Prieskum značky Milka chce inšpirovať ľudí k jemnosti
Milka zverejnila výsledky výskumu, ktorý mapuje jemnosť v správaní Slovákov. Podľa prieskumu si až 97 % obyvateľov Slovenska myslí, že ak sa budeme k sebe navzájom správať milšie, bude sa v našej krajine lepšie žiť. Aj keď sa považujeme za jemných ľudí, skoro štvrtina z nás je tak vystresovaná, že ani nemá chuť prejavovať jemnosť svojim blízkym.
Rodina a rodinné vzťahy sú najdôležitejšou hodnotou pre Slovákov. O tom, že na Slovensku stále vládnu tradičné hodnoty svedčí aj fakt, že až 77 % Slovákov prejavuje viac jemnosti svojim príbuzným ako svojim priateľom.
Za jemného a nežného človeka sa považuje väčšina Slovákov (89%), napriek tomu sa väčšina z nich správa jemne k svojim blízkym iba raz denne. Vo frekvencii prejavovania nežnosti sa však správame rovnako ako priemerní Európania: niekoľkokrát denne prejavuje nehu takmer každý druhý Slovák (44%). Za najčastejšiu príčinu jej neprejavovania respondenti označujú vplyv stresu, vyčerpania a napätia. 1 zo 4 Slovákov je presvedčený, že je príliš vystresovaný na to, aby sa správal k svojmu okoliu jemne v každodennom živote.
Milka inšpiruje k jemnosti
“Dnešný svet kladie na každého z nás nemalé nároky. Väčšina respondentov prieskumu Milka uvádza, že stres a napätie sú hlavnou príčinou toho, prečo nemáme čas, ani chuť chovať sa k ostatným milo,“ vysvetľuje Ondrej Krátky, Brand manažér značky Milka. „Veríme, že práve najjemnejšia čokoláda Milka nám pomôže toto napätie prekonať a povzbudí našu chuť chovať sa k ostatným pozorne a nežne.“
Napriek dovolenkovému obdobiu je v slovenskej spoločnosti hmatateľná negatívna nálada. Ľudia čelia v práci množstvu požiadaviek, zvyšuje sa tlak na ich výkon, sú uponáhľaní a unavení, čo sa odráža aj v ich správaní v súkromí. Medzi faktory, ktoré negatívne ovplyvňujú naše správanie patrí najmä nedostatok času (13%) a stres (25%). Aj keď sa Slováci označujú za vystresovaných a extrémne vyťažených, sú na tom lepšie ako priemerný Európania, ktorí vnímajú stres ako najvážnejšiu bariéru milšieho správania (39%). Jemné a ohľaduplné správanie je aj napriek stresu Slovákom vlastné - len mizivé percento populácie (3%) nepripúšťa, že od nich okolie neočakáva milšie správanie.
Slováci si aj vo vypätých chvíľach zachovávajú optimizmus
Napriek vystresovanosti a negatívnym spoločenským faktorom sa Slováci prejavujú veľmi optimisticky a zachovávajú si pozitívne myslenie. Väčšina je skalopevne presvedčená (87%), že by sa nám žilo oveľa lepšie, keby sme k sebe dokázali byť milší. Len minimum Slovákov (2%) neuznáva vplyv milšieho správania vo svojom okolí na lepšiu atmosféru v spoločnosti. Priemerný Európan sa pozerá na situáciu skeptickejšie – 3 zo 4 veria, že situáciu v spoločnosti môže ovplyvniť jemnejšie správanie.
Matka Tereza – pre Slovákov najjemnejšia osobnosť
Jedna z otázok prieskumu sa týkala známych osobností. Slováci si určovali, koho považujú za osobnosť stelesňujúcu jemnosť. Najobľúbenejšou osobnosťou a symbolom jemnosti sa na Slovensku stala Matka Tereza s 5,8 percentami. Hneď za ňou nasledovali Emília Vášáryová a Angelina Jolie s 4,8 percentami. V prvej desiatke sa umiestnili predovšetkým ženy – osobnosti, ktorým je neha a príjemný prejav vlastný: princezná Diana, Lucie Bíla, Aneta Parišková, Julia Roberts a Jana Hospodárová. Jediným mužom v prvej desiatke, ktorý je považovaný za jemného a nežného je Ján Pavol II.
Milka verí, že jemnosť nepatrí len známym osobnostiam. Aj preto vznikol prieskum, ktorý má podporiť kampaň „Trúfni si na jemnosť“. Kampaň má za cieľ inšpirovať Európanov k milšiemu správaniu. Milka chce povzbudiť všetkých milovníkov najjemnejšej čokolády k tomu, aby sa nehanbili ukázať svoje lepšie ja a trúfli si na jemnosť.
Poznámka
Zadávateľom pre Milka prieskum jemnosti Slovákov bola značka Milka (spoločnosti Kraft Foods Europe). Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia v júli 2011.
Metodológia
· Pýtali sme sa 500 Slovákov zo všetkých regiónov Slovenska
· 50:50 pomer medzi mužmi a ženami
· Vek 18-65 rokov
· Prieskum bol realizovaný v júli 2011