré chcú mať klonované deti, to nie je najlepšia správa. Dámy aj tak som za sexa nie za klonovanie. čaute
Neregistrovaný - Eva, 11.10.2001 17:39
Podla mna je to zlahcena a nadnesena sprava, ako keby niekto nieco niekde pocul a urobil si vlastny nazor. Typicky bulvar. Ale ak chcete verit tomu, ze sa budu klonovat Bin Ladinovia a Jacksonovia, prosim. Ten, kto je uz raz mrtvy, z mrtvych nevstane.
Neregistrovaný - Lila, 11.10.2001 19:10
Podla mna je to zlahcena a nadnesena sprava, ako keby niekto nieco niekde pocul a urobil si vlastny nazor. Typicky bulvar. Ale ak chcete verit tomu, ze sa budu klonovat Bin Ladinovia a Jacksonovia, prosim. Ten, kto je uz raz mrtvy, z mrtvych nevstane.
Neregistrovaný - Lila, 11.10.2001 19:10
Mam s genetiky statnicu.Ja som prave poukazala na to ze geny sa prejavia ale vkazdom prostredi inac - to je vec vychovy a prostredia - ak mas dedicne hudobne nadanie a budes zit v nasej spolocnosti moze byt s teba clen orchestra - ale ak od detstva budes zit niekde na pusti, tak svoj talent prejavis - ale na inej urovni - urcite si hned nevyrobis klavir alebo organ - ale vyuzijes co ti da prostredie. A co sa tyka toho bujnenia buniek - to by bolo na dlhsiu diskusiu ale odbornu. Bunkove mechanizmy su zlozite ale nie je v nich nic misticke. A fakt je ze nebude z vlka ...
Neregistrovaný - Linda, 11.10.2001 23:04
Mam s genetiky statnicu.Ja som prave poukazala na to ze geny sa prejavia ale vkazdom prostredi inac - to je vec vychovy a prostredia - ak mas dedicne hudobne nadanie a budes zit v nasej spolocnosti moze byt s teba clen orchestra - ale ak od detstva budes zit niekde na pusti, tak svoj talent prejavis - ale na inej urovni - urcite si hned nevyrobis klavir alebo organ - ale vyuzijes co ti da prostredie. A co sa tyka toho bujnenia buniek - to by bolo na dlhsiu diskusiu ale odbornu. Bunkove mechanizmy su zlozite ale nie je v nich nic misticke. A fakt je ze nebude z vlka ...
Neregistrovaný - Linda, 11.10.2001 23:04
Ak by sa zachoval geneticky material neporuseny je teoreticky mozne "vyrobit" kopiu co bude mat ten isty genetisky potencial. Ale co z neho bude na tom sa podpise vela inych vplyvov. Predtav si ze by klon Ladina vyrastal medzi Eskymakmi asi vy tazko bol to cim je dnes. Tiez si myslim nebude vela ludi co by take sprostosti robili
Neregistrovaný - Linda, 11.10.2001 23:11
Ak by sa zachoval geneticky material neporuseny je teoreticky mozne "vyrobit" kopiu co bude mat ten isty genetisky potencial. Ale co z neho bude na tom sa podpise vela inych vplyvov. Predtav si ze by klon Ladina vyrastal medzi Eskymakmi asi vy tazko bol to cim je dnes. Tiez si myslim nebude vela ludi co by take sprostosti robili
Neregistrovaný - Linda, 11.10.2001 23:11
nerozumiem... nič na mištičke? či mystické? ...<BR>Do čerta zeleného, Linda, ak máš štátnicu Z genetiky, tak snáď vieš aj pravopis?<BR>P.S. Ospravedlňujem sa, ak si nematurovala zo slovenského jazyka
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 00:29, nena(`na`)post.sk
nerozumiem... nič na mištičke? či mystické? ...<BR>Do čerta zeleného, Linda, ak máš štátnicu Z genetiky, tak snáď vieš aj pravopis?<BR>P.S. Ospravedlňujem sa, ak si nematurovala zo slovenského jazyka
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 00:29, nena(`na`)post.sk
Ospravedlnujem sa za pravopis, ale som povodom z Hamburgu, kde som sa vydala za slovenskeho emigranta v 1995 sme prisli do Blavy. Pracujem na SAV. Ale hovoria mi ze moja slovencina je OK. Priznam sa vsak, ze vybrane slova si musim pozerat. Vy slovenky ste strasne napnute a tendencne a dost netolerantne.<BR>Ahoj Linda rod. Winterbach
Neregistrovaný - Linda, 12.10.2001 01:09
Ospravedlnujem sa za pravopis, ale som povodom z Hamburgu, kde som sa vydala za slovenskeho emigranta v 1995 sme prisli do Blavy. Pracujem na SAV. Ale hovoria mi ze moja slovencina je OK. Priznam sa vsak, ze vybrane slova si musim pozerat. Vy slovenky ste strasne napnute a tendencne a dost netolerantne.<BR>Ahoj Linda rod. Winterbach
Neregistrovaný - Linda, 12.10.2001 01:09
Svoj názor na genetické klonovanie som raz napísal k článku o geneticky modifikovaných potravinách. <BR>Myslel som, že sa k tomuto článku nevyjadrím, lebo mi pripadal taký "nesúrodý". Akýsi ustrašení páni - neviem či odborníci v genetike, na jednej strane pripúšťaju že možno pánu bohu miešať karty, na druhej však majú z toho strach. A naháňajú ho aj ostatným. Ako v správnej hororovej poviedke... Cha, Cha...<BR>Sorry. Práca volá. Ak budem mať chuť, ešte priložím plienko.<BR>Jan
Neregistrovaný - jan, 12.10.2001 12:03, pelech(`na`)dmd.sk
Svoj názor na genetické klonovanie som raz napísal k článku o geneticky modifikovaných potravinách. <BR>Myslel som, že sa k tomuto článku nevyjadrím, lebo mi pripadal taký "nesúrodý". Akýsi ustrašení páni - neviem či odborníci v genetike, na jednej strane pripúšťaju že možno pánu bohu miešať karty, na druhej však majú z toho strach. A naháňajú ho aj ostatným. Ako v správnej hororovej poviedke... Cha, Cha...<BR>Sorry. Práca volá. Ak budem mať chuť, ešte priložím plienko.<BR>Jan
Neregistrovaný - jan, 12.10.2001 12:03, pelech(`na`)dmd.sk
Linda :-), už včera večer som sa ospravedlňovala, ak by Tvoj materinský jazyk nebol slovenský. Ospravedlnenie opakujem. <BR>Moja sesternica pracuje ako neurochirurg v Hamburgu od r. 1974, hm ... a veru jej nemecki kolegovia a kolegyne riadne dali cítíť, ak písala s chybami.<BR>Nechcem byť netorelantná a tendenčná. Rozhodne<BR>nie som upnutá :-))). Ale mám pocit, že vysokoškolsky vzdelaná žena, by mala písať pravopisne vo svojom materinskom jazyku.<BR>Ja mám zas nemecké priezvisko ako vydatá :-)))) <BR>Ciao a pekný deň :-)
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 12:14, nena(`na`)post.sk
Linda :-), už včera večer som sa ospravedlňovala, ak by Tvoj materinský jazyk nebol slovenský. Ospravedlnenie opakujem. <BR>Moja sesternica pracuje ako neurochirurg v Hamburgu od r. 1974, hm ... a veru jej nemecki kolegovia a kolegyne riadne dali cítíť, ak písala s chybami.<BR>Nechcem byť netorelantná a tendenčná. Rozhodne<BR>nie som upnutá :-))). Ale mám pocit, že vysokoškolsky vzdelaná žena, by mala písať pravopisne vo svojom materinskom jazyku.<BR>Ja mám zas nemecké priezvisko ako vydatá :-)))) <BR>Ciao a pekný deň :-)
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 12:14, nena(`na`)post.sk
Vážené dámy.Rad som si prečital vaše reakcie na tema klonovanie.Pričom ma pobavili dva príspevky.Ako prvý ma zaujal príspevok Lindy o jej štatnici.Milá Linda o tom ,že mam štatnicu ,na Tvojom mieste sa ani radšej nevyjadrujem ,lebo jedna skuška nerobí z človeka odborníka,nanajvýš mu umožní sa v danej problematike začať orientovať.A ak je fakt človek hlava otvorená a chce byť dobrým odborníkom musí ešte vela chleba pojesť než može povedať staré známe "Viem ,že nič neviem". Navyše, keď sa pozrieš na historiu ,tak ti musí byť jasné,že to čo dnes platí zajtra už bude prekonané a niekedy doslova vyhlásené za blud ,velký omyl.Druhým príspevkom čo ma pobavil je reakcia na Tvoj pravopis .Drahá Nena ,k Tvojmu ješitnému príspevku asi tolko: Figu záleží na nejakom I čí Y.Doležitejší je OBSAH. A u teba asi prevláda forma nad obsahom.Nie si náhodou Blondínka??<BR>Accipiter<BR>PS:Linda ak si fakt povodom z Nemecka máš perfektný pravopis,k čomu Ti gratulujem.<BR>
Neregistrovaný - Accipiter, 12.10.2001 17:04, finpor(`na`)szm.sk
Vážené dámy.Rad som si prečital vaše reakcie na tema klonovanie.Pričom ma pobavili dva príspevky.Ako prvý ma zaujal príspevok Lindy o jej štatnici.Milá Linda o tom ,že mam štatnicu ,na Tvojom mieste sa ani radšej nevyjadrujem ,lebo jedna skuška nerobí z človeka odborníka,nanajvýš mu umožní sa v danej problematike začať orientovať.A ak je fakt človek hlava otvorená a chce byť dobrým odborníkom musí ešte vela chleba pojesť než može povedať staré známe "Viem ,že nič neviem". Navyše, keď sa pozrieš na historiu ,tak ti musí byť jasné,že to čo dnes platí zajtra už bude prekonané a niekedy doslova vyhlásené za blud ,velký omyl.Druhým príspevkom čo ma pobavil je reakcia na Tvoj pravopis .Drahá Nena ,k Tvojmu ješitnému príspevku asi tolko: Figu záleží na nejakom I čí Y.Doležitejší je OBSAH. A u teba asi prevláda forma nad obsahom.Nie si náhodou Blondínka??<BR>Accipiter<BR>PS:Linda ak si fakt povodom z Nemecka máš perfektný pravopis,k čomu Ti gratulujem.<BR>
Neregistrovaný - Accipiter, 12.10.2001 17:04, finpor(`na`)szm.sk
Drahý Accipiter, :-)<BR> vidíš, keby som trochu nepovŕtala do pravopisu, ani sa nepobavíš. :-))) Mám radosť, že Ťa ješitnosť jednej blondínky tak pobavila. Ach, prečo ak vezmem rozum do hrsti, mám prázdne dlane? Bude asi tým, že u mňa forma prevláda nad obsahom. Lenže k OBSAHU patrí aj FORMA. Ak chcem obsah publikovať, prezentovať, vedecky zdôvodňovať, musí býť stopercentý aj formou, v akomkoľvek jazyku. <BR>Som presvedčená, že každý si po prečítaní týchto príspevkov bude aspoň chvíľku obzerať aj FORMU napísaného :-))))))<BR>:-)))cmuk od blondínky<BR>P.S. A figy ľúbim ! :-)<BR>
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 23:32, nena(`na`)post.sk
Drahý Accipiter, :-)<BR> vidíš, keby som trochu nepovŕtala do pravopisu, ani sa nepobavíš. :-))) Mám radosť, že Ťa ješitnosť jednej blondínky tak pobavila. Ach, prečo ak vezmem rozum do hrsti, mám prázdne dlane? Bude asi tým, že u mňa forma prevláda nad obsahom. Lenže k OBSAHU patrí aj FORMA. Ak chcem obsah publikovať, prezentovať, vedecky zdôvodňovať, musí býť stopercentý aj formou, v akomkoľvek jazyku. <BR>Som presvedčená, že každý si po prečítaní týchto príspevkov bude aspoň chvíľku obzerať aj FORMU napísaného :-))))))<BR>:-)))cmuk od blondínky<BR>P.S. A figy ľúbim ! :-)<BR>
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 23:32, nena(`na`)post.sk
A propos, aj nemecky sa píše mystisch (anglicky mysterious), takže figu záleží na slovenskom pravopise :-)))))<BR><BR>Pozdravujem Lindu a držím jej palce, aby sa jej na Slovensku páčilo a nestretala také netolerantné blondínky ako som ja. :-)))
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 23:50, nena(`na`)post.sk
A propos, aj nemecky sa píše mystisch (anglicky mysterious), takže figu záleží na slovenskom pravopise :-)))))<BR><BR>Pozdravujem Lindu a držím jej palce, aby sa jej na Slovensku páčilo a nestretala také netolerantné blondínky ako som ja. :-)))
Neregistrovaný - nena, 12.10.2001 23:50, nena(`na`)post.sk
Myslim, ze Lindu poznam, hovori vyborne okrem prizvuku. Ak ti napisala ze ma statnicu, tak nepriznala celu pravdu...ak je to ta co myslim vie viac... nevedela som ze ja nemka - sklonuje spravne.
Neregistrovaný - katka , 13.10.2001 00:31
Myslim, ze Lindu poznam, hovori vyborne okrem prizvuku. Ak ti napisala ze ma statnicu, tak nepriznala celu pravdu...ak je to ta co myslim vie viac... nevedela som ze ja nemka - sklonuje spravne.
Neregistrovaný - katka , 13.10.2001 00:31
Vie my niekto poradit ako sa dostat ktym dvom panom? Hned by som sa zapojila do vyskumu, aj za cenu ze by to zo zaciatku nevyslo. Drzim im palce.<BR>
Neregistrovaný - Dora, 13.10.2001 00:34
Vie my niekto poradit ako sa dostat ktym dvom panom? Hned by som sa zapojila do vyskumu, aj za cenu ze by to zo zaciatku nevyslo. Drzim im palce.<BR>
Neregistrovaný - Dora, 13.10.2001 00:34
Ja si myslim ze klonovanie traba podporit. Zastavit postup vedy je zadubenost.
Neregistrovaný - Dali, 15.10.2001 02:08
Ja si myslim ze klonovanie traba podporit. Zastavit postup vedy je zadubenost.
Neregistrovaný - Dali, 15.10.2001 02:08
Milý Accipiter,<BR>dovoľ otázočku. Z čoho máš štátnicu Ty? <BR>Ja mám z "Koľajových vozidiel" živím sa "strojarinou" a dovoľujem si vyjadrovať sa ku genetike.... Je mi to ľúto. Ale keď sa nediskutuje na stránkach Lady aj o lokomotívach a vagónikoch....<BR>Nena má štátnicu tiež z iného odboru ako Slovenský jazyk či genetika...<BR>Malo by nám byť vlastne obom s Nenou ľúto, že diskutujeme tak strašne diletatnsky na odborné témy.<BR>Linda, ktorá má štátnicu z tejto problematiky, je podľa Teba "slabý odborník". Ja by som ju nepodceňoval.<BR>Na záver chcem dodať iba toľko, že diskuia je na to, aby sme čítali príspevky iných a ak máme pocit že treba niečo povedať, povedali to.<BR>Prajem pekný deň!<BR>:-)<BR>Jan<BR>
Neregistrovaný - jan, 15.10.2001 10:48, pelech(`na`)dmd.sk
Milý Accipiter,<BR>dovoľ otázočku. Z čoho máš štátnicu Ty? <BR>Ja mám z "Koľajových vozidiel" živím sa "strojarinou" a dovoľujem si vyjadrovať sa ku genetike.... Je mi to ľúto. Ale keď sa nediskutuje na stránkach Lady aj o lokomotívach a vagónikoch....<BR>Nena má štátnicu tiež z iného odboru ako Slovenský jazyk či genetika...<BR>Malo by nám byť vlastne obom s Nenou ľúto, že diskutujeme tak strašne diletatnsky na odborné témy.<BR>Linda, ktorá má štátnicu z tejto problematiky, je podľa Teba "slabý odborník". Ja by som ju nepodceňoval.<BR>Na záver chcem dodať iba toľko, že diskuia je na to, aby sme čítali príspevky iných a ak máme pocit že treba niečo povedať, povedali to.<BR>Prajem pekný deň!<BR>:-)<BR>Jan<BR>
Neregistrovaný - jan, 15.10.2001 10:48, pelech(`na`)dmd.sk
Človeče, ak má niekto štátnicu z nejakého predmetu, znamená to, že o danej problematike vie viac ako človek, ktorý ju nemá a je schopný napísať o tom pár slov aj pre širokú laickú verejnosť tak, aby to pochopila. V tomto duchu sa niesol aj Lindin prvý príspevok, ktorý sa mi veľmi páčil. Bol stručný, jasný, vecný. Tým, že Linda zdôraznila,že má štátnicu, sa vôbec nechcela vyvyšovať, ani dokazovať svoje kvality, ktoré sú nepochybne na vysokej odbornej úrovni, ale len chcela povedať, že o genetike vie asi viacej, ako autorka článku p. Osuská.<BR>A ak si dáš tú námahu a prečítaš si viac príspevkov od Lindy, zistíš, že sú všetky vecné, nikoho neuráža, nad nikým sa nevyvyšuje a nikoho z ničoho neobviňuje. A ak si dáš ešte kúsok viacej námahy, možno zistíš, že Nena píše s humorom, nadhľadom a tiež nikomu nikdy neublížila, ide jej vždy len a len o podstatu veci. <BR>Toto sa žiaľ nedá povedať o niektorých iných prispievateľov, ale to je iná téma. Ale to by si musel vedieť čítať medzi riadkami. <BR>Súhlasím s Tebou, že dôležitý je obsah, ale keď v tom obsahu je príliš veľa chýb, jednoducho vadia a človek sa naň nemôže sústrediť, pretože nevie, čo si má o pisateľovi myslieť. Či je cudzinec píšuci po slovensky alebo žiak ZŠ na prvom stupni, ktorý ešte nevie, pravopis a používať príručku slovenského pravopisu. <BR><BR>Keď Ty už tak fygu záležý na nejakom tom y čy i, tak bi ty malo aspon záležať na tom, aby si nepoužýval čechyzmy. <BR><BR>
Neregistrovaný - zdenka , 15.10.2001 12:51
Človeče, ak má niekto štátnicu z nejakého predmetu, znamená to, že o danej problematike vie viac ako človek, ktorý ju nemá a je schopný napísať o tom pár slov aj pre širokú laickú verejnosť tak, aby to pochopila. V tomto duchu sa niesol aj Lindin prvý príspevok, ktorý sa mi veľmi páčil. Bol stručný, jasný, vecný. Tým, že Linda zdôraznila,že má štátnicu, sa vôbec nechcela vyvyšovať, ani dokazovať svoje kvality, ktoré sú nepochybne na vysokej odbornej úrovni, ale len chcela povedať, že o genetike vie asi viacej, ako autorka článku p. Osuská.<BR>A ak si dáš tú námahu a prečítaš si viac príspevkov od Lindy, zistíš, že sú všetky vecné, nikoho neuráža, nad nikým sa nevyvyšuje a nikoho z ničoho neobviňuje. A ak si dáš ešte kúsok viacej námahy, možno zistíš, že Nena píše s humorom, nadhľadom a tiež nikomu nikdy neublížila, ide jej vždy len a len o podstatu veci. <BR>Toto sa žiaľ nedá povedať o niektorých iných prispievateľov, ale to je iná téma. Ale to by si musel vedieť čítať medzi riadkami. <BR>Súhlasím s Tebou, že dôležitý je obsah, ale keď v tom obsahu je príliš veľa chýb, jednoducho vadia a človek sa naň nemôže sústrediť, pretože nevie, čo si má o pisateľovi myslieť. Či je cudzinec píšuci po slovensky alebo žiak ZŠ na prvom stupni, ktorý ešte nevie, pravopis a používať príručku slovenského pravopisu. <BR><BR>Keď Ty už tak fygu záležý na nejakom tom y čy i, tak bi ty malo aspon záležať na tom, aby si nepoužýval čechyzmy. <BR><BR>
Neregistrovaný - zdenka , 15.10.2001 12:51
Milá Linda, <BR>určite to máš ako cudzinka u nás ťažké, viem dačo o tom. Avšak súdiac podľa Tvojich príspevkov je Tvoja slovenčina na veľmi dobrej úrovni, keby si sa nebola bývala priznala, nebola by som zbadala, že si cudzinka. A ak si tú štátnicu robila v slovenčine - klobúk dolu. <BR>Keby svoj rodný jazyk ovládali aspoň tak ako Ty, rodení Slováci. Držím Ti palce, a prajem veľa šťastia a úspechov v živote. <BR><BR><BR>Z.
Neregistrovaný - zdenka , 15.10.2001 12:55
Milá Linda, <BR>určite to máš ako cudzinka u nás ťažké, viem dačo o tom. Avšak súdiac podľa Tvojich príspevkov je Tvoja slovenčina na veľmi dobrej úrovni, keby si sa nebola bývala priznala, nebola by som zbadala, že si cudzinka. A ak si tú štátnicu robila v slovenčine - klobúk dolu. <BR>Keby svoj rodný jazyk ovládali aspoň tak ako Ty, rodení Slováci. Držím Ti palce, a prajem veľa šťastia a úspechov v živote. <BR><BR><BR>Z.
Neregistrovaný - zdenka , 15.10.2001 12:55
Nena zlatá, o pravopise sa tu už popísalo.....<BR>A to môžeš rovno hrach na stenu hádzať. Ale páči sa mi Tvoj optimizmus.
Neregistrovaný - zdenka , 15.10.2001 13:07
Nena zlatá, o pravopise sa tu už popísalo.....<BR>A to môžeš rovno hrach na stenu hádzať. Ale páči sa mi Tvoj optimizmus.
Neregistrovaný - zdenka , 15.10.2001 13:07
Aj ja chcem adresu tych panov. Osuska ty ju nemas?
Neregistrovaný - Zornicka, 16.10.2001 01:25
Aj ja chcem adresu tych panov. Osuska ty ju nemas?
Neregistrovaný - Zornicka, 16.10.2001 01:25
Klonovanie je dost daleko od oblasti v ktorej robim, ale aky vyznam by malo zastavit vyvoj? Vratime sa do jaskyne? Nezneuzivaju sa aj ine veci? Alebo hura na stromy.<BR> Precitanim prispevkov si moze clovek zlepsit naladu, pravopis? Je dolezity, no kazdy ho predsa nemoze dokonale ovladat,ved preco by som sa venoval pravopisu, ked ma bavi cosi ine? V tom inom ten clovek moze byt spickovy odbornik, kazdy sme vynimocny, ale kazdy v inej oblasti.
Neregistrovaný - Usmev, 16.10.2001 02:41, usmev(`na`)zoznam
Klonovanie je dost daleko od oblasti v ktorej robim, ale aky vyznam by malo zastavit vyvoj? Vratime sa do jaskyne? Nezneuzivaju sa aj ine veci? Alebo hura na stromy.<BR> Precitanim prispevkov si moze clovek zlepsit naladu, pravopis? Je dolezity, no kazdy ho predsa nemoze dokonale ovladat,ved preco by som sa venoval pravopisu, ked ma bavi cosi ine? V tom inom ten clovek moze byt spickovy odbornik, kazdy sme vynimocny, ale kazdy v inej oblasti.
Neregistrovaný - Usmev, 16.10.2001 02:41, usmev(`na`)zoznam
A čo ak sú tí páni starí, tlstí, plešatí a odporní? Čo ak sú to doktori teológie? A ešte aj držia celiát?<BR>Nebolo by lepšie na výmenu genetických kódov nájsť niekoho - no poviem mladého, pekného, urasteného.... a nebodaj ešte aj s vysokým IQ?<BR>:-)<BR>Jan
Neregistrovaný - jan, 16.10.2001 09:14, pelech(`na`)dmd.sk
A čo ak sú tí páni starí, tlstí, plešatí a odporní? Čo ak sú to doktori teológie? A ešte aj držia celiát?<BR>Nebolo by lepšie na výmenu genetických kódov nájsť niekoho - no poviem mladého, pekného, urasteného.... a nebodaj ešte aj s vysokým IQ?<BR>:-)<BR>Jan
Neregistrovaný - jan, 16.10.2001 09:14, pelech(`na`)dmd.sk
Ty kokso, ja chcem svoj klon.
Neregistrovaný - Dora, 16.10.2001 22:53
Ty kokso, ja chcem svoj klon.
Neregistrovaný - Dora, 16.10.2001 22:53
Ľutujem len jedno, že máš pravdu .Ahoj
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:11
Ľutujem len jedno, že máš pravdu .Ahoj
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:11
Ľutujem len jedno, že máš pravdu .Ahoj
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:11
Ľutujem len jedno, že máš pravdu .Ahoj
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:11
Mila Dora.<BR>Síce neviem do akého ale ak chceš pošli mi :)) na finpor@szm.sk Acipiter
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:23, finpor(`na`)szm.sk
Mila Dora.<BR>Síce neviem do akého ale ak chceš pošli mi :)) na finpor@szm.sk Acipiter
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:23, finpor(`na`)szm.sk
Mila Dora.<BR>Síce neviem do akého ale ak chceš pošli mi :)) na finpor@szm.sk Acipiter
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:25, finpor(`na`)szm.sk
Mila Dora.<BR>Síce neviem do akého ale ak chceš pošli mi :)) na finpor@szm.sk Acipiter
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:25, finpor(`na`)szm.sk
Zdenka ďakujem ti za krásne zdrvujúcu kritiku ktorú dúfam sa moja krajšia a lepšia polovička nikdy nenaučí :))).Bude steba krásna B... a keď sa naučíš ... kúpim ti aj peknú ...<BR>Téma čechyzmi :ospravedlňujem sa ale po pár rokoch túlania sa svetom, mi ešte nejaké to slovo unikne.Ináč Ď. za upozornenie.Accipiter
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:35, finpor(`na`)szm.sk
Zdenka ďakujem ti za krásne zdrvujúcu kritiku ktorú dúfam sa moja krajšia a lepšia polovička nikdy nenaučí :))).Bude steba krásna B... a keď sa naučíš ... kúpim ti aj peknú ...<BR>Téma čechyzmi :ospravedlňujem sa ale po pár rokoch túlania sa svetom, mi ešte nejaké to slovo unikne.Ináč Ď. za upozornenie.Accipiter
Neregistrovaný - accipiter, 17.10.2001 18:35, finpor(`na`)szm.sk
Ty chmulo, a ty mas statnicu z coho, figu tomu rozumies tak sa sem neplet, Linda ma pravdu, a okrem toho nie je statnica ako statnica, ja mam jednu z anglictiny a bola zavrsenim niekolko rocneho usilia. Bola som pred nou v Britanii, kde vacsinou neverili, ze nepochadzam z angl. hovoriacej krajiny. Toj klon by mali vychovat Pygmejci, vzhladom na Tvoju geneticku predispoziciu, cpat nos tam kam nemas by bol z neho dobry stopar zvere.
Neregistrovaný - Accipierka, 20.10.2001 03:54
Ty chmulo, a ty mas statnicu z coho, figu tomu rozumies tak sa sem neplet, Linda ma pravdu, a okrem toho nie je statnica ako statnica, ja mam jednu z anglictiny a bola zavrsenim niekolko rocneho usilia. Bola som pred nou v Britanii, kde vacsinou neverili, ze nepochadzam z angl. hovoriacej krajiny. Toj klon by mali vychovat Pygmejci, vzhladom na Tvoju geneticku predispoziciu, cpat nos tam kam nemas by bol z neho dobry stopar zvere.
Neregistrovaný - Accipierka, 20.10.2001 03:54
Život ľudí naučí kadečo, aj povedať kritické slová, aj iné veci, keď treba..... A svoj príspevok nepovažujem za zdrvujúcu kritiku, nuž ale je to vec názoru. <BR>Som strašne zvedavá, čo mi kúpiš, keď sa naučím..... :-) A ja som stvora učenlivá a keď vidím, že sa nebudem učiť len tak pre vedomosti, ale za odmenu, som motivovaná ešte viac. <BR>
Neregistrovaný - zdenka, 22.10.2001 12:22
Život ľudí naučí kadečo, aj povedať kritické slová, aj iné veci, keď treba..... A svoj príspevok nepovažujem za zdrvujúcu kritiku, nuž ale je to vec názoru. <BR>Som strašne zvedavá, čo mi kúpiš, keď sa naučím..... :-) A ja som stvora učenlivá a keď vidím, že sa nebudem učiť len tak pre vedomosti, ale za odmenu, som motivovaná ešte viac. <BR>
Neregistrovaný - zdenka, 22.10.2001 12:22
Drahá ACCIPIERKA!!<BR>Chmuěom môžeš nazývať tak akurát seba ale o tom už všetci vieme.Prečo a ako ? Keby si si dala tú námahu a pozrela si latinský slovník našla by si tam: accipiter-jastrab,no a keď pôjdeš ďalej, v charakteristike jastraba sa píše okrem iného:ako jediný vták útočí najrýchlejšie priamo a presne,pričom rýchlosť a presnosť v vtáčej ríši a nie je u nás prekonaná.Ak tomu nerozumieš prosím daj si to prečítať niekomu čo má druhú triedu základnej školy za sebou.Určite ti to rád prečíta.<BR>PS:Ja mám tri štátnice no a čo??
Neregistrovaný - accipiter, 22.10.2001 14:20, finpor(`na`)szm.sk
Drahá ACCIPIERKA!!<BR>Chmuěom môžeš nazývať tak akurát seba ale o tom už všetci vieme.Prečo a ako ? Keby si si dala tú námahu a pozrela si latinský slovník našla by si tam: accipiter-jastrab,no a keď pôjdeš ďalej, v charakteristike jastraba sa píše okrem iného:ako jediný vták útočí najrýchlejšie priamo a presne,pričom rýchlosť a presnosť v vtáčej ríši a nie je u nás prekonaná.Ak tomu nerozumieš prosím daj si to prečítať niekomu čo má druhú triedu základnej školy za sebou.Určite ti to rád prečíta.<BR>PS:Ja mám tri štátnice no a čo??
Neregistrovaný - accipiter, 22.10.2001 14:20, finpor(`na`)szm.sk
Ahoj Zdenka !Tvoj názor sa páči aj mojej lepšej ale menej obsiahlej polovičke a keď chceš vedieť čo by si to relatívne dostala skús mi položiť otázku a čím zametáš? :)) <BR>PS:Nápoveda - nie je to na elektriku a nevolá sa to vysávač.:O)
Neregistrovaný - accipiter, 22.10.2001 14:27, finpor(`na`)szm.sk
Ahoj Zdenka !Tvoj názor sa páči aj mojej lepšej ale menej obsiahlej polovičke a keď chceš vedieť čo by si to relatívne dostala skús mi položiť otázku a čím zametáš? :)) <BR>PS:Nápoveda - nie je to na elektriku a nevolá sa to vysávač.:O)
Neregistrovaný - accipiter, 22.10.2001 14:27, finpor(`na`)szm.sk
Na B....začínajú mnohé slová, len som si chcela byť istá, či myslíme na to isté. <BR>Naša diskusia odbočuje od hlavnej témy, ktorou bola: genetika, klonovanie ľudí, jeho možné zneužitie. Navrhujem, aby sme prestali budovať slepú uličku ešte na jej začiatku a ušetrili si sily, čas a námahu na rozumnejšie veci. <BR>
Neregistrovaný - zdenka, 22.10.2001 15:23
Na B....začínajú mnohé slová, len som si chcela byť istá, či myslíme na to isté. <BR>Naša diskusia odbočuje od hlavnej témy, ktorou bola: genetika, klonovanie ľudí, jeho možné zneužitie. Navrhujem, aby sme prestali budovať slepú uličku ešte na jej začiatku a ušetrili si sily, čas a námahu na rozumnejšie veci. <BR>
Neregistrovaný - zdenka, 22.10.2001 15:23
Fajn a čo chceš vedieť? Či sa dá dnes klonovať už celý človek? Ano, technicky to nie je až tak nemožné.No etická,náboženská otázka to je iné. Ja v toho pána hore neverím ,najmä tak ako mi ho snažia predstaviť iný... Skôr som prístupný (ale nie úplne ) k názoru typu Souček,Daniken ap.Nie že by to bolo to absolútne pravé orechové ale je to o moc bližšie môjmu chápaniu svete a mojim skúsenostiam.A prečo sa nad tým dnes tak pohoršujeme a odsudzujeme? Neviem ale tvrdiť o niečom že to bude tak a tak a pritom ani to neskúsiť je bez prepáčenia úboha demagógia a pýcha pár jednotlivcov.Ja by som sa skôr spýtal prečo vždy majú mať pravdu len niektorý,respektíve prečo je najprv tória a potom sa do nej dopasováva prax?
Neregistrovaný - Accipiter, 22.10.2001 16:54, finpor(`na`)szm.sk
Fajn a čo chceš vedieť? Či sa dá dnes klonovať už celý človek? Ano, technicky to nie je až tak nemožné.No etická,náboženská otázka to je iné. Ja v toho pána hore neverím ,najmä tak ako mi ho snažia predstaviť iný... Skôr som prístupný (ale nie úplne ) k názoru typu Souček,Daniken ap.Nie že by to bolo to absolútne pravé orechové ale je to o moc bližšie môjmu chápaniu svete a mojim skúsenostiam.A prečo sa nad tým dnes tak pohoršujeme a odsudzujeme? Neviem ale tvrdiť o niečom že to bude tak a tak a pritom ani to neskúsiť je bez prepáčenia úboha demagógia a pýcha pár jednotlivcov.Ja by som sa skôr spýtal prečo vždy majú mať pravdu len niektorý,respektíve prečo je najprv tória a potom sa do nej dopasováva prax?
Neregistrovaný - Accipiter, 22.10.2001 16:54, finpor(`na`)szm.sk
Ahoj p. Accipiterka,<BR> nesluší sa používať slovník nemúdrych ľudí, ani osočovať iných, či už máme, alebo nemáme štátnicu.<BR>A byť dobrým stopárom divej zvere, poviem ti, to vydá za jednu štátnicu!<BR>:-)<BR><BR>Jan
Neregistrovaný - jan, 23.10.2001 10:34, pelech(`na`)dmd.sk
Ahoj p. Accipiterka,<BR> nesluší sa používať slovník nemúdrych ľudí, ani osočovať iných, či už máme, alebo nemáme štátnicu.<BR>A byť dobrým stopárom divej zvere, poviem ti, to vydá za jednu štátnicu!<BR>:-)<BR><BR>Jan
Neregistrovaný - jan, 23.10.2001 10:34, pelech(`na`)dmd.sk
Jastrabík, vtáčik dravý útočný, na nič som sa Ťa nepýtala. <BR>Môj názor na uvedený článok sa zhoduje s Lindiným, nebola by som to napísala lepšie. <BR>O genetike a klonovaní niečo viem, a viem, že je to technicky možné. Odovzdanie poznatkov z výskumu do praxe nesie vždy a všade riziká, že sa to zneužije. Každá palica má dva konce. A súhlasím s Tebou, že sú veci medzi nebom a zemou, ktoré zatiaľ svojím ľudským rozumom nemôžeme a nevieme pochopiť. Vieme popísať mnoho prírodných zákonitostí, vieme sa dostať až po jednotlivé zložky tvoriace DNK, vieme s ňou “čarovať”, vieme liečiť geneticky podmienené choroby vyvíjajúceho sa plodu v tele matky, vieme rozbiť atóm,využiť a zneužiť energiu, ktorá pri tom vzniká, vieme o anomálii vody, ale nevieme odpoveď na otázku: PREČO? <BR>Keďže je najjednoduchšie vysvetlenie :”Vyššia moc”, alebo “zásah zhora” držíme sa tejto teórie. A ľudia si pod týmto vysvetľujú, čo sa im hodí a v čo veria Mimozemšťanov, Pána Boha, <BR>Najprv teória – potom sa hľadajú materiálne dôkazy, ktoré ju potvrdzujú – nie je to len výmysel našej doby, história dáva k tomuto dosť príkladov. A peniaze hýbu svetom, tie majú neobmedzenú moc, asi Ti to netreba vysvetľovať. Za peniaze kúpiš všetko, aj “svoju” pravdu, aj dôkazy a ich napasovanie na určitú teóriu. Aj tu nájdeme príklady v histórii. <BR>V 80. rokoch som prečítala všetko od Dänikena, čo bolo vtedy na našom trhu. <BR>Aj keď som si povedala, že si už gramatiku v príspevkoch nebudem všímať, nedá mi neodpustiť si ešte poznámočku: Ako je to možné, že taký rozmuný inteligentný človek, ktorý zvládol učivo na tri štátnice, nezvládol gramatiku, ktorú sa učia žiaci v 4 triede ZŠ? Túto otázku môžeš považovať za irelevantnú, ak: 1/ Tvojou rodnou rečou nie je slovenčina, 2/ ak si ZŠ, SŠ, VŠ neabsolvoval na Slovensku, 3/ ak si tie štátnice nerobil v slovenskom jazyku. Alebo chceš naozaj silou – mocou dokázať, že ti na nejakom tom i alebo y vôbec nezáleží? <BR>
Neregistrovaný - zdenka, 25.10.2001 13:24
Jastrabík, vtáčik dravý útočný, na nič som sa Ťa nepýtala. <BR>Môj názor na uvedený článok sa zhoduje s Lindiným, nebola by som to napísala lepšie. <BR>O genetike a klonovaní niečo viem, a viem, že je to technicky možné. Odovzdanie poznatkov z výskumu do praxe nesie vždy a všade riziká, že sa to zneužije. Každá palica má dva konce. A súhlasím s Tebou, že sú veci medzi nebom a zemou, ktoré zatiaľ svojím ľudským rozumom nemôžeme a nevieme pochopiť. Vieme popísať mnoho prírodných zákonitostí, vieme sa dostať až po jednotlivé zložky tvoriace DNK, vieme s ňou “čarovať”, vieme liečiť geneticky podmienené choroby vyvíjajúceho sa plodu v tele matky, vieme rozbiť atóm,využiť a zneužiť energiu, ktorá pri tom vzniká, vieme o anomálii vody, ale nevieme odpoveď na otázku: PREČO? <BR>Keďže je najjednoduchšie vysvetlenie :”Vyššia moc”, alebo “zásah zhora” držíme sa tejto teórie. A ľudia si pod týmto vysvetľujú, čo sa im hodí a v čo veria Mimozemšťanov, Pána Boha, <BR>Najprv teória – potom sa hľadajú materiálne dôkazy, ktoré ju potvrdzujú – nie je to len výmysel našej doby, história dáva k tomuto dosť príkladov. A peniaze hýbu svetom, tie majú neobmedzenú moc, asi Ti to netreba vysvetľovať. Za peniaze kúpiš všetko, aj “svoju” pravdu, aj dôkazy a ich napasovanie na určitú teóriu. Aj tu nájdeme príklady v histórii. <BR>V 80. rokoch som prečítala všetko od Dänikena, čo bolo vtedy na našom trhu. <BR>Aj keď som si povedala, že si už gramatiku v príspevkoch nebudem všímať, nedá mi neodpustiť si ešte poznámočku: Ako je to možné, že taký rozmuný inteligentný človek, ktorý zvládol učivo na tri štátnice, nezvládol gramatiku, ktorú sa učia žiaci v 4 triede ZŠ? Túto otázku môžeš považovať za irelevantnú, ak: 1/ Tvojou rodnou rečou nie je slovenčina, 2/ ak si ZŠ, SŠ, VŠ neabsolvoval na Slovensku, 3/ ak si tie štátnice nerobil v slovenskom jazyku. Alebo chceš naozaj silou – mocou dokázať, že ti na nejakom tom i alebo y vôbec nezáleží? <BR>
Neregistrovaný - zdenka, 25.10.2001 13:24
Zdenka aj ked sa to snažím stále vysvetlovať,nedarí sa mi to. Proste pre mňa sú doležité informácie ,fakty a je mi jedno ako sú podané ,dôležité je len jedno - PRAVDIVOSŤ !!!<BR>Pokiaľ to akceptuješ vieš o mne všetko.
Neregistrovaný - accipiter, 26.10.2001 13:48, finpor(`na`)szm.sk
Zdenka aj ked sa to snažím stále vysvetlovať,nedarí sa mi to. Proste pre mňa sú doležité informácie ,fakty a je mi jedno ako sú podané ,dôležité je len jedno - PRAVDIVOSŤ !!!<BR>Pokiaľ to akceptuješ vieš o mne všetko.
Neregistrovaný - accipiter, 26.10.2001 13:48, finpor(`na`)szm.sk
Zdenka dostal som až 3 x ale je to čoraz horšie necháme toho na budúci týžden. A&J
Neregistrovaný - Accipiter, 26.10.2001 17:19, finpor(`na`)szm.sk
Zdenka dostal som až 3 x ale je to čoraz horšie necháme toho na budúci týžden. A&J
Neregistrovaný - Accipiter, 26.10.2001 17:19, finpor(`na`)szm.sk
1.Elektro<BR>2.Aut.systemy<BR>3.Pedagogika<BR>Čau.<BR>Accipiter
Neregistrovaný - Accipiter, 26.10.2001 17:23, finpor(`na`)szm.sk
1.Elektro<BR>2.Aut.systemy<BR>3.Pedagogika<BR>Čau.<BR>Accipiter
Neregistrovaný - Accipiter, 26.10.2001 17:23, finpor(`na`)szm.sk
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!