PORADŇA |
Dnes pribudlo: 0 tém, a 1 reakcií. Včera pribudlo: 0 tém, a 1 reakcií. |
|
|
Štvrtok, 19. December,
,
Dnes oslavuje Judita |
|
KATALÓG |
Informácie Pridať firmu |
Móda, módne odevy, bielizeň |
Obuv, kabelky |
Módne doplnky, klenotníctva |
Kozmetika, parfuméria |
Skrášľovacie salóny, služby, pobyty |
Zdravie, výživa |
KĽÚČOVÍ VÝROBCOVIA POTRAVÍN A NÁPOJOV SA DOHODLI NA OZNAČOVANÍ VÝROBKOV
|
|
Spracoval(a) : Jana Osuská
Dátum : 23.8.2006 |
Späť |
|
Poslať |
|
|
Európski riaditelia kľúčových svetových výrobcov potravín a nápojov sa v Bruseli záväzne dohodli na spoločnom označovaní výrobkov na obaloch. Cieľom tejto dohody bolo poskytnúť spotrebiteľom v celej Európe jednotné a zrozumiteľné informácie o nutričných hodnotách výrobkov.
Predmetom dohody je záväzok spoločností Coca-Cola, Danone, Kelloggs, Kraft Foods, Nestlé, PepsiCo a Unilever o dobrovoľnom uvádzaní množstva kalórií (energie), ktoré obsahuje jedna porcia. Na prednej etikete svojich značkových výrobkov budú uvádzať aj percento, ktoré tieto kalórie predstavujú z celkovej odporúčanej dennej potreby kalórií (Odporúčanie o denných množstvách /Guideline Daily Amount/ - GDA). K spoločnej dohode ich viedli výsledky spotrebiteľského prieskumu, ktoré ukázali, že väčšina spotrebiteľov požaduje na prvý pohľad jasnú informáciu o obsahu kalórií a energie konzumovaných jedál a nápojov tak, aby mohli vyrovnávať svoj energetický príjem a výdaj.
Každá spoločnosť rozšíri označenia aj na zadnej strane obalov výrobkov. Uvedie tu zoznam živín, informáciu o nutričnej hodnote každej porcie v zmysle Smernice o denných množstvách (GDA) a štyri živiny, ktoré sú sledované verejným zdravotníctvom. To, že sa označenie opiera o GDA, poskytne spotrebiteľom vedecky podložený, nediskriminačný a ľahko použiteľný systém, ktorý im pomôže rozhodovať sa pri konzumácii potravín a nápojov.
Táto iniciatíva výrobcov implementuje dobrovoľný celoodvetvový program, ktorý predstavila Európska asociácia výrobcov potravín a nápojov (European Food and Drink industry association - CIAA) a Európska platforma pre podporu výživy, telesnej aktivity a zdravia. Sedem kľúčových spoločností uvítalo CIAA program a vyzýva ostatných výrobcov, aby túto iniciatívu prijali všade v Európe s cieľom podporiť komplexné nutričné označovanie a informácie pre spotrebiteľov. CIAA program potvrdzuje pokrok v oblasti potravinárskeho priemyslu pri riešení otázok výživy a zdravia. Znamená konštruktívny prístup k blížiacej sa revízii Európskej legislatívy týkajúcej sa označovania nutričných hodnôt potravín.
Spoločnosti plánujú uviesť túto iniciatívu na trh už koncom roka 2006. Každá z nich bude monitorovať a podávať správy o dosiahnutom pokroku. Táto spoločná iniciatíva odráža povinnosť každej spoločnosti poskytovať zrozumiteľné informácie, ktoré pomôžu spotrebiteľom pri „informovanom“ rozhodovaní o kúpe. Zúčastnené spoločnosti veria, že tento spôsob označovania bude skutočne účinný a bude poskytovať komplexné informácie zrozumiteľným spôsobom. Označovanie nutričnej hodnoty na balení je najnovším rozhodnutím zo série dobrovoľných iniciatív, s ktorými prichádzajú výrobcovia potravín a nápojov s cieľom aktívne podporiť záujem o výživu, telesnú aktivitu a zdravie v Európe. Počas ostatných rokov každá zo spoločností urobila významné kroky v zmene receptúr svojich výrobkov, napríklad v znižovaní obsahu solí, cukrov a tukov. Ďalšie iniciatívy znamenajú napríklad dobrovoľný súhlas so zodpovedným marketingom, propagáciou potravín a nápojov, ako aj programy, ktoré propagujú telesné cvičenie a povzbudzujú ľudí, aby žili aktívnejším a zdravším životom.
Diskusia k článku:
|
|
|