Slovenskí chalupári začínajú sezónu upratovaním. Pre väčšinu Slovákov je čistota na chalupe alebo chate rovnako dôležitá ako doma, iba 20 percent si chce na chate od upratovania oddýchnuť.
Podľa prieskumu spoločnosti MEDIAN SK má 6 percent slovenských domácností chatu a 7,7 percent chalupu.* Pri prepočte na dospelú populáciu je to 607 000 malých a veľkých domov a domčekov, ktoré treba upratovať a starať sa o ne. Zo spotrebiteľskej ankety spoločnosti Unilever vyplýva, že slovenskí chatári a chalupári robia generálne upratovanie podľa potreby, ale najčastejšie na jar. Medzi práce, ktoré respondenti zaraďujú do generálneho upratovania, patrí umývanie podlahy, prášenie kobercov, čistenie okien, úprava záhrady, strihanie stromov, ale aj upratovanie garáže.
„V tomto čase nám tradične rastie predaj čistiacich prostriedkov. Našim najpredávanejším čistiacim prípravkom je dlhodobo Domestos Pine Fresh,“ hovorí JUDr. Jana Gašparová, prokuristka spoločnosti Unilever Slovensko. „Tohto roku sme na trh priniesli novinku Cif Sensitive na umývanie riadu, obohatený o upokojujúce a zjemňujúce zložky.“
Slováci najčastejšie kupujú prípravky na upratovanie v hypermarketoch a supermarketoch, menej už v špecializovaných drogistických predajniach. Pri nákupe čistiacich prostriedkov je pre slovenských spotrebiteľov najdôležitejšia overená kvalita, až potom cena výrobku, obal, odporúčanie či veľkosť balenia. Gazdinky – chalupárky sa spoliehajú na rovnaké čistiace prostriedky ako doma, pričom používajú rozličné prípravky na umývanie podlahy, riadu či toalety. Univerzálnym čistiacim prostriedkom dáva prednosť štvrtina opýtaných.
Zdroj: MEDIAN SK, prieskum MML-TGI, 2006