Obdobie pôstu zvyšuje záujem ľudí o ryby a rybacie špeciality. S blížiacim sa príchodom Veľkej noci však zákazníci uprednostňujú špeciálne kvalitné mäsá typické pre veľkonočné sviatky, ako je napríklad dusená šunka, jahňacie a teľacie mäso.
Vyplýva to z výsledkov predaja v sieti Tesco za posledné dva roky „Počas marca v posledných rokoch výrazne rastie predaj rýb, najmä lososa, čo zrejme súvisí s obdobím pôstu. Tesne pred Veľkou nocou začnú zákazníci vyhľadávať kvalitné mäso a zaujímajú sa o rôzne špeciality. Novinkami tohtoročnej veľkonočnej ponuky v Tescu budú údené kačacie prsia, bravčové mäso z tradičnej ošípanej mangalice vynikajúcej kvality a chuti či vyhľadávané hovädzie mäso zo sivého dobytka,“ uviedol Peter Piešťanský, nákupca spoločnosti Tesco Stores SR.
Podľa neho je jahňacie, teľacie a kačacie mäso hitom najmä na západe Slovenska. Ľudia na východe Slovenska sú citlivejší na cenové ponuky a počas veľkonočných sviatkov uprednostňujú hydinu a bravčové plece.
Každoročným hitom pred Veľkou nocou sú vajíčka všetkých veľkostí. „Najväčší záujem je o biele vajíčka, preto sme sa rozhodli zákazníkom Tesca ponúknuť špeciálne balenie 6 ks bielych veľkých vajíčok, ideálnych na maľovanie kraslíc,“ dodal Vladimír Hikker, nákupca pre mliečne výrobky Tesco Stores SR.
Najpredávanejšie potraviny pred Veľkou nocou v sieti Tesco:
- vajcia
- maslo, smotana a tuky na pečenie
- karé na rezne
- údená rolka a krkovička
- moravské údené mäso