Komplikáciám pri splácaní úveru sa môžu zákazníci vyhnúť dodržiavaním pokynov v zmluve a správnym vypĺňaním potrebných údajov. Medzi najčastejšie chyby, ktoré klienti robia, patria napríklad nesprávne vyplnený variabilný symbol, zámena dátumu úhrady splátky s dátumom splatnosti či neohlásenie zmeny v kontaktných údajoch. Rady, ako bez problémov úver splácať, na čo nezabudnúť a čoho sa naopak vyvarovať, ocenia ľudia hlavne pred vianočnou sezónou. Počas nej totiž darčeky nakupujú vo veľkom a vo väčšej miere uzatvárajú aj úvery.
„Mnoho klientov netuší, že keď sa presťahujú alebo chcú úver predčasne splatiť, mali by nás o tom informovať. Rovnako často nevedia, že môžu do 14 dní po podpisu od úverovej zmluvy bez sankcií odstúpiť,“ upozorňuje generálny riaditeľ Home Creditu David Bystrzycki a dodáva: „V štrnástich bodoch na prvej strane úverovej zmluvy preto zhŕňame pre klientov tie najdôležitejšie informácie. Krátko, aby si ich naozaj prečítali, jednoducho, aby všetkému porozumeli a otvorene, aby ich počas splácania nič neprekvapilo.“
Cieľom Home Creditu je klientov v tomto smere vzdelávať a zlepšovať tak ich finančnú gramotnosť. „Veríme, že text je pre klientov zrozumiteľný. Našou snahou je poskytnúť im všetky potrebné informácie preto, aby si úver brali zodpovedne a aby mali možnosť využiť všetky svoje práva vyplývajúce zo zmluvy. Samozrejme, na druhej strane je potrebné, aby boli plne informovaní aj o povinnostiach, ktoré sú s uzavretím úverovej zmluvy spojené,“ uzatvára David Bystrzycki.
Čo je dobré si pamätať pri podpise úverovej zmluvy
- Klient si požičiava peniaze, vracia ich v mesačných splátkach
- Od zmluvy môže odstúpiť do 14 dní od podpisu bez sankcií
- Pri splácaní je nutné uviesť variabilný symbol
- Najspoľahlivejšia platba je formou trvalého príkazu
- Splátku odporúčame poslať najlepšie 3-5 dní pred dátumom splatnosti, aby prišla včas
- Pred uhradením mimoriadnej splátky alebo predčasným splatením je nutné spoločnosť informovať
- Zmenu bydliska alebo rodinného stavu je potrebné veriteľovi nahlásiť
- Pokiaľ bolo k zmluve zriadené poistenie, je nutné poistnú udalosť včas nahlásiť
- Pri nesplácaní hrozia klientovi sankcie a oznámenie dlhu do negatívneho úverového registra
- Zosplatnenie je výzva na uhradenie celého dlhu, ktorú môže veriteľ poslať, pokiaľ klient dlhodobo nespláca
- Ak máte akékoľvek otázky alebo nejasnosti vo vyúčtovaní, kontaktujte úverovú spoločnosť. Pred telefonátom si pripravte číslo úverovej zmluvy.
Home Credit ako jediná finančná inštitúcia na Slovensku v rámci transparentného prístupu otvorene informuje o sankciách za nesplácanie, a to hneď na prvej strane úverovej dokumentácie. Klienti tak majú od začiatku úverového vzťahu dobrý prehľad o možných upomienkach: za prvú je poplatok 5 € a za každú ďalšiu 12 €. „Našim cieľom nie je pokutovať klientov, ktorí roky riadne splácajú a jedenkrát sa oneskoria. Úplne prvú pripomienku tak síce klientovi pošleme, ale poplatok za ňu mu odpustíme,“ vysvetľuje Jan Machaň, riaditeľ správy pohľadávok Home Creditu.
Sú to lichvári, ako aj ostatné podobné spoločnosti. A ešte sa tým beztrestne aj chvália v reklame v televízii. Pokazilo sa nám auto? šak čo, požičiame si. Mladí a neskúsení ludia majú pekný príklad, ako sa dostat do zbytočných problémov.
Neregistrovaný - , 5.10.2011 11:01