lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 26. December, , Dnes oslavuje Štefan
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Coca-Cola predáva vodu z vodovodu pod značkou Dasani ako čistú vodu

  Spracoval(a) : Kristína Farkašová
Dátum : 3.3.2004
späť
Späť

Poslať
 

Ani renomovaná značka nie je ešte zárukou kvality, svedčí o tom aféra, ktorú v Británii vyvolala firma Coca-Cola. Tento svetoznámy výrobca nealkoholických nápojov sa totiž priznal, že vo fľašiach pod značkou Dasani nepredáva prírodnú vodu z podzemných prameňov, ale obyčajnú filtrovanú vodu z vodovodu v továrni pri Londýne.
    
Coca-Cola na etikete obalu Dasani síce netvrdí, že je to voda z prameňa, ale že ide o vodu "pure", teda vodu čistú. Pollitra stojí 95 pencí, teda skoro 60 Sk, čo je dosť veľa aj britské pomery, preto spotrebitelia očakávali, že dostanú niečo výnimočné, čo stojí za to. Dasani je v USA známa a zavedená značka, Coca-Cola preto do reklamnej kampane v Británii investovala milióny libier, no asi nečakala, že získa až takú pozornosť
    
Firma tvrdí, že pri výrobe vody Dasani používa niekoľkonásobnú filtráciu - tzv. osmózu, podobne ako NASA na vesmírnych lodiach, aby z vody odstránila nepatrné zvyšky cukru, solí, baktérií alebo proteínov. Pri tomto procese sa vraj voda obohacuje o určité minerály, aby lepšie chutila. Testy však nedokázali odhaliť rozdiel medzi normálnou vodou z kohútika a vodou Dasani.
    
Britské vodárne dodávajú pollitra vody užívateľom za 0,03 pence, čo je zhruba 2850-krát lacnejšie ako rovnaké množstvo Dasani. Práve vodárne sa na Coca-Colu najviac sťažujú: tvrdia, že jej reklamná kampaň vraj vyznieva tak, ako keby voda z vodovodu nebola čistá a vhodná na okamžitú spotrebu. Zákazníci však - aspoň zatiaľ  - berú celú kauzu s humorom. Zástupca Food Commission, organizácie spotrebiteľov vyhlásil, že ak niekto dokáže rozoznať rozdiel medzi vodou z vodovodu a z fľaše, zaslúži si obdiv. Pravda, chuťové bunky a celý organizmus ten rozdiel necítia, ale peňaženka áno.

Copyright©2004 TASR


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!